0

Градският автомобил Volkswagen up! се появи през 2011 г. като наследник на моделите Lupo и Fox. За последните няколко години малкият хечбек стана доста популярен и дори получи вариант с повишена проходимост Cross up!. В края на миналата година моделът беше освежен, като най-значимата промяна е под предния капак, където вече е поставен нов 1-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и директното впръскване на горивото. С него up! е едновременно пъргав и икономичен, което го прави много по-приятен за управление и шофиране. Промените във външния вид са едва забележими, но са освежили облика на модела. Сега Volkswagen up! е получил нови фарове с формата на сълза, допълнени от LED светлини. Лека промяна е настъпила и в масивната предна броня. В страничните огледала са се появили мигачи, задните светлини са с нова форма, а в бронята има нов дифузьор. Предлагат се нови цветове за каросерията и джанти с нов дизайн.

Задните светлини са с нова геометрична форма на телата, а в бронята е интегриран нов дифузьор.

В салона се предлагат нови ярки цветови комбинации за оформление. В базовата версия сега са налице черни лакирани вложки. Веднага се забелязва новият волан с плоско дъно. Арматурното табло е с увеличена скала на оборотомера, модифицирани са и бутоните на централния панел. Списъкът от опции е разширен с мощна 300-ватова аудиосистема, което е малко необичайно за А-сегмента. Можете да изберете климатроник и мултимедийна система с 5,0-инчов сензорен екран. Обновеният Volkswagen up! предлага различни цветови комбинации за тавана, каросерията и джантите, които много ще допаднат на градските шофьори. Седалките са решени в комбинация от спортни цветове, което допълнително допринася за приятното усещане при старта на всеки светофар. Дори в базовото ниво up! е оборудван с доста полезни екстри, сред които автоматичен круйз-контрол, климатична инсталация с поленов филтър, заден парктроник, фарове за мъгла, радио Composition и др.

В салона има нов волан с плоско дъно, голяма скала на оборотомера и променена централна конзола.

За задвижването на Volkswagen up! се предлагат познатите 1,0-литрови 3-цилиндрови бензинови двигатели с мощност 60 и 75 л. а. Но сега можете да изберете и версията 1.0 TSI с турбокомпресор и директното впръскване на горивото, която развива 90 к.с. Благодарение на въртящия момент от 160 Нм, новият up! е много пъргав в забързания градски трафик и се чувства в стихията си. Ускорението при старт от място до 100 км/ч отнема 9,9 секунди, а максималната скорост е 185 км/ч. Разходът на гориво в комбиниран цикъл е едва 4,4 л/100 км.

В страничните огледала са се появили мигачи, предлагат се нови цветове за каросерията и нови джанти.

Двигателят 1.0 TSI в комбинация с ниското тегло на up! под 1000 кг води до приятно залепване за облегалката при ускорение. Малкият автомобил потегля неусетно и тутакси се влива в потока от коли, без да е необходимо постоянно превключване на скоростите на 5-степенната механична кутия, тъй като предавателните числа са дълги. На пътя тягата на двигателя е впечатляваща. Възможностите на 1-литровия турбомотор са напълно достатъчни за шофиране по магистралата със 140 км/ч и за изкачване по планински пътища. Окачването отработва с лекота неравностите на пътя, без да досажда с тропане. На пътя най-малкият Volkswagen се държи стабилно като по-голям автомобил, а вътре в купето е много тихо за автомобил от този клас.