Амбициите на BMW за постигане на върхова динамика на управлението, най-висока пъргавина и оптимален контрол на автомобила датират от преди повече от четири десетилетия. Началото е поставено през 1972 г. когато BMW създава дъщерно дружество BMW Motorsport GmbH, което фокусира в своята дейност активностите свързани с моторните спортове. Начело на дружеството застава бившият пилот и шеф на екипа на BMW Motorsport Йохен Неерпаш, който създава състезателен екип и в следващите години печели за BMW многобройни отличия. Част от дейността на компанията е конструирането на суперспортни автомобили за ежедневна употреба в обществената пътната мрежа.

В задния капак на M4 е интегриран спойлер от карбон, долу са четирите изпускателни тръби.

През 1978 г. своя дебют прави BMW M1 - първият суперспортен автомобил на BMW Motorsport, който полага основните елементи на една традиция, която продължава и до днес. От началото на 1990 г. компанията приема ново име, което по-точно отразява широкият спектър от ексклузивни автомобили, които тя предлага - BMW M, BMW Individual и BMW Driver Training. Подразделението M GmbH превръща буквата „М” в „най-мощната буква в света”, станала символ на възхищение и радост от шофирането във върхова форма.

Суперспортното BMW М4 Cabriolet е машина за вълнуващи пътешествия под открито небе.

Днес гамата на подразделението за суперспортни автомобили M GmbH наброява 10 модела, като всеки от тях предоставя най-голяма мощност и най-добра динамика в съответната си серия. Моделите обозначени с „най-мощната буква в света“ съчетават върхово представяне с емоционален дизайн. При разработването им инженерите от BMW M GmbH не се ограничават до постигане на рекордна мощност и висока максимална скорост, а целят перфектен баланс и прецизна управляемост. За целта те са оборудвани с редица иновации, съобразно модела.

3,0-литровият редови 6-цилиндров битурбо двигател ускорява M3 от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди.

Отличителна ценност на автомобилите BMW M е автентичността – всеки елемент от техния дизайн и конструкция е базиран на техническа функция. Многообразието от предлагани модели има за цел да отговори на нуждите на разнообразни целеви групи, като им даде възможност да изпитат суперспортно усещане в ежедневието, без да е необходимо да жертват комфорт и функционалност. Не случайно през последните години тяхното пазарно представяне в България бележи значителен ръст, а изборът на клиентите обхваща цялата палитра от предложения.

Най-популярният М-модел на българския пазар е кросоувърът BMW X6 M с 37 % от доставките.

Най-популярният модел на българския пазар е BMW X6 M с 37 % от доставките, следван от BMW X5 M с 16 %. И двата модела се задвижват от 8-цилиндров бензинов двигател с двойно турбо M TwinPower Turbo с работен обем 4,4 литра, от който са извлечени 575 к.с. Благодарение на внушителния въртящ момент от 750 Нм, BMW X6 M и BMW X5 M с лекота се ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди.

BMW M6 Gran Coupe с пакет Competition е най-спортната версия на модела с 4 врати с мощност 575 к.с.

На трите версии на BMW M6 – Coupe, Gran Coupe и Cabriolet се пада общо 16% пазарен дял у нас. Задвижването на М6 е поверено на 8-цилиндровия бензинов мотор с двоен турбокомпресор, който развива мощност 560 к.с., а с опционалния пакет Competition тя може да бъде увеличена до 575 к.с. Пълната тяга от 680 Нм е на разположение още от 1500 об/мин.

Издутината на предния капак издава мощния двигател, а в предната броня има три големи отвора.

Над 16% от продажбите се падат на моделите BMW M4 Coupe и M4 Cabriolet, а М3 са предпочели 10% от клиентите у нас. И трите модела се задвижват от 3,0-литров M TwinPower Turbo редови 6-цилиндров двигател, който съчетава най-доброто от двата свята. Неговата мощност достига 431 к.с. в интервала от 5500-7300 об/мин и въртящ момент от 550 Нм. Моторът ускорява M3 и M4 от 0 до 100 км/ч за само 4,1 секунди. Зад волана на BMW М4 водачът директно усеща възможностите на мощния двигател. Тягата се дозира фино, дори и при най-високи обороти. Технологиите от моторните спортове като активния М-диференциал пренасят мощта на двигателя директно до пътя и осигуряват сигурен и максимален контрол в завоите.

Под капака на BMW M5 има 8-цилиндров бензинов битурбо двигател с мощност 575 к.с.

Един от най-практичните спортни модели е BMW M5, избран от 5% от клиентите. С чудовищната мощност от 575 к.с. на 8-цилиндровият бензинов двигател TwinPower Turbo и максималния въртящ момент от 680 Нм, BMW М5 спринтира от място до 100 км/ч за 4,2 секунди. Високият въртящ момент е на разположение в широкия диапазон от 1500 до 5750 об/мин и осигурява неудържимо ускорение още от празен ход до зоната на най-високите обороти. Спонтанното ускорение е комбинирано с линейно разгръщане на мощността и екстремна тяга, благодарение на двата турбокомпресора. Благодарение на светкавичните си реакции двигателят винаги реагира устремно на всяко докосване на педала на газта.

Мускулестите арки на калниците и изпъкналите повърхностите подчертават динамиката на BMW M4.

От март 2016 г. гамата от върхови модели на BMW е разширена с първото М2 Coupe, което вече завоюва челна позиция в търсенето на клиентите на суперспортни автомобили.