С едва 11 гола в 34 мача с екипа на ПСЖ първият сезон на Лионел Меси с фланелката на парижани направо може да бъде обявен за провал, след като с Барса само в предишния 2020/21 има 38 гола в 47 мача.
Но ритането на топката е само видимата страна на сделката за Меси, който взима над 35 милиона евро чисти на сезон. Оказва се, че катарските собственици на ПСЖ потриват доволно ръце от златния дъжд в клубната каса благодарение на Лео.
Президентът на парижани Насер ал Келаифи доволно обяви пред „Марка“, че клубът никога не е генерирал толкова много приходи за един сезон - 700 милиона за по-малко от една година в първия сезон на Лео, който се присъедини на 10 август 2021 г.
Благодарение на Меси клубът сключи нови 10 спонсорски договори, както коментира и директорът на този отдел Марк Армстронг: „Имаме със сигурност ръст в области, в които можехме да постигнем споразумения между 3 и 5 милиона евро, а сега те са между 5 и 8, така че въздействието му е значително."
Смята се, че тези приходи са нараснали с 13% и са влезли марки като Dior, Gorillas, Crypto.com, Autohero, GOAT, Smart Good Things, Infinity Sports Water, Geekvape, PlayBetR, Volt или Big Cola.
Друга област, в която ПСЖ подобри резултатите си значително с идването на Лео е продажбата на фланелки. Аржентинецът позволи на клуба да достигне оборота от предния сезон 2020/21 още в средата на кампанията 2021/22 (41 милиона евро). Повече от милион фланелки бяха продадени за първи път, 60% от които с номер 30 на Меси.
Само през първите три часа, след като бяха пуснати в продажба, клубът прибра приходи от 933 000 евро.
„Търсенето нарасна между 30 и 40% и това, което наистина може да го спре, е предлагането – не можете да произвеждате толкова много допълнителни фланелки“, коментира Армстронг.
“Не можем да отговорим на търсенето на фланелки на Меси. Достигнахме тавана. Никой не може да отговори на това търсене. Това ни качва на следващото ниво”.
Пристигането на Меси също имаше огромно влияние върху социалните мрежи на клуба, веднага щом се разбра за пристигането му. Той спечели 15 милиона последователи във всичките платформи и преодоля границата от 150 милиона за първи път.
„Печелим средно 1,4 милиона на седмица и бяхме първият клуб, който достигна 10 и 20 милиона последователи в TikTok или най-важната френска марка в Instagram“, добавя Армстронг. В тази социална мрежа PSG премина от 38,5 милиона последователи до 60,9, които има в момента. Тоест почти двойно от пристигането на аржентинеца.
Приходите на стадиона скочат до небето
Пристигането на Меси също означава значително увеличение на приходите от билети. Клубът увеличи списъка си с чакащи след пристигането на Меси и законната препродажба чрез платформа, контролирана от самия клуб на уебсайта му, скочи до небесата.
„Вече няма билети за всеки мач, с рекордни приходи сред европейските клубове на място, с осем пъти повече фенове, които остават без билет или VIP места, така че очевидно беше повратен момент“, коментира директорът на спонсорството на клуба.