Моделът на Тойота FCV Plus, който дебютира на автоизложението в Токио, все още е само концепция, но тя отразява идеите на Тойота за все по-голямата дискусия за това как водорода ще бъде използван за задвижване и мощност. За това, концепцията е изградена около идеята за едно общество, което разчита на водород за енергийните си нужди, независимо дали у дома или на път.
FCV Plus работи с помощта на вграден вводороден резервоар, но може да бъде свързан към по-голям, външен резервоар и тогава автомобилът може да се превърне в генератор за вашия дом или офис, захранване при липса или в допълнение на традиционната мрежа. Ако колата ви стои неизползвана и къщата ви е вече добре захранена, тя може да изпрати излишния ток обратно в мрежата за използване другаде.
В освобождаване, Toyota каза: "дизайна внушава модерната технология на автомобила и отличаващи екологични характеристики." На нормален език, това означава, че изглежда малко откачено и разчита основно на цветовете синьо и зелено. Няма да сбъркате тази кола с нищо друго на пътя, това е сигурно.
Нейните странни, близки до голф количка пропорции се дължат на някои уникални решенияи от страна на Тойота. FCV Plus има индивидуални електрически двигатели пъхнати във всяко колело, което позволява на Тойота да разшири междуосието до краищата на купето.
С горивната клетка разполжена между предните гуми и резервоара за водород отзад, има достатъчно място за четирима души, въпреки малко по-малките размери на автомобила.
Сравнявайки FCV Plus със сегашния малък автомобил на Toyota, Yaris показва, че водородна система може да се постави дори и в малки автомобили. FCV Plus е приблизително 3 см. по-висок, с 6 см. по-широки и с 15 см. по-къс от малкия Yaris. И все пак, интериорът изглежда много по-просторен, може би това е една допълнителна полза от електродвигателите и водородните горивни клетки.
Все още има достатъчно време да се реализира, все пак водородната инфраструктура е много, много ограничена в момента и ще отнеме доста време, усилия и средства за да се промени това.