0

Г лавният изпълнителен директор на "Тесла" Илон Мъск прави планове да посети Китай още през април и търси среща с китайския премиер Ли Цян, предава Ройтерс, като се позовава на свои източници.

Точните дати на посещението зависят от графика на новия китайски премиер.

Китай е вторият по големина пазар на "Тесла" след Съединените щати, а заводът в Шанхай е най-големият производствен център на производителя на електрически автомобили.

Тук се повдига въпросът дали Мъск ще дойде у нас, както се говореше през миналата година. Плановете на най-богатия човек бяха да посети България именно през април

Посещението на Мъск в Китай ще бъде първото му след пандемията от COVID-19 и откакто Си Дзинпин си осигури трети мандат като президент на Китай.

Преди Ли да стане премиер през март, той беше партиен секретар на Шанхай, където ръководеше изграждането и откриването на фабриката на "Тесла".

За последно Мъск посети Китай в началото на 2020 г,. но той продължава да изнася виртуални речи на форуми като Китайската световна интернет конференция.

Ли и Мъск са се срещали и преди, на откриването на завода в Шанхай през 2019 г. През 2020 г. те участваха в онлайн среща, на която Мъск благодари на тогавашния партиен секретар на Шанхай за подкрепата за работата на завода по време на избухването на пандемията, според съобщения в местните медии.

Планираното посещение на Мъск също идва, когато Китай се опитва да привлече повече чуждестранни инвестиции, за да подпомогне икономиката, засегната от три години ограничения заради COVID-19.

Ли вече участва през изминалата седмица в бизнес събития, посетени от Тим Кук от "Епъл" и Алберт Бурла от "Пфайзер"

"Тесла" се сблъсква с множество проблеми, като забавяне на плановете си за значително разширяване на завода в Шанхай.

На автомобилите на "Тесла" е забранено да влизат в китайските военни комплекси и местата за политически срещи на фона на опасения относно камерите, монтирани на превозните средства, и компанията все още чака одобрението на Пекин да предложи своята пълна технология за самостоятелно управление в Китай.

Китай също е един от най-големите източници на приходи извън САЩ за "Туитър", който Мъск пое миналата година. Операциите на "Туитър" в Китай предизвикаха разделения в компанията между екипи, които искат да увеличат максимално възможностите за продажби, и други, загрижени за ефектите от правене на бизнес с държавни субекти във време на нарастващо напрежение между Пекин и Вашингтон, казаха източниците на Ройтерс.

Междувременно стана ясно, че компанията на Мъск Tesla пусна собствен бранд бира - GigaBier, която ще се предлага на клиентите в ограничен тираж, съобщава порталът Gadget Tendency.

Бутилката GigaBier е направена в стила на Cybertruck, футуристичния електрически пикап на компанията, предава Агенция "Фокус". Продава се в кутия с три бутилки от 0,3 мл за 89 евро. Отбелязва се, че бирата е произведена в Берлин и има нотки на цитрусови плодове, бергамот и сладки плодове.

В миналото Илон Мъск произвеждаше различни лимитирани стоки под марката на собствените си компании. Милиардерът продаваше огнехвъргачки, одеколон с аромат на женска коса, киберсвирка и текила. Освен това през 2017 г. Мъск продаваше шапки, временно променяйки професията си в профила си в Twitter на "продавач на шапки“.