0

Шведите от Volvo за пореден път доказаха, че марката се трансформира повече от успешно. Само година след поразяващата премиера на големия всъдеход Volvo XC90, конструкторите от Гьотеборг направиха нов флагман в гамата и това е S90. Новата шведска лимузина представлява гигантска стъпка напред за Volvo и с нея компанията ясно демонстрира намерението си да размести пластовете в премиум сегмента на седаните. Новото Volvo S90 изпъква с дизайн, пленява с комфорт и смайва с динамика, а оборудвано включва множество нови технологии, като свръхмодерни системи за безопасност, а също така и приложения и услуги, базирани на информационни облаци. Новото Volvo S90 идва да замени позабравеното S80 и е вторият автомобил на шведите след XC90, построен на новата платформа SPA. Седанът е с дължина 4963 мм, широчина 1879 мм и височина – 1443 мм, а междуосието му е 2941 мм. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28.

Оригиналните С-образни задни светлини и ъгловите контури на багажника правят лимузината разпознаваема.

Външният вид на новото Volvo S90 притежава всички елементи на новия дизайн на марката, които вече видяхме във всъдехода XC90, но седанът изглежда доста по-стилен, изискан и хищен. Хромираната радиаторна решетка и Т-образните дневни светлини в светодиодните фарове, оригиналните С-образни задни светлини и ъгловите контури на багажника правят лимузината разпознаваема отдалече. Праговете са украсени с хромирани елементи, а отзад изпъкват двете сребристи правоъгълни накрайници на изпускателната система. Силуетът с дълъг преден капак и изтегленият назад салон напомнят на автомобил със задно задвижване.

На централната конзола е поставен 9,5-инчов вертикален сензорен екран на мултимедийната система Sensus.

В интериора на S90 са внедрени много от разработките от XC90, включително концепцията за „плаващ” преден панел и цялостната концепция за таблото. Панелите са от масивно дърво, регулирането на въздушните потоци е от алуминиеви врътки, разположени директно на съответните клапи, двигателят се стартира със завъртането на кристална ръкохватка, а усещането за светлина и пространство са същите като в XC90. Предните седалки са невероятно удобни, а на задните има място само за двама, тъй като високият централен тунел ограничава сядането на трети пътник. Пред водача е поставен 12,3-инчов дисплей, като най-важните данни могат да се проектират на предното стъкло. На централната конзола има 9,5-инчов вертикален сензорен екран на мултимедийната система Sensus с навигация, който се свързва с Интернет, с мобилни устройства и има различни развлекателни функции. Обемът на багажника е 500 литра, като при необходимост се сгъват задните облегалки, има и отвор за ски.

Задните седалки са много удобни, но липсата на среден подглавник ограничава местата в салона до четири.

За задвижването на новото Volvo S90 се използват новите двигатели на компанията, които предлагат максимална ефективност, достатъчно мощност и нисък разход на гориво. Най-големият турбодизелов мотор D5 е 2,0-литров 4-цилиндров агрегат с мощност 235 к.с. и се предлага в комбинация със задвижване на четирите колела AWD. С този мотор седанът S90 има огромна тяга от 480 Нм в интервала от 1750-2500 об/мин и набира скорост доста бързо – в рамките на 7 секунди от 0 до 100 км/ч. Всичко това става неусетно за пътниците, без дори и малък намек за претоварване и безкрайно плавно, сякаш всички 8 предавки на автоматичната трансмисия са слети в една. Гладката работа на двигателя и скоростната кутия се дължи на технологията PowerPulse, която шведите са интегрирани в своите дизелови двигатели. С помощта на електрически компресор тя подава част от сгъстения въздух до лопатките на турбокомпресора и те веднага започват да работят с пълен капацитет, което помага да се отървете от прословутата турбодупка в началото на ускорението. Дизеловото S90 пъргаво реагира на командите на водача и е много приятно за шофиране.

Камерите за 360-градусов кръгов обзор от птичи поглед дават цялостна картина при маневриране и паркиране.

Ако все пак искате още повече мощност и тяга, бензиновата версия T6 ги има в изобилие. 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 320 к.с. ускорява S90 от място до 100 км/ч за 5,9 секунди и дава възможност за по-бързо движение по серпентините на планински път. От въртящ се селектор на централния тунел Drive Mode се избират режимите на шофиране Eco, Comfort и Dynamic, с които водачът може да променя настройките на двигателя, скоростната кутия и окачването. Най-приятен за шофиране е режимът Dynamic, в който воланът става по-чувствителен, педалът на газта е по отзивчив, скоростната кутия сменя предавките при по-високи обороти, а амортисьорите се втвърдяват за по-стабилно пътно поведение.

Заедно със седана S90 у нас дебютира и комбито V90, което комбинира лукс и висока функционалност.

Окачването на новото Volvo S90 е настроено за комфортно возене дори по грапави настилки. Отпред е независимо с двойни носачи, а отзад е многораменно с ресори, изработени от композитни материали. Луксозният седан много меко отработва дупките и неравностите и не се люлее, за което спомага ниският център на тежестта. По традиция новото Volvo S90 разполага с най-модерните технологии за сигурност. В стандартната версия е налична системата за предотвратяване на напускане на лентата на движение, разпознаване на пътните знаци, асистент за полуавтономно управление Pilot Assist, който подава импулси на кормилната система, за да задържа колата в рамките на хоризонталната маркировка до скорост приблизително 130 км/ч на магистралата и вече няма нужда да следва друг автомобил. Новото S90 също въвежда за първи път в света допълнителната функция за City Safety с детектор за откриване не само на пешеходци и велосипедисти, но и на големи животни като лосове или коне, нощем и денем. Технологията интуитивно предупреждава водача и при необходимост задейства спирачките за да избегне сблъсък. За пълното спиране от скорост 100 км/ч новото Volvo S90 се нуждае от разстояние само 35 метра.

Volvo S90 D5 AWD Inscription

2,0-литров 4-цилиндров турбодизел

235 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

480 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

240 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на дизел

127 г/км емисии на СО2

127 000 лева цена на модела