0

П оявилото се през 2017 година Volvo XC60 е може би най-красивият и елегантен автомобил в своя клас днес. Второто поколение на шведския високопроходим модел е чисто въплъщение на новия стил на Volvo, зададен първоначално от големия SUV Volvo XC90. Той е различен от другите и се отличава на фона на германските си конкуренти. За няколко години този стил зададе новата форма на идентичността на Volvo и сега шведските автомобили са лесно разпознаваеми и в същото време добре се вписват в европейската среда, в която преди това германците доминираха тотално.

Появилото се през 2017 година Volvo XC60 е може би най-красивият и елегантен автомобил в своя клас днес. Второто поколение на шведския високопроходим модел е чисто въплъщение на новия стил на Volvo, зададен първоначално от големия SUV Volvo XC90. Той е различен от другите и се отличава на фона на германските си конкуренти. За няколко години този стил зададе новата форма на идентичността на Volvo и сега шведските автомобили са лесно разпознаваеми и в същото време добре се вписват в европейската среда, в която преди това германците доминираха тотално.

С външния си вид Volvo XC60 не излъчва сексапил, не проявява агресия и не дразни с арогантен аристократизъм. Новото XC60 е стилно, интелигентно и дискретно. В това е неговият чар, който пленява спокойните, изискани и уравновесени натури.

След като веднъж се потопите в интериора на XC60, разбирате защо днешните модели на Volvo са сравними по цена с конкурентите си от другите европейски премиум марки. В нашия случай Volvo XC60 е във версията Inscription с много допълнително оборудване. В салона сте заобиколени от луксозната перфорирана кожа Nappa, вложки от естествен фурнир, тактилна пластмаса, алуминиеви решетки на високоговорителите на първокласната аудиосистема Bowers & Wilkins.

Тук всеки детайл е изработен с голямо внимание и това превръща интериора на Volvo XC60 в едновременно хармоничен, луксозен и уютен салон. Множеството електрически регулировки на предните седалки ви позволяват да промените дължината на възглавницата и да регулирате степента на страничните опори.

През горещото лято системата за вентилация на седалките ще ви бъде много полезна, през зимата отоплението сработва за секунди, а при дълго пътуване можете да поглезите уморения си гръб с функцията за масаж. Седалките с проверен профил и умерена твърдост са толкова удобни, че можете да пътувате с часове без да усетите никаква умора.

Пред водача е поставен цифровият панел с инструменти, а в центъра на таблото е големият 9-инчов сензорен екран на мултимедийна система Sensus, в който са пакетирани почти всички функции, минимизирайки броя на физическите бутони на предния панел. Интерфейсът отнема известно време за свикване, но след няколко дни зад волана на Volvo XC60, мултимедията Sensus се превръща в детска игра и се оказва не по-трудна за управление, отколкото всеки смартфон, особено след като скоростта на реакция и цялостната производителност са на високо ниво.

Шофьорът и пътникът са разделени от трансмисионния тунел, на който е разположен оригинален превключвател за стартиране на двигателя. В подлакътника има кутия за малки предмети. На втория ред седалки има достатъчно място за краката и по-голямо пространство над главите, така че там могат да пътуват хора с височина до 2 метра. Отзад салонът е достатъчно широк, за да настанят трима пътници, но седалката е профилирана за две места. Обемът на багажника е 505 литра в нормално състояние и достига 1432 литра със сгънати задни седалки. Капакът на багажника е оборудван с електрическо задвижване и може да се отваря само с протягане на крак под бронята.

Постига по-нисък разход в града с хибридна технология с 48-волтова батерия

От началото на годината Volvo XC60 се предлага с модерния 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател B5 с мощност 250 к.с., съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Познатият агрегат обаче е получил мека хибридна технология, която възстановява спирачната енергия, за да зарежда 48-волтова батерия при спиране.

Интегрираният стартер-генератор използва тази енергия и активно намалява натоварването на двигателя за по-нисък разход на гориво, особено в градски условия на шофиране. Използвайки рекуперираната електрическа енергия, интегрираният стартер-генератор подпомага двигателя с вътрешно горене за по-мощно ускорение. Комбинацията осигурява по-икономично и плавно задвижване при старт от място.

