Шведите от Volvo за пореден път доказаха, че марката се трансформира повече от успешно. Само година след поразяващата премиера на големия всъдеход Volvo XC90, конструкторите от Гьотеборг направиха нов флагман в гамата и това е S90. Новата шведска лимузина представлява гигантска стъпка напред за Volvo и с нея компанията ясно демонстрира намерението си да размести пластовете в премиум сегмента на седаните. Новото Volvo S90 изпъква с дизайн, пленява с комфорт и смайва с динамика, а оборудвано включва множество нови технологии, като свръхмодерни системи за безопасност, а също така и приложения и услуги, базирани на информационни облаци. Новото Volvo S90 идва да замени позабравеното S80 и е вторият автомобил на шведите след XC90, построен на новата платформа SPA. Седанът е с дължина 4963 мм, широчина 1879 мм и височина – 1443 мм, а междуосието му е 2941 мм. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28.
Външният вид на новото Volvo S90 притежава всички елементи на новия дизайн на марката, които вече видяхме във всъдехода XC90, но седанът изглежда доста по-стилен, изискан и хищен. Хромираната радиаторна решетка и Т-образните дневни светлини в светодиодните фарове, оригиналните С-образни задни светлини и ъгловите контури на багажника правят лимузината разпознаваема отдалече. Праговете са украсени с хромирани елементи, а отзад изпъкват двете сребристи правоъгълни накрайници на изпускателната система. Силуетът с дълъг преден капак и изтегленият назад салон напомнят на автомобил със задно задвижване.
В интериора на S90 са внедрени много от разработките от XC90, включително концепцията за „плаващ” преден панел и цялостната концепция за таблото. Панелите са от масивно дърво, регулирането на въздушните потоци е от алуминиеви врътки, разположени директно на съответните клапи, двигателят се стартира със завъртането на кристална ръкохватка, а усещането за светлина и пространство са същите като в XC90. Предните седалки са невероятно удобни, а на задните има място само за двама, тъй като високият централен тунел ограничава сядането на трети пътник. Пред водача е поставен 12,3-инчов дисплей, като най-важните данни могат да се проектират на предното стъкло. На централната конзола има 9,5-инчов вертикален сензорен екран на мултимедийната система Sensus с навигация, който се свързва с Интернет, с мобилни устройства и има различни развлекателни функции. Обемът на багажника е 500 литра, като при необходимост се сгъват задните облегалки, има и отвор за ски.
За задвижването на новото Volvo S90 се използват новите двигатели на компанията, които предлагат максимална ефективност, достатъчно мощност и нисък разход на гориво. Най-големият турбодизелов мотор D5 е 2,0-литров 4-цилиндров агрегат с мощност 235 к.с. и се предлага в комбинация със задвижване на четирите колела AWD. С този мотор седанът S90 има огромна тяга от 480 Нм в интервала от 1750-2500 об/мин и набира скорост доста бързо – в рамките на 7 секунди от 0 до 100 км/ч. Всичко това става неусетно за пътниците, без дори и малък намек за претоварване и безкрайно плавно, сякаш всички 8 предавки на автоматичната трансмисия са слети в една. Гладката работа на двигателя и скоростната кутия се дължи на технологията PowerPulse, която шведите са интегрирани в своите дизелови двигатели. С помощта на електрически компресор тя подава част от сгъстения въздух до лопатките на турбокомпресора и те веднага започват да работят с пълен капацитет, което помага да се отървете от прословутата турбодупка в началото на ускорението. Дизеловото S90 пъргаво реагира на командите на водача и е много приятно за шофиране.
Ако все пак искате още повече мощност и тяга, бензиновата версия T6 ги има в изобилие. 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 320 к.с. ускорява S90 от място до 100 км/ч за 5,9 секунди и дава възможност за по-бързо движение по серпентините на планински път. От въртящ се селектор на централния тунел Drive Mode се избират режимите на шофиране Eco, Comfort и Dynamic, с които водачът може да променя настройките на двигателя, скоростната кутия и окачването. Най-приятен за шофиране е режимът Dynamic, в който воланът става по-чувствителен, педалът на газта е по отзивчив, скоростната кутия сменя предавките при по-високи обороти, а амортисьорите се втвърдяват за по-стабилно пътно поведение.
Окачването на новото Volvo S90 е настроено за комфортно возене дори по грапави настилки. Отпред е независимо с двойни носачи, а отзад е многораменно с ресори, изработени от композитни материали. Луксозният седан много меко отработва дупките и неравностите и не се люлее, за което спомага ниският център на тежестта. По традиция новото Volvo S90 разполага с най-модерните технологии за сигурност. В стандартната версия е налична системата за предотвратяване на напускане на лентата на движение, разпознаване на пътните знаци, асистент за полуавтономно управление Pilot Assist, който подава импулси на кормилната система, за да задържа колата в рамките на хоризонталната маркировка до скорост приблизително 130 км/ч на магистралата и вече няма нужда да следва друг автомобил. Новото S90 също въвежда за първи път в света допълнителната функция за City Safety с детектор за откриване не само на пешеходци и велосипедисти, но и на големи животни като лосове или коне, нощем и денем. Технологията интуитивно предупреждава водача и при необходимост задейства спирачките за да избегне сблъсък. За пълното спиране от скорост 100 км/ч новото Volvo S90 се нуждае от разстояние само 35 метра.
Volvo S90 D5 AWD Inscription
2,0-литров 4-цилиндров турбодизел
235 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин
480 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин
7,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
240 км/ч максимална скорост
4,8 л/100 км среден разход на дизел
127 г/км емисии на СО2
127 000 лева цена на модела