Б ългарчета в Австрия упражняват знанията си по езика по забавен начин с помощта на адвент календар. Зад всяка дата, отброяващата оставащото време до Коледа, стои песен, приказка или друга интересна занимавка за малчуганите. Идеята е на Симона Захариева, учител в Българо-австрийското училище „Св. св. Кирил и Методий” във Виена.

Българчета в Австрия упражняват знанията си по езика по забавен начин с помощта на адвент календар. Зад всяка дата, отброяващата оставащото време до Коледа, стои песен, приказка или друга интересна занимавка за малчуганите. Идеята е на Симона Захариева, учител в Българо-австрийското училище „Св. св. Кирил и Методий” във Виена.

„Идеята ми беше за зарадвам децата всеки ден и да се упражняват на български език - дали ще слушат песен, видео, приказка. Съчетах и австрийското - да чакаме Дядо Коледа с различни лакомства“, сподели иновативната преподавателката. Захариева решава да зарадва учениците си с подарък за първи декември, след като попада на адвент календар в интернет и решава да го промени малко, за да е интересен за тях. Първоначално смята да е предназначен за по - малките, но накрая го прави като за всички деца, на които преподава до 4-и клас. Затова и освен песнички, слага и по - сложни пъзели. 

Една от първите дни задачи в адвент календара е била изработване на картичка. Така още на втория ден от декември Симона получава съобщение от майка на едно и децата с благодарности за идеята. „Стана ми много мило. Не защото са направили картички заради мен. Тези картички ги правим по принцип в училище в коледните работилници, но заради локдауна нямахме шанс да ги проведем. Въпреки това, учениците са се мотивирали да ги направят заедно с родителите си и са направили за цялото семейство“, сподели учителката в Българо-австрийското училище . Тя подчерта, че обратната връзка е важна за нея и се радва, ще е успяла да накара родителите да прекарат време с децата си.

Захариева вече има и идеи за следващата Коледа. Този декември смята да подготви и тя по една приказка за всеки ден. Учителката възнамерява да използва и домашните, които децата ѝ пращат. Така ще имат времето да прочетат историите на всяко дете. „Всеки е написал нещо и иска да го прочете пред класа. Ако ги оставя да прочетат 20 домашни в началото на часа, не е възможно за трите часа, които имаме да предадем и целия материал“, обясни учителката.