Я понската компания Suzuki винаги е обръщала внимание на компактните модели. Досега в гамата на марката имаше два малки хечбека - Swift и Celerio, но явно това не е достатъчно за японците. Наскоро към тях се присъедини новото Suzuki Baleno. Името не е ново, тъй като модел със същото име вече се произвеждаше от 1995 до 2002 г. Японците съживиха Baleno, но той не е наследник на стария модел. Новият компактен хечбек е изграден върху изцяло нова платформа, която скоро ще се използва в по-голямата част от моделите на Suzuki. Дължината му достига 3995 мм, ширината му е 1745 мм, височината - 1470 мм, а междуосието е 2520 мм. Със своите компактни размери Baleno е идеалният градски автомобил, който предлага най-голямото вътрешно пространство в класа си.

 

На външен вид новото Suzuki Baleno се отличава със стилен и стегнат дизайн. Предната решетка във формата на усмивка отличава модела на фона на всички останали автомобили. Продълговатите фарове са разпънати към калниците, а в тях се виждат дневните LED светлини. В бронята е интегриран голям въздухозаборник. Арките на колелата са леко разширени, а линията на прозорците е доста висока. На багажната врата има два спойлера – един на най-горния ръб на стъклото и един в основата, който е  изцяло хромиран и свързва големите задни светлини. Най-високото ниво на оборудване включва 16-инчови алуминиеви джанти.

 

Салонът на Suzuki Baleno изглежда доста стилен и подреден. Черните пластмасови детайли са украсени с много сребристи и алуминиеви акценти. Воланът е с три лъча, като в най-високото ниво на оборудване на него има бутони за управление на аудиосистемата и круйз-контрола. Скалите на скоростомера и оборотомера са осветени в синьо, а между тях е цветният екран на бордовия компютър. Централната конзола е с компактен V-образен панел, в който е интегриран 7,0-инчовият сензорен екран на мултимедийната система с навигация и възможност за синхронизация на смартфон. Към този екран е свързана и камерата за задно виждане, която прави паркирането на автомобила и движението на заден ход по-лесно и безопасно.

 

Новото Baleno е единственият модел в класа на малките автомобили, който предлага система с адаптивен круйз-контрол с ограничител на скоростта в най-високото оборудване. Бутоните не са много, а оригиналният блок на климатичната система е допълнен с малък кръгъл екран. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина, а седалката на водача има възможност за широк интервал от корекции. Позицията на седене в Baleno е висока, което осигурява добра видимост напред и настрани. Седалките са доста еластични и поддържат добре тялото.

 

На втория ред колата е доста просторна за стандартите на B-сегмента. Има достатъчно място за главите на пътници с ръст до 1,90 м, а и пространството за краката е доста голямо. Отзад е комфортно за двама, но ако е необходимо, могат да седнат и трима възрастни. По отношение на багажника Baleno заема водеща позиция пред своите конкуренти, като разполага с багажно пространство с обем от 355 до 1085 л при сгънати задни седалки.

 

В гамата на новото Suzuki Baleno има два изцяло нови двигателя, които постигат по-добри динамични характеристики и по-добра горивна ефективност, като запазват напълно удоволствието от шофирането. Новият 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор с директно впръскване BoosterJet e с максимална мощност от 112 к.с. и максимален въртящ момент от 170 Нм. Двигателят се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия или 6-степенна автоматична трансмисия. Благодарение на турбокомпресора, над 94% от тягата е на разположение още от 1500 об/мин, което предлага динамично ускорение още при ниски обороти.

 

С ръчната скоростна кутия двигателят е доста пъргав, а ускорението от 0 до 50 км/ч отнема само 3,5 секунди. Все пак имайте предвид, че предавателните отношения в 5-степенната скоростна кутия са избрани по такъв начин, че след 120 км/ч ускорението не е много бързо. Двигателят е смайващо икономичен. Данните на производителя за консумацията на гориво напълно отговарят на действителността. При поддържане на скорост от около 90 км/ч на равен път колата харчи около 3,7-3,9 литра на 100 км, а в града разходът е в рамките на 5,5 л/100 км. В смесен цикъл средният разход е точно 4,4 литра на сто.

 

Новото Suzuki Baleno вози много комфортно по българските пътища и дори по павираните булеварди. Неговото меко и еластично окачване с лекота поглъща повечето пътни неравности. Въпреки комфортните настройки, малкият хечбек не се наклонява осезаемо при вземане на остър завой с висока скорост. Кормилното управление е много леко и не толкова информативно, но сцеплението с пътя е много добро. Моделът е доста маневрен с диаметър на завой от само 9,8 метра. Колата има добра шумоизолация и дори при високи скорости се чува само лек шум от вятъра.

 

Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

5-степенна механична скоростна кутия

112 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

170 Нм въртящ момент при 2000-3500 об/мин

10,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

4,4 л/100 км среден разход на бензин

103 г/км емисии на СО2

22 490 лева базова цена на модела

30 290 лева цена на тествания модел