П овече за политиката на eTools, тяхната мисия и как започва пътят им, може да прочетете в интервюто с Петър Атанасов - собственик и управител.
Представете вас и вашата компания в няколко изречения?
Зад фирма “Тулсистемс” ЕООД функционират два онлайн магазина: Etools.bg и Egradina.bg. Компанията ни се занимава с дистрибуция на машини, аксесоари и техническа химия за нуждите на строителството и ремонтните дейности. Etools.bg е първият онлайн магазин, който направихме през 2016 г.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Занимавам се с тази дейност вече над 18 години, а фирма „Тулсистемс“ ЕООД е създадена през 2011 г. Дълго време се занимавахме само с внос и дистрибуция. Онлайн магазинът бе създаден с идеята да достигнем до по-широк кръг от клиенти, които да не са само на локално ниво а от цялата страна.
Реших, че най-лесният начин това да се случи, е със създаването на онлайн магазин, чийто продуктов асортимент днес практически достига до всяко кътче на страната.
Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
В Etools.bg са представени над 200 марки и към днешна дата има над 22 хил. артикула. В магазина са налични марки като BOSCH, MAKITA, DEWALT, EINHELL, RAIDER и много други. Освен професионална техника, имаме голям асортимент от градинска техника, като косачки, моторни триони и мотофрези. Голямо удобство е да поръчаш обемен продукт като мотофреза с един клик и тя да пристигне пред вратата на адрес в някое малко населено място.
Интересът към продуктите си поддържаме като обогатяваме асортимента и се стремим да набавим всичко, което може да потрябва на домашния хоби или пък професионален майстор. По всяко време клиентите ни могат да получат професионална консултация. Във времето изградихме доверие към фирмата и нашите онлайн магазини. Смятаме да продължим в същият дух като предоставяме все по-добро обслужване.
Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?
Служим си основно с Google и Facebook, като особено развита социална мрежа в наши дни. Рекламираме регулярно в тези канали и полагаме усилия и за установяване на трайни взаимоотношения със своите клиенти.
Имаме още много работа в тази посока, но основният ни стремеж е да изградим доверие между магазина и клиентите. Вярвам, че това е успешният начин за продажби - когато на хората им потрябва някаква машина, инструмент или аксесоар, да знаят, че ние сме насреща и да се обърнат към нас.
Продавате ли в чужбина и какво е различното там?
Към този момент не, но работим в тази посока. Разработваме цялостна система за снабдяване с продукти в централизирано място, което да се свърже с различни точки за продажба.
Планираме да предлагаме своите продукти първоначално на чужди маркетплейс платформи, а постепенно ще започнем и да създаваме собствени онлайн магазини, които да могат да обслужват клиентите директно в съответната държава.
Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?
Учим се да прилагаме тактиките на имейл маркетинга. Това ми се иска да приложим на едно много по-професионално ниво, защото опитите ни досега не бих определил като особено ефективни. Към този маркетинг подход се стремим и бихме искали да го приложим много по-адекватно и пълноценно занапред.
Друг момент, е изграждането на ангажирана аудитория в социалните мрежи. Не бихме искали да залагаме толкова на реклами, а по-скоро да работим в посока създаване на по-близки, по-топли отношения във връзката клиент - магазин.
Как планувате да агитирате феновете, клиентите и партньорите ви да ви подкрепят за Любим магазин на публиката?
Разполагаме с богата клиентска база, която при едно добро информиране за нашето участие в конкурса, вярвам, че би ни подкрепила. Ще ги информираме и съм убеден, че те ще оценят това, че се движим в правилната посока.
Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“?
Най-силният ни мотив да участваме в „eCommerce Academy Awards 2022“ е това, че подкрепяме подобен тип проекти, в които бихме могли да добием реална представа къде се намира бизнесът ни в момента. Наясно сме, че има много аспекти, в които би следвало да се работи по-задълбочено, но подобен тип конкурси ни мотивират да го правим още по-целенасочено.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
Иска ми се хората да имат по-високо доверие в модерните начини за разплащане. Знам, че винаги ще има традиционалисти, които държат да видят стоката преди да разменят парите си срещу нея.
Другият момент, на който искам да обърна внимание по отношение на е-търговията, е свързан с потребителските навици. Знам, че не съм единствения търговец, от който са купували и впоследствие клиентите не са си вземали пратката.
Ще ми се потребителите, пазаруващи в интернет, да са с една идея по-отговорни. Хубаво е да се осъзнае, че с едно натискане на бутона “купи” се активира система от дейности, свързана със сериозен набор от ресурси на много хора и фирми. Когато стоката не бъде приета от клиента, с куриер тя се връща обратно. Това води не само до финансови загуби за търговеца, а и до излишно пилеене на ресурси, които резултират по един или друг начин върху природата, ако щете, дори и върху живота на всички ни. Иска ми се изборът да пазаруваш онлайн да е една идея по-осъзнат и отговорен. Изключвам връщания, свързани с дефект или неудовлетвореност от покупката.