П рисъединяването на България към шенгенското пространство за свободно пътуване по шосе ще има положителен ефект и за войната на пътя.
Причината е намаляването на колоните от тирове по границите, които създават рискове от катастрофи.
ОФИЦИАЛНО: България влиза в Шенген по суша!
Опасност
Според експерти по пътна безопасност колоните от камиони в активна лента могат да причинят ПТП по два начина. „Първата причина е необходимостта движещите се автомобили да се налага да навлизат в насрещната лента, за да преминат през участъка на колоната. Това създава риск от челни удари. Втората причина е рискът от удар на движещ се автомобил в спрял в активна лента камион“, каза за „Телеграф“ Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите от катастрофи. Според него такива удари се случват в тъмната част на денонощието при намалена видимост.
НА БРАЗДАТА: Шенген свива опашките тройно!
„Особено голям е рискът при спрял камион в активна лента при завои нощем, тъй като водачите са изненадани и нямат време да реагират“, коментира Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. Двамата експерти припомниха фатални инциденти от този тип край Русе и Свиленград и посочиха, че и след влизането в Шенген рискът от колоните от тирове ще остане по границите с Турция и Сърбия.
В ОЧАКВАНЕ НА ВАЖНОТО РЕШЕНИЕ: Ще влезем ли в Шенген и по суша до края на годината?!
Ресурс
Част от служителите на Гранична полиция ще останат на ГКПП-тата с Гърция и Румъния, но друга част от тях ще бъдат насочени към другите горещи точки - например българо-турската граница, каза министърът на вътрешните работи Атанас Илков на брифинг по повод влизането на страната ни в Шенген. Контролът на границата с Румъния ще остане още 6 месеца, но ще се извършва на случаен принцип и само на база на анализ на риска. Така автомобилите и лицата, които ще бъдат проверявани, няма да оказват влияние на транспортния трафик
Деян Дянков