0

Международният автомобилен салон в Женева е в разгара си. Стотици хиляди посетители се тълпят пред вратите на залите на изложбения комплекс „Палекспо” за да видят първи новите модели автомобили и концептуални разработки на четири колела. В тази суматоха всички производители се стремят да изпъкнат пред конкурентите си и да привлекат бъдещи клиенти с блясъка на последните си новости. Един от най-впечатляващите щандове на автосалона безспорно е този на Audi, на който марката представя шест нови модела. Германците от Инголщат наблягат на спортните перспективи и са изложили цяла флотилия от върхови модели със спортен дух. Огромен интерес предизвиква студийният кросоувър Audi Q8 Sport Concept, който разкрива динамичната стилистика на бъдещия сериен модел и новаторска задвижваща система, състояща се от бензинов турбодвигател 3.0 TFSI V6 в комбинация с „мека” хибридна система. Знакова премиера за Audi е новото RS 5 Coupe, който е един истински модел Gran Turismo в RS-гамата на марката. Неговият брат от света на моторните спортове Audi RS 5 DTM ще стартира новия сезон с мощност над 500 к.с. Спортното представяне на марката в Женева се придружава и от още две култови премиери – Audi RS 3 Sportback и кросоувъра SQ5 TFSI.

Председателят на управителния съвет на Audi - Руперт Щадлер, представи внушителното Q8 Sport Concept.

Какво ще предложи Audi в съвсем близко бъдеще разкрива прототипът Q8 Sport Concept, който съчетава енергичен дух, екстремна динамика и лукс. Автомобилът излъчва престиж от висша класа, безкомпромисна динамика и ясно видимо технологично превъзходство във всички области. Концептуалният модел има под капака си 6-цилиндров бензинов турбодвигател 3.0 TFSI с „мека” хибридна система и електрически задвижван компресор. Този тип система се прилага за първи път в света, а резултатът е наистина впечатляващ. Студията Q8 Sport Concept развива максимална мощност от 476 к.с. и максимален въртящ момент от 700 Нм, като спринтира от 0 до 100 км/ч за едва 4,7 секунди и развива максимална скорост от 275 км/ч. В същото време автономният пробег от над 1200 км прави Q8 Sport Concept идеален спътник за преодоляване на големи разстояния. Вътрешното пространство на модела внушава чисто усещане за лукс със своите разточителни линии, изискани материи и простор в изобилие.

Audi SQ5 TFSI се отличава ярко с 20-цоловите алуминиеви колела с дизайн с пет двойни спици.

За любителите на спортни кросоувъри Audi направи модела с превъзходна динамика SQ5 TFSI, задвижван от 3,0-литров V6 двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор и максимална мощност 354 к.с. Максималният въртящ момент на агрегата от 500 Нм се постига при едва 1370 об/мин. Тези динамични характеристики дават възможност на кросоувъра да се ускори от 0 до 100 км/ч за едва 5,4 секунди. Значим принос за динамиката на пътя на новия модел имат постоянното двойно предаване Quattro и 8-степенната автоматична трансмисия Tiptronic. Допълнително се предлагат спортен диференциал и динамична кормилна уредба с променливо предавателно число. Системата за контрол на пътното поведение Audi drive select упражнява положително влияние върху работата на двигателя, трансмисията и управлението на амортисьорите. Тя дава възможност на водача да настройва характеристиките на своето SQ5 в няколко различни режима. Опционалното пневматично окачване позволява индивидуална настройка на просвета в зависимост от конкретните пътни условия.

За Audi RS 5 Coupe дизайнерите са почерпили вдъхновение от състезателното Audi 90 Quattro IMSA GTO.

Новото Audi RS 5 Coupe е насочено към най-взискателните клиенти на марката. Това е спортен автомобил със зашеметяващ дизайн и невероятна мощ, съчетаващ елегантна естетика и впечатляваща практичност в ежедневието. Изцяло обновеният двигател 2.9 TFSI V6 е разработен от Porsche и развива максимална мощност от 450 к.с. и максимален въртящ момент от 600 Нм. Върховият модел в семейството на A5 се ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди, а с допълнителния пакет оборудване RS dynamic максималната му скорост достига 280 км/ч. Мощта на двигателя V6 се предава чрез спортно настроена 8-степенна автоматична трансмисия Tiptronic към системата за постоянно двойно предаване Quattro, което използва асиметрично разпределение на тягата в отношение 40:60 към двата задвижващи моста. Заедно с готовия за серийно производство модел, Audi Sport представя и състезателната версия за шампионата DTM - Audi RS 5 DTM с мощност от над 500 к.с.

Отпред Audi RS 3 Sportback демонстрира неудържима мощ със страхотната си решетка с емблема Quattro.

Още един ярък акцент, който Audi представя на изложението в Женева, е новото RS 3 Sportback. Спортният хечбек се задвижва от нов 2,5-литров 5-цилиндров бензинов турбодвигател TFSI, който развива максимална мощност 400 к.с. и постига максимален въртящ момент от 480 Нм. Спортният компактен модел се нуждае от едва 4,1 секунди за спринта от място до 100 км/ч. Новото Audi RS 3 Sportback показва своята неудържима мощ и в дизайна със страхотната си предна решетка с емблема Quattro, големи отвори за въздух и ъгловати форми на разширените прагове. В задната част на модела изпъква стилният RS-спойлер на ръба на покрива, а в долната част правят впечатление дифузьорът и големите овални тръби на изпускателната система. Системата за двойно предаване Quattro е серийна, включена в състава на системата за динамичен контрол на пътното поведение Audi drive select, наред с контрола върху кормилната уредба, автоматичната трансмисия S-tronic, управлението на двигателя и настройките на клапите в изпускателната система.

Audi A5 Sportback g-tron е още по-отговорен по отношение на опазването на глобалния климат на пътя.

Германците от Инголщат показват в Женева и модел с грижа за глобалния климат. Новото Audi A5 Sportback g-tron представя още една от концепциите в сферата на устойчивата мобилност. Задвижваният с природен газ (метан) автомобил съчетава отлични динамични характеристики с практичност във всекидневната употреба и елегантния дизайн с ниско ниво на емисии на CO2. Той е предназначен за клиентите на Audi, които пътуват много и се целят към ниски разходи за гориво. Задвижването се осигурява от двигател 2.0 TFSI с максимална мощност 170 к.с. и максимален въртящ момент 270 Нм. За съхранение на газовото гориво се използват 4 леки, но забележително устойчиви резервоара под налягане с обща вместимост 19 кг. Средният разход на A5 Sportback g-tron с автоматична трансмисия S-tronic е едва 3,8 кг метан (CNG) на 100 км.

За съхранение на метана се използват 4 леки и устойчиви резервоара под налягане с общ обем 19 килограма.

Това гориво дава възможност за изминаване на над 500 км изцяло с използване на сгъстен природен газ (метан). Добавяйки към това 25-литровия бензинов резервоар на модела, общият автономен пробег нараства до 950 км с едно зареждане. Емисиите на CO2 са в размер на едва 100 г/км. Всичко това превръща марката Audi в първия престижен автомобилен производител, който предлага бензинов двигател с емисионни равнища на СО2, по-ниски от тези на еквивалентен дизелов двигател. Екологично чистият горивен процес и високата енергийна ефективност на задвижващия тракт гарантират и много ниски общи разходи на притежание на новия модел. На фона на еквивалентен по характеристики бензинов агрегат, разходите за гориво са значително по-ниски, за съкращаването на емисиите на CO2 поставят новия модел в значително по-привилегирована категория по отношение на данъчното облагане.