Новият двигател във Volvo XC60 B5 AWD е много еластичен, няма турбодупка и разполага с приличен въртящ момент от 350 Нм в широкия интервал от 1800 до 4800 об/мин. Моторът предава тягата към четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия. Тя работи плавно и гладко. Новото Volvo XC60 B5 ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди, а максималната скорост вече е електронно ограничена до 180 км/ч. В града разходът на гориво според трафика варира между 9 и 10 л/100 км, а извън града, със спокойно темпо на шофиране, консумацията е 7 л/100 км.

Дори по неравен асфалт, Volvo XC60 се движи със завидно ниво на комфорт, а отличната шумоизолация и двойните предни прозорци позволяват на пътниците да си говорят без да повишават тон или да се наслаждават на любимите си песни от 15-те високоговорителя на премиум аудиосистемата Bowers & Wilkins. Когато под колелата има добро покритие, Volvo XC60 се превръща в истински привърженик на комфорта и гладкостта. Желателно е да заобикаляте дупките с остри ръбове, защото при срещата с подобен вид препятствия, колелата реагират със забележими удари.

Много ми хареса управлението на Volvo XC60. Автомобилът е много отзивчив към въртенето на волана, а обратната връзка е на отлично ниво. При паркиране воланът става много лек. В движение усилието се променя логично и няма излишна тежест, поради което водачът усеща перфектно предните колела.

На пътя Volvo XC60 ясно се придържа към основната си философия за безопасност и комфорт. Ако желаете по-спортно темпо на шофиране, изберете режима Dynamic, при който реакциите на педала на газта и волана стават по-остри. Автомобилът е стабилен на пътя, не се наклонява осезаемо в завоите, а задвижването на четирите колела осигурява оптимално сцепление с настилката, особено на пътища с хлъзгави участъци.

Произведено в Швеция

Предишното поколение на Volvo XC60 се сглобяваше в белгийския завод на марката в Гент, но сега производството се извършва в основния завод в Гьотеборг, Швеция, заедно с флагманите S90 и XC90, с които XC60 споделя една и също модулна платформа SPA. Важно е да се знае, че около 50% от детайлите на XC60 и XC90 са общи. Сред тях са двигателите, шасито, електрониката и някои интериорни детайли.

Луксозният кросоувър Volvo XC60 е наистина много добър и обоснован избор. Сега той не отстъпва на германските си премиум конкуренти не само по отношение на комбинацията от качества, но и по цена, насочена към по-богатите клиенти. Най-достъпната версия на XC60 D4 в първоначалното ниво на оборудване Momentum струва от 90 880 лева. Следва бензиновото B4 за 91 360 лева. Като цяло базовото оборудване на Volvo XC60 е доста богато и включва система за безключов достъп, пълен електрически пакет, двузонов климатик, аудиосистема, круйз-контрол и др.

Традиционно за Volvo има богат набор от системи за сигурност, както и минимум 8 въздушни възглавници, система за стабилизация, технология за спазване на зададената лента и автоматично спиране при опасност от удар. За Volvo XC60 B5 AWD в най-високото ниво Inscription без допълнително оборудване ще трябва да платите поне 112 980 лева.

Във версията Inscription има климатроник, камера за паркиране на заден ход, сензори за светлина и дъжд, система за следене на умората на шофьора и камера за разпознаване на пътните знаци. Списъкът с опции е много дълъг, като много полезни са четирите камери за 360-градусов обзор, функциите за вентилация и масаж на предните седалки, отопляемите задни седалки, аудиосистемата Bowers & Wilkins, както и луксозната кожена тапицерия Nappa.

Технически характеристики

Volvo XC60 B5 AWD Inscription

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

250 к.с. максимална мощност при 5400 об/мин

350 Нм максимален въртящ момент при 1800-4800 об/мин

7,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

7,7 л/100 км среден разход на гориво

175 г/км емисии на СО2 (WLTP)

112 980 лева цена на модела