0

П оявата на Volkswagen Tiguan през 2007 г. беше много успешен ход за германската марка. В момента компактният кросоувър е най-популярният модел на Volkswagen. През 2019 година бяха произведени 911 000 екземпляра от модела, което е повече от Golf и Passat. Освен това Tiguan е един от най-популярните кросоувъри в света с общо над 6 милиона продадени автомобила. Второто поколение на модела се появи през 2016 г., а през миналата година Tiguan беше обновен и получи нови двигатели.

Появата на Volkswagen Tiguan през 2007 г. беше много успешен ход за германската марка. В момента компактният кросоувър е най-популярният модел на Volkswagen. През 2019 година бяха произведени 911 000 екземпляра от модела, което е повече от Golf и Passat. Освен това Tiguan е един от най-популярните кросоувъри в света с общо над 6 милиона продадени автомобила. Второто поколение на модела се появи през 2016 г., а през миналата година Tiguan беше обновен и получи нови двигатели.

Новият Volkswagen Tiguan запазва познатия двуобемен силует с релефни профилни стени и мускулест външен вид. Компактният кросоувър се отличава с нова предна част и изглежда по-свежо и елегантно, благодарение на новата широка радиаторна решетка и изцяло новите наклонени фарове.

Визията на новия Volkswagen Tiguan веднага привлича погледите, като в нея изпъкват фаровете от осмото поколение на Golf. Впечатляващо е, че вече в основата версия германският SUV е оборудван с LED фарове. Предният капак вече се издига по-високо над новата радиаторна решетка, подчертавайки стилистичното родство с по-големия брат Touareg.

Задните светлини също са светодиодни още в основната версия. Броните също са променени и особено динамично изглеждат в спортното ниво на оборудване R-Line. Новият Tiguan се отличава и с изписването на името на модела с големи букви върху задния капак на каросерията, като при по-големия брат Touareg. Стилистичната актуализация във външното оформление на Tiguan се допълва от нови модели алуминиеви джанти с размер 17, 18, 19 и 20 инча, както и новият по-нисък напречен панел в задната част на модела.

В салона на новия Volkswagen Tiguan материалите са значително подобрени, има нови тапицерии и по-богато и съвременно оборудване. Пред водача е поставен нов волан с плоска долна част, а пред погледа му е разположен новият цифров панел с променяща се конфигурация. Като опция се предлага и проектиране на данните върху предното стъкло.

Централният панел на Volkswagen Tiguan е обърнат към водача, а в най-горната част е поставен новият 10,25-инчов сензорен екран за мултимедийната система. По желание можете да изберете функцията за разпознаване на жестове с пръсти. Бутоните за аудиосистемата и управлението на климатроника са заменени и броят им е намален. Те са подредени рационално, макар че са прекалено малки. Кормилната колона се регулира в дълбочина и височина, а седалката на шофьора се настройва и по височина.

Предните седалки традиционно са много удобни, като държат добре тялото на водача. В основната версия те са допълнени с отопление, а електрическото задвижване и функцията за масаж се предлагат като опции. Високата позиция на седене осигурява добра видимост във всички посоки. Подлакътникът на централния тунел крие кутия с 12-волтов контакт. На втория ред седалки има достатъчно място за краката и над главите на пътниците.

Задните седалки могат да се регулират хоризонтално и да се придвижват назад със 180 мм, като ъгълът на наклона на облегалките им също може да се променя. Салонът е достатъчно широк, така че отзад могат да седнат удобно трима възрастни човека. Обемът на багажника е сред най-големите в сегмента, като обемът му е 615 литра в нормално състояние и 1655 литра при сгънати задни седалки. Капакът на багажника може да бъде допълнен с електрическо задвижване с функция за сензорно отваряне с протягане на крак.

Нивата на оборудване на новия Volkswagen Tiguan са променени и се конфигурират по изцяло нов начин. Моделът се предлага в четири нива на оборудване - Tiguan, Life, Elegance и R-Line. Първото ниво на новия Tiguan вече включва стандартно LED фарове, нов мултифункционален кожен волан, инфотейнмънт система с екран с диагонал най-малко 6,5-инча, както и онлайн услуги от гамата We Connect и We Connect Plus.

