Е дна безсънна нощ може да помогне при лечението на депресия. Това показва ново проучване на международен екип от учени от САЩ, Китай и Канада.

Те използвали функционален ядрено-магнитен резонанс, за да сравнят как се променя активността в различни области на мозъка след една нощ прекарана в будуване.

След една такава нощ настроението на повечето участници в проучването се влошило. 43% страдащи от депресивно състояние имали подобрение в настроението.

Общо данни са взети от 30 души, страдащи от тежко депресивно разстройство и 38 души без. Експериментът е проведен в продължение на 5 дни.

Първо на участниците е било позволено да спят както обикновено, след което е последвала една безсънна нощ. В същото време на всеки два часа участниците попълвали въпросници за настроението си, докато учените наблюдавали мозъчната им активност с помощта на магнитно-резонансно сканиране.

Те смятат, че връзката между амигдалата и предната цингуларна кора може да е свързана с устойчивостта на нервната система към нарушенията на настроението след безсънна нощ и по този начин може да бъде потенциална цел за лечение на депресия.

Резултатите от изследването са публикувани в списание PNAS.