С появата на второто поколение на Suzuki SX4 през 2013 г. моделът получи добавката S-Cross, с която става все по-популярен напоследък. В края на миналата година Suzuki показа обновения SX4 S-Cross, който изпъква със солидна предна част, напомняща на всъдеход. Външността на обновения S-Cross наистина се оказа ярка и привлекателна. При това в действителност изглежда още по-добре, отколкото на снимката. Масивната и мощна нова хромирана радиаторна предна решетка според някой наподобява на Jeep, а други дори намират прилика с Maserati Levante, но не може да се отрече, че така кросоувърът изглежда много по-добре и вече се приема като истински всъдеход. За коренно различната предна част голяма роля играят и новите оригинални фарове със светодиоди, напълно различната броня и предният капак с нова по-релефна форма. Всички тези елементи заедно правят SX4 S-Cross с привлекателно лице. В задната част и профила промените са минимални, като се забелязват само леко коригираните LED светлини. Въпреки това новата предница напълно променя лицето на Suzuki SX4 S-Cross.
В интериора на обновения S-Cross на пръв поглед също няма особени промени. Хубаво е, че материалите са станали по-качествени и наистина сега таблото и предният панел са много хубави на вид и приятни на допир. След фейслифта има нова мултимедийна система със 7-инчов сензорен екран на централната конзола, познат от Suzuki Vitara. Той има ясни и четливи графики, висока функционалност с поддръжка на MirrorLink и Apple CarPlay. Голямо предимство на интериора на обновения S-Cross е рационалното разпределение на пространството. В салона има място за високи хора както отпред, така и отзад. Седалките са удобни, има много ниши и джобове, като се усеща грижата за пътниците. Обемът на багажника е един от най-добрите в класа с 430 л в стандартната конфигурация и 1269 л със сгънати задни облегалки.
Обновеното Suzuki SX4 S-Cross се предлага с три различни двигателя. Най-малкият е 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор BoosterJet с максимална мощност 112 к.с. Следва 1,4-литров 4-цилиндров бензинов мотор BoosterJet с директно впръскване с мощност 140 к.с., познат от Vitara S. Благодарение на технологията за директно впръскване и при двата двигателя на разположение е съчетание от висок въртящ момент с нисък разход на гориво. Новият 1,0-литров двигател работи в комбинация с 5-степенна механична скоростна кутия, а при по-големия агрегат има избор между 6-степенна механична и 6-степенна автоматична трансмисия. Ако пътувате повече и обичате пъргавото ускорение и динамичното шофиране, най-много ще ви допадне 1,6-литровият турбодизелов двигател тип Common-Rail с мощност 120 к.с., комбиниран с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Този 1,6-литров двигател е много икономичен и в същото време предлага чудесна динамика за семейните пътувания. Максималният въртящ момент от 320 Нм е на разположение още от 1750 об/мин, което осигурява бързо ускорение от място и ефективен тласък напред при изпреварване. Моторът се разгръща пъргаво и е еластичен, което е характерно за по-големи двигатели. За модела с 4х4, средният разход на дизел е само 4,4 л/100 км, което напълно отговоря на действителността.
Зад волана на обновеното Suzuki SX4 S-Cross няма да чакате снегорините, а ще си проправите път с цялото семейство на борда, радвайки се на предимствата на повишения просвет от 180 мм и системата за задвижване на четирите колела AllGrip. Двойното предаване, както и преди има няколко режима на работа - Auto, Sport, Snow и Lock. Първият включва задния мост само когато предните колела приплъзват, в режим Lock съединителят принудително може да се блокира при скорост до 60 км/ч, а в режим Snow двойното задвижване се активира, реагирайки на сензорите при въртенето на волана, а системата ESP много активно участва в процеса на управление. Режимът Sport променя не само начина на робота на двойното задвижване, но също така и реакцията на педала на газта, който става по-отзивчив, тъй като моторът поддържа по-високи обороти. Японците от Suzuki са поработили и над шумоизолацията в интериора на SX4 S-Cross, така че в салона е станало по-тихо. Звукът от дизеловия двигател не дразни слуха дори при достигане на 4000 об/мин.
Японските инженери са ревизирали настройките на задното окачване и са направили колата така, че сега вози значително по-комфортно, като преминава през неравностите със завидна лекота и без почти никакви сътресения. Много важна е и промяната в кормилното управление. Преди фейслифта S-Cross имаше проблем с точността на волана, докато сега този недостатък е отстранен и управлението на колата е много по-приятно. Обновеното Suzuki SX4 S-Cross доказва, че минималните промени в настройките на шасито и кормилното управление могат да имат значително въздействие върху удоволствието от шофирането. В сравнение с модела от 2013 година, обновената версия определено се управлява по-интересно и предизвиква повече емоции, като прави стъпка в правилната посока по пътя към бъдещото поколение кросоувър.
Обновеното по-стилно Suzuki SX4 S-Cross се предлага у нас на много атрактивна цена, започваща от 31 790 лева с ДДС с богато стандартно оборудване, което включва всички системи за активна и пасивна безопасност на водача и пътниците, асистент при потегляне при наклон, автоматично гасене и стартиране на двигателя при спиране и тръгване, електрически предни и задни прозорци, централно заключване с дистанционно управление, климатик, Radio/CD/MP3 и Bluetooth със система за управление от волана, електрически външни огледала и подлакътник за водача. В най-богатото ниво на оборудване GLX и с дизелов мотор с ръчна скоростна кутия и с 4х4, моделът струва 53 690 лева и разполага с навигационна система, 7-инчов функционален сензорен екран, адаптивен круйз-контрол, система за аварийно спиране, алуминиеви джанти, сензори за паркиране отпред и отзад, панорамен покрив и кожен салон.
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS
1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател
6-степенна механична скоростна кутия
120 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин
320 Нм макс. въртящ момент при 1750 об/мин
13,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
175 км/ч максимална скорост
4,4 л/100 км среден разход на дизел
114 г/км емисии на СО2
31 790 лева базова цена на модела
Монитор

















