П ловдивската частна болница „Медлайн” отрече обвиненията, че точи Здравната каса с неизвършена операция на 83-годишен пациент, съобщи управителят на здравното заведение д-р Невен Енчев. Хованес Микаян постъпил в Кардиологичното отделение на болницата, в която редовно се лекува, през февруари. Там му направили абсолютно всички необходими изследвания и се наложило да бъде пренасочен към Урологичното отделение, където трябвало да му бъдат направени допълнителни изследвания на простатата. Въпреки че болницата вече била надвишила лимита си, пациентът бил приет в Урологичното отделение.

„На нас ни е ясно, че ако сме изчерпали лимита, няма да получим заплащане, но за да запазим доброто си име, приехме пациента в Урологичното отделение и му направихме нужните изследвания. Установено бе, че има увеличен туморен маркер на простатата и трябва да бъде направена манипулация. Пациентът подписа всички документи, за да бъде вкаран в операционна, но в момента се изплашил, притеснил се е и се е отказал от интервенцията, като е напуснал болницата”, обясни д-р Енчев.

По думите му, когато Микаян решил да си вземе епикризата от Кардиологичното отделение, настоял да получи същия документ и от Урологията. Лекуващата му лекарка обаче не била в този момент на работа и тъй като пациентът настоявал и за втората епикриза, се наложило секретарката, която не е била наясно с казуса, да му разпечата готов образец по клиничната пътека. Пациентът видял, че в епикризата му е написана операция, каквато не е имал и веднага сезирал Здравната каса. След това се върнал на три пъти в болницата, където му обяснили, че е станала административна грешка и той написал благодарствено писмо до болницата. „Здравната каса не ни е превела и една стотинка за този пациент, въпреки разходите, които болницата направи. Туморните маркери са скъпи, изследванията също и всичко това е направено за наша сметка”, уточни д-р Енчев.