Кросоувърите от В-сегмента са чудесно решение за хората, които нямат желание или възможност да притежават голям всъдеход, но мечтаят за универсален автомобил, с който да се придвижват основно в града и от време на време да пътуват в планината. Повечето собственици на тези автомобили шофират основно в града, но знаят, че автомобилът им има потенциал и за извънградско пътуване. Не случайно сегментът на компактните кросоувъри на европейския пазар постоянно продължава да расте. Днес всеки четвърти потенциален клиент в Европа иска да си купи кросоувър, а според прогнозите на Ford, до 2020 година този дял ще се увеличи до 27%. Мечтата на много от тези потенциални клиенти е новия Ford EcoSport, тъй като автомобилът с компактни размери – дължина 4,02 м и широчина 1,77 м, и повишен пътен просвет от 190 мм, съчетава предимствата на градска кола с функционалността на кросоувър.
Въпреки компактните си размери, на външен вид Ford EcoSport впечатлява с модерен дизайн с ясно изразени акценти, които му придават сила и му помагат да изглежда като истински всъдеход. В предната част доминира внушителната осмоъгълна радиаторна решетка, а над нея се простират тесните фарове. Високата странична линия и черната защитна пластмасова обвивка в долната част издават, че EcoSport е кросоувър, макар и в компактен формат. С оглед на общата височина на каросерията от 1,67 метра, 16-инчовите серийни колела изглеждат малки, а много по-стилно стоят черните 17-инчови джанти.
Благодарение на междуосието от 2,57 м и височината от, в салона на Ford EcoSport има много пространството за водача и пътника до него. Седалката на шофьора се регулира по височина и дължина, а воланът се настройва в дълбочина и по ъгъл на наклон. Арматурното табло е близо, а предното стъкло е далеч напред. Благодарение на високата позиция на седене, водачът лесно вижда какво се случва на пътя. Като цяло таблото на EcoSport е в стила на Fiesta, а дизайнът е като на мобилен телефон. Пътниците на борда на EcoSport разполагат със системата SYNC, която им позволява чрез гласови команди да провеждат телефонни разговори и да избират музика от външни музикални устройства, свързани чрез Bluetooth или USB.
На задните седалки има достатъчно място за двама пътници, а при необходимост могат да се возят и трима на кратки разстояния. Задната седалка е много удобна, а облегалката се регулира по ъгъл на наклон. Достъпът до товарното пространство се осъществява от петата врата, която се отваря настрани. Обемът на багажника е 375 литра, а при нужда задните седалки могат да се сгъват и обемът нараства до 1238 литра.
Новият Ford EcoSport се предлага с успешния 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване 1.0 EcoBoost във варианти със 125 и 140 к.с., както и с турбодизеловия мотор 1.5 TDCi с 95 к.с. Всички те са съчетани с 5-степенна механична скоростна кутия. Ако ще използвате Ford EcoSport основно в града и държите на автоматик, може да изберете автомобила с 1,5-литров бензинов двигател с мощност 110 к.с., съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия. При старта от място Ford EcoSport реагира пъргаво, но след 70 км/ч ентусиазмът му намалява. След 80 км/ч ускорява по-бавно, така че за изпреварване трябва да се подготвите по-рано. Шофирането на Ford EcoSport с автоматичната скоростна кутия в града е приятно, тъй като не се налага досадното „пълзене” на полусъединител. Компактните размери на колата позволяват лесно да намирате място за паркиране.
Новият EcoSport е изграден на базата на Ford Fiesta и използва независимо окачване тип McPherson отпред и торсионна греда отзад. Воланът с електрическо сервоуправление се върти лесно и дава директна връзка с пътя. Окачването е тихо, за което основна заслуга имат хидравличните буфери и допълнителна шумоизолация. Кросоувърът е с двойни уплътнения на вратите, подобрени уплътнения на стъклата и облицовка на салона, която поглъща шумовете. Потенциалът на Ford EcoSport извън пътя е подчертан от големия пътен просвет от 190 мм, както и от ъглите на атака - 21 градуса отпред, 33 градуса отзад и ъгъл на рампата от 23 градуса. Ford EcoSport може с лекота да преодолее водно препятствие с дълбочина до 550 мм. Моделът се предлага стандартно с ABS, ESP и асистент при потегляне по наклон.
Ford EcoSport 1.5 Duratec
1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател
6-степенна автоматична скоростна кутия
110 к.с. максимална мощност при 6300 об/мин
140 Нм въртящ момент при 4300 об/мин
14,1 секунди ускорение от 0-100 км/ч
172 км/ч максимална скорост
6,3 л/100 км среден разход на бензин
149 г/км емисии на СО2
32 600 лева цена на модела
Монитор


















