0

К ато начин за самоусъвършенстване на играча. Така би могла най-накратко да бъде описана най-новата компютърна игра Azure Dawn, която само преди броени дни изстреля на първото място в международен конкурс в Румъния млад екип българи. Победата им срещу други представители от Източна Европа им дава право да участват в Nordic Game конференция в Малмо, Швеция.

Като начин за самоусъвършенстване на играча. Така би могла най-накратко да бъде описана най-новата компютърна игра Azure Dawn, която само преди броени дни изстреля на първото място в международен конкурс в Румъния млад екип българи. Победата им срещу други представители от Източна Европа им дава право да участват в Nordic Game конференция в Малмо, Швеция.

Това казва двигателят на проекта Галин Тодоров, който е от Варна. Част от неговия млад екип, чиято средна възраст е около 22 години, са програмистите Алекс Стоянов и Стоян Стоянов. Мартин Ванков е съосновател, маркетолог и специалист визуални ефекти, а най-младите - Дилян Неделчев и Мартин Кюлханджиев, са вдъхнали живот на идеите в невероятно увлекателни рисунки. Международната част на екипа е композиторът от САЩ Люк Гонзалез.

Пловдивчаните Дилян и Мартин са на по 19 години и в момента са първокурсници в ARC Academy. Двамата обаче работят по проекта от поне от около 3 години. Тогава са били ученици в специалността „Графичен дизайн“ в елитната пловдивска Математическа гимназия. Това им образование, което за тях е и призвание, им е помогнало най-вече за успеха на рисунките на различните елементи и герои в играта. Разказват, че буквално случайно са се включили в екипа, когато са били 17-годишни. Отишли на ежегодния фестивал „Aniventure Comic Con“. „Беше супер забавно, защото рисувах в будката с таблетите и мина един човек, който каза, че търсят художници за нова игра. Отидох да извикам Мартин и така се почна“, разказва Дилян Неделчев. „Имахме тестов период – създавахме рисунки по текст, който Галин ни даваше. Решихме, че страстите ни съвпадат и че можем да създадем нещо заедно“, го допълва Мартин. Според тях първите 2 години са били подготовка, а същинската работа е започнала в последните 4-5 месеца и резултатите от първата им игра са вече факт.

„Образователната компонента в Azure Dawn е свързана със съдържанието на историята и как тя е предадена. Искаме да предадем историята не чрез думи, а чрез това, което самият играч извършва. Като наблюдава последствията от своите действия, да изплете приказката до самия финал. Вярваме, че по този начин, чрез самоусъвършенстването на играча, включително и с приложението на различни негови избори, се променя по-нататъшния свят на играта, поведението на героите или на самия играч“, обяснява Галин Тодоров. По думите му идеята е да се развие и креативността на играча, но и не само. Целта е най-вече да се илюстрират различните подходи в играта, без значение дали става дума за търсене на решения във взаимоотношенията на различните персонажи или за емоционалните проблеми на главния герой. Тъй като той е безименен в играта, в работния процес екипът го е нарекъл Рицарят. Именно с неговите приключения и търсения е свързан основният сюжет, намирането на различни подходи и по този начин да се илюстрира нагледно кое решение на играча е добро, и кое не толкова. „Нарочно го оставихме безименен, за да не се концентрират хората върху индивидуалната му роля, а да е по-скоро като маска, която самият играч да носи“, казва Галин.

С Azure Dawn младият екип е участвал в конференцията „Dev.Play“, организирана от Каталин Бутнариу, който е председател на румънската асоциация на разработчиците на игри. Като част от тази конференция се е провел и конкурсът „Nordic Game Discovery Contest“, който се организира ежегодно и е международен. Именно този конкурс печели екипът на студио „Blue Rose Games“ в оспорвана конкуренция с други български и чуждестранни студиа от Източна Европа. „Разделение по секции няма, понеже смисълът на цялото състезание е да се види коя е най-добрата игра по всеки параметър, включвайки в това и начинът, по който я презентираме и бизнес стратегията зад нея. Победата ще ни донесе консултации и потенциал за колаборация с няколко фирми-специалисти в сферите на PR, маркетинг и изграждане на общество около продукта ни. Има възможност и да получим награди и от представители на Microsoft“, се надява Тодоров. Наред с това победата им дава право да участват в Nordic Game конференцията в Малмо, Швеция.

„Там, освен шанса да ни изберат като участник в световните финали, наравно с още две други студиа, ще получим и огромно количество безплатни реклами пред всеки участник и член на публиката на това събитие. Докато победата ни в Румъния бе локална, срещу други представители от Източна Европа, присъствието ни там ще ни рекламира пред целият свят, което и само може да ни увеличи шансовете да получим нужното финансиране, за да си завършим проекта“, казват младите IT специалисти. Те се надяват да успеят да намерят спонсори, за да довършат до край своята гейминг мечта.