Т очно 20 години след дебюта на първото поколение на Audi TT, третата генерация на модела получи основно обновление. Дизайнерската икона се отличава с по-спортен и изразителен дизайн, по-мощни двигатели и разширено серийно оборудване. Първото поколение на Audi TT отпразнува началото на своето серийно производство през 1998 година. Съвсем скоро след пазарния си старт, TT Coupe се изкачи до върха по продажби в своя сегмент.

Точно 20 години след дебюта на първото поколение на Audi TT, третата генерация на модела получи основно обновление. Дизайнерската икона се отличава с по-спортен и изразителен дизайн, по-мощни двигатели и разширено серийно оборудване. Първото поколение на Audi TT отпразнува началото на своето серийно производство през 1998 година. Съвсем скоро след пазарния си старт, TT Coupe се изкачи до върха по продажби в своя сегмент.

Този уникален автомобил стана синоним на удоволствие от шофирането, дизайн и любов към детайла със стилистични елементи като алуминиеви детайли в ориентирания около водача кокпит, прогресивен дизайн на джантите, къс скоростен лост, характерна кръгла капачка на резервоара и двойни накрайници на ауспуха. Със своите геометрични форми, дизайнът на каросерията на Audi TT намира почитатели по целия свят.

Тъкмо навреме за 20-годишния юбилей от появата на първото Audi TT, марката с четирите ринга на емблемата шлифова характера на своя спортен автомобил по особено ефектен начин. Audi са направили дизайна на TT още по-изразителен, представянето на пътя е станало още по-впечатляващо, а серийното оборудване е още по-богато. Наред с ориентирания към водача виртуален кокпит, обновеният модел е получил в базовата си версия системата за избор на режими на шофиране Audi drive select, автоматично управление на светлините и чистачките, отопляеми огледала, както и мултифункционален волан, който позволява информационно-развлекателната система и гласовото управление да се командват изцяло от волана. Сериен е също така и осветеният USB-порт с Bluetooth за безжично свързване с външни мобилни устройства.

Новото Audi TT Coupe и TT Roadster имат дължина на каросерията от 4,19 метра. И двата варианта се отличават с къси надвеси и междуосие 2,51 метра. TT стъпва серийно на 17-цолови джанти, а като опция се предлагат джанти от Audi и Audi Sport с диаметър 18, 19 и 20 цола. Палитрата от предлагани цветове се допълва от три нови предложения - синьо Cosmos, оранжево Pulse и синьо Turbo за моделите S line. Опционалният пакет S line подчертава още по-силно спортния нрав на Audi TT. Той включва преден сплитер, вертикални въздуховоди, мрежа на предната решетка в титаниево черно, специфични странични прагове с допълнителни елементи, както и спортна задна част. Отзад изпъква по-широк дифузьор, както и разположени под задните светлини вертикални вентилационни отвори с по три вертикални лайсни.

Автентичният характер на спортен автомобил се подчертава и от ориентирания към водача интериор. Арматурното табло напомня на крило на самолет. На 12,3-инчовия екран на виртуалния кокпит се прожектират разнообразни данни и показания. Моделът разполага серийно със спортни седалки с интегрирани подглавници. Като опция се предлагат S-спортни седалки с регулируеми странични опори. Багажното отделение на модела с 2+2 места е разположен под дългия заден капак и има вместимост от 305 литра, а при откритата версия Roadster е 280 литра.

Новото Audi TT се предлага с 2,0-литрови бензинови турбодвигатели TFSI с мощност 197 к.с. и 245 к.с., в съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна автоматична предавателна кутия с два съединителя. И при двата варианта на трансмисията късите предавателни числа на ниските предавки осигуряват динамично ускорение, докато дългото предавателно число на най-високата предавка намалява нивото на оборотите. Всички двигатели се екипират стандартно с филтър за твърди частици.

Новото Audi TT предлага динамична и прецизна управляемост. При модела със спортен пакет S line или с адаптивното окачване, просветът се намалява с 10 мм. За оптимален контрол, новото Audi TT е снабдено с прогресивното кормилно управление, задното окачване с четири носача и електронната стабилизираща система ESC. Селективното насочване на въртящия момент към всяко колело се активира при динамично шофиране в завои и при нужда подобрява управляемостта посредством целенасочени спирачни импулси към вътрешното за завоя колело.

Новото Audi TT е оборудвано с множество системи за подпомагане на водача, които го разтоварват дотолкова, че вниманието му да остане съсредоточено изцяло върху пътя. Асортиментът се простира от асистент за смяна на лентата на движение през асистент за спазване на лентата на движение и функцията за разпознаване на пътните знаци и достига до асистент при паркиране с наблюдение на периметъра около автомобила и камера за заден ход.

Новото Audi TT ще бъде при европейските търговски представители на марката през последното четиримесечие на 2018 г., а началото на поръчките ще започне още в края на месец септември.