В базовото ниво на оборудване има още система за достъп без ключ, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема и др. За безопасността на пътниците в салона са поставени 7 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация, система за контрол на налягането в гумите, технологии за поддържане на лентата и автоматично спиране.

Спортната версия R-Line се отличава с LED фарове с дневни LED светлини и функция за завой, контролни прибори с дигитален кокпит с 10-инчов екран и изцяло цифрови показания, амбиентно осветление на салона с възможност за избор между 30 цвята, мултимедийна система, двузонов климатроник, отопление на предното стъкло, сензори за паркиране, камера за движение на заден ход, система за откриване на умора на водача и адаптивен круиз контрол.

В екстериора на версията R-Line изпъкват големите 19-инчови джанти и уникалното оформление на броните в спортен стил. Списъкът с опции включва кожена тапицерия, панорамен покрив, камери за 360-градусов обзор, автопилот за паркиране, 480-ватова аудиосистема и технология за полуавтономно движение.

Динамичен и пестелив с турбодизелов двигател, автоматик и 4х4

Новият Volkswagen Tiguan се предлага с широка гама от бензинови и дизелови турбодвигатели, както и с Plug-in хибридно задвижване, наречен Tiguan eHybrid. Гамата от бензинови двигатели започва от 1,5-литровия 4-цилиндров турбобензинов мотор с мощност 130 и 150 к.с. Най-спортният вариант Volkswagen Tiguan R се задвижва от новия 2,0-литров турбодвигател с 320 к.с.

Обновеният 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор вече използва двойна система за селективна каталитична редукция с отделно впръскване на добавка AdBlue, което дава възможност за значително намаляване на количеството азотни окиси в отработените газове в сравнение с предходния модел.

Сега моторът 2.0 TDI се предлага в два варианта на мощност – със 150 и 200 к.с. По-мощната версия на дизеловия агрегат предлага оптималното съотношение между пъргава динамика и нисък разход на гориво. Максималният въртящ момент от 400 Нм е наличен в широкия интервал от 1750 до 3500 об/мин. Двигателят е много тих и еластичен, като позволява на Tiguan да тегли ремарке до 2,5 тона и ускорява големия SUV с лекота.

Спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 7,5 секунди. Въпреки големите си размери, кросоувърът е доста икономичен и при движение със скорост около 100 км/ч консумацията е едва 5,3 л/100 км. Комбинираният разход е само 6,4 л/100 км. В града колата харчи между 6,8 и 7,2 л/100 км според сезона и трафика. Двигателят е съчетан стандартно със 7-степенната автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител.

Трансмисията превключва толкова бързо предавките, че въобще не се налага водача да се възползва от лостчетата зад волана и да сменя ръчно скоростите. Системата за задвижване на четирите колела 4Motion подобрява сцеплението и помага на водача да се чувства по-сигурен по заснежените пътища и върху хлъзгави настилки, особено през зимата.

На пътя новият Volkswagen Tiguan се движи уверено и стабилно, като предразполага водача към динамично шофиране. Неговото кормилно управление с адаптивен електрически сервоусилвател е станало по-прецизно и информативно. Технологията XDS+ имитира диференциал с ограничено приплъзване и парира недозавиването.

Окачването е по-меко от предшественика, което е подобрило комфорта на возене. В същото време страничното наклоняване на каросерията в завоите остава неосезаемо. Шумоизолацията в Tiguan беше добра, но сега е подобрена и в салона е още по-тихо.

Новият Volkswagen Tiguan се продава в Европа и у нас от ноември миналата година. Цената на модела започва от 50 600 лева. През тази година ще се появи и обновеният Volkswagen Tiguan Allspace, който разполага със 7 места и по-голям багажник.

Технически характеристики

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG R-Line

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

200 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1750-3500 об/мин

7,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

216 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на дизел

167 г/км емисии на СО2 (WLTP)

81 872 лева цена на модела