Лионел Меси си струва всеки милион в клуба, в който играе, отбелязва „Марка“ по повод разкритията тази седмица за финансовите му изисквания към Барса. Каталунците не можеха да ги изпълнят и Бълхата премина в Пари Сен-Жермен.
В Париж „Месиманията“ намери подходящата почва за икономически успех, от който притежаваният от Катар клуб умело се възползва – по отношение на имиджа, приходите и футболната класа.
Икономическо въздействие
Според "El Economista" с аржентинеца приходите на ПСЖ са се увеличили с около 700 милиона евро за годината, в която аржентинецът носи цветовете на френския отбор.
Само пристигането му привлече в ПСЖ привличане на до 10 нови спонсори, с увеличаване и на бизнеса с рекламните договори с тях – те преминаха от 3-5 милиона евро, до 5-8 милиона.
Някои от тези спонсори са марки като Dior, Gorillas, Crypto.com, PlayBetR, GOAT, Snart Good Thins, Volt, Big Cola, Sports Water и Autohero.
Ефектът „Меси“ моментално взриви продажбите на фланелки - ПСЖ продаде повече от милион бройки, между 90 и 160 евро всяка, като над 60% от тях с номера и името на аржентинския идол.
Търсенето е нараснало между 30% и 40%
Марк Амстромг, бизнес директор на ПСЖ, обясни преди няколко месеца пред MARCA цифрите, довели до идването на Меси: „Търсенето е нараснало между 30% и 40% и това, което наистина може да го спре, е предлагането. Когато се осъществи един от тези трансфери, хората мислят, че те се изплащат с продажбата на фланелки, а това не е съвсем така. Не можете да произвеждате много допълнителни фланелки. Споразумението е направено, за да покрие някои минимуми, които са много важни, но не можете да задоволите цялото търсене на фланелки на Меси".
ПСЖ прибира около 75 милиона евро годишно чрез споразумението си за спонсорство с Nike в договор, който удължава отношенията между марката и клуба до 2032 г.
Въздействие върху социалните мрежи
Пристигането на Лионел Меси също имаше впечатляващо въздействие върху присъствието на френския клуб в социалните мрежи.
И то до такава степен, че парижани спечелиха повече от 15 милиона последователи във всички свои платформи, надхвърляйки общо 150 милиона последователи.
Според Армстронг, ПСЖ печели 1,4 милиона последователи на седмица, надминава 10 милиона последователи в Tik Tok и се позиционира като най-важната и най-следвана френска компания в Instagram.
Някои данни за преки и косвени приходи за клуба предполагат, че Меси оправдава високите договори, които подписва, в замяна на ползата, която носи на клуба си.