У дарна вълна от избухнала преди 10 000 години звезда е ударила Земята с невероятно мощен взрив, пише Daily Mail.

Учените нямат обяснение защо експлозията е била толкова силна, досега взрив с такава сила от мъртва звезда не е било засичано.

Интензивните лъчи са открити с помощта на огромна система от телескопи в Намибия. Те са толкова силни, че биха изпържили хората, ако бъдем изложени на тях. Те произхождат от Вела Пулсар, намиращ се на около 1000 светлинни от Земята.

Когато за първи път са открити пулсарите през 1967 г. астрономите са смятали, че това са извънземни, които се опитват да се свържат с нас.

„За съжаление, това не означава, че извънземни се опитват да се свържат с нас“, твърди автора на изследването Араш Джанати-Атай от лабораторията Astroparticle & Cosmology (APC) във Франция.

Любопитно е че само една чаена лъжичка от материала, от който са изградени пулсарите, тежи повече от 5 милиарда тона или около 900 пъти тежестта на Великата пирамида в Гиза, а енергията на гама лъчите им е 20 тера-електронволта или около 10 трилиона пъти повече от енергията на видимата светлина.