В новото Discovery британците от Land Rover са вложили всичко най-ценно от опита си в производството на легендарни всъдеходи като Defender и луксозни модели като Range Rover, като по този начин са направили най-добрият семеен SUV в света и то на една относително приемлива цена. У нас цените на новото Discovery започват от 97 000 лева с ДДС, като моделът предлага възможност за данъчен кредит. Новото Discovery е с привлекателна външност, но в същото време запазва характерните черти на семейството на Land Rover, като добавя оптимизирани пропорции и изискани повърхности. Отвътре новият модел предлага луксозен и гъвкав интериор със 7 пълноценни места за възрастни с три реда седалки. Луксозният интериор комбинира водещ дизайн с издръжливи, висококачествени материали и пространство за цялото семейство. Освен че качва седем пасажера, новото Discovery има огромен багажник и множество ниши за дребни предмети до всяка една седалка в салона.

Петата врата на новото Discovery е асиметрична, а тесните задни светлини са като разперени крила.

Едно от най-ценените качества на Discovery през последните 27 години, от създаването на първото поколение до днес, е неговата несравнима проходимост, която е изведена на още по-високо ниво в новото поколение. Архитектурата на новия Land Rover Discovery предоставя надвишаваща световните стандарти проходимост на всякакви терени. Не случайно моделът е наричан „Кралят на хълма”, тай като е неудържим на всякакви повърхности, независимо от метеорологичните условия. След като пътят свърши, новият Land Rover Discovery е в готовност да оказва хуманитарна помощ и може да опазва проекти по целия свят, като достига застрашени места и уязвими хора. Новото поколение се задвижва от динамични и екологични мотори Ingenium, а олекотената алуминиева конструкция спестява 480 кг и подобрява икономичността.

Новото Discovery вече е изложено в столичния шоурум на официалния вносител на марката у нас „Мото-Пфое”.

В унисон със съвременните изисквания, Discovery е оборудван с множество нови технологии, които улесняват живота. Всъдеходът е оборудван с до девет USB входа, шест 12-волтови контакта за зареждане и интегрирана в автомобила 3G WiFi точка за до осем устройства. Полуавтономната технология за безопасност осигурява спокойствие на семейството. Новият SUV има най-добрият в класа капацитет за теглене на прикачен товар от 3,5 тона и система при трудни маневри на заден ход с ремарке. Още от самото начало Discovery е проектиран да позволи на клиентите на Land Rover да следват начина на живот, който желаят.

Фирмената хромирана радиаторна решетка е съчетана със светодиодни фарове с U-образна форма на LED.

Първоначална идея за новия Land Rover Discovery беше разкрита с прототипа Discovery Vision Concept на автосалона в Ню Йорк през 2014 година. При дебюта си концепцията показа бъдещата посока за цялото семейство Discovery и представи радикалната отправна точка за най-функционалния всъдеход на Land Rover. Революционният дизайн придава на Discovery динамичен външен вид с изискани повърхности и прецизно конструирани детайли, създадени да въздействат на клиентите на емоционално ниво. Строгите прави линии и ъгли са останали в миналото, сега дизайнът е стремителен и обтекаем, като по-малкия брат Discovery Sport. Фирмената хромирана радиаторна решетка е съчетана с наклонени фарове, които могат да бъдат изцяло светодиодни. Под мускулестите арки на калниците са големите колела с алуминиеви джанти с диаметър от 19 до 22 инча.

Задните стойки на покрива са силно наклонени, а контурите на каросерията са по-плавни и заоблени.

Задните стойки на покрива са с по-голям наклон, а контурите на каросерията са станали по-плавни и заоблени. Семейството на Discovery винаги е притежавало приключенски дух и новият модел представлява впечатляваща интерпретация на 27-годишното наследство на Discovery и практична същност с изискан дизайн, която отдава почит на предшестващите модели без да бъде ограничавана от тях. Запазените детайли на дизайна включват стъпаловидната линия на покрива с чупка по средата, която отличава всяко от четирите предишни поколения на Discovery и осигурява елегантно решение на практични нужди. Опционалният пакет Dynamic Design придава на новия Discovery по-решителен, стремителен външен вид с детайли като контрастен покрив, атлетичен дизайн на броните, луксозна кожена тапицерия и вдъхновени от спорта волан и педали, които го открояват от останалите модели.

На централната конзола е 10-инчовият сензорен екран на мултимедийната система InControl Touch Pro.

Интериорът на новия Land Rover Discovery глези клиентите с избор от богата гама луксозни материали, включително тапицерия от кожа Windsor и естествени дъбови фурнири. Ограниченото издание на модела First Edition демонстрира най-доброто от интериора. Само 2400 броя от новото Discovery в световен мащаб са налични с ексклузивни характеристики, включително уникални гравирани детайли върху алуминиевите покрития за вратите и таблото, уникални емблеми, смели цветови решения и цялостен пакет стандартно оборудване. В новия всъдеход има място за седем пасажера, като 95 от 100 възрастни човека седят удобно и на най-задните седалки, осигурявайки пълна гъвкавост на интериора. И двете седалки на третия ред съдържат точки за прикрепване ISOFIX, така че семействата имат свободата да поставят детските седалки на най-подходящото място при всяко пътуване. Стъпаловидният профил на покрива оптимизира пространството за главата на пътниците, пътуващи на третия ред седалки. Той също позволява амфитеатрално разположение на седалките в Discovery, при което всеки ред седалки е разположен по-високо от предния.

Седалките за водача и пътника са с отопление и охлаждане, а масажът е полезен при дълги пътувания.

Новият всъдеход въвежда за първи път в света технологията за интелигентно сгъване на седалките, която позволява на хората да конфигурират наново втория и третия ред седалки с минимални усилия, като използват бутоните отзад в колата, централния сензорен екран и дори дистанционно чрез приложение за смартфон като част от услугите информационно-развлекателната система InControl Touch Pro. Всичките три реда седалки се предлагат с отопление, като за първия и втория ред има отопление и охлаждане, а функцията за масаж се предлага за водача и пътника отпред за комфорт при дълги пътувания. Технологията за автоматично регулиране на височината на достъпа снижава автомобила с до 40 мм когато пътниците се готвят да влязат или излязат от автомобила.

Задните седалки могат де се местят напред и назад в интервал до 160 мм, за да освободят повече място.

Високо върху централната конзола в новия Land Rover Discovery е позициониран 10-инчовият сензорен екран на информационно-развлекателната система InControl Touch Pro. Интуитивната система е позволила на дизайнерите на Land Rover да намалят броя превключватели върху конзолата с 30% и да постигнат изчистен и подреден външен вид. Кристално ясните графики и лесните за ползване менюта включват най-новите технологии за навигация и забавление, включително навигация от врата до врата, която може да сподели насоките със сдвоен смартфон, за да помогне на клиентите да завършат пътуването пеша. Безпроблемната свързаност с оперативните системи iOS и Android се комбинира с дигитална аудиосистема Meridian с 14 високоговорителя и допълнителен субуфер, както и с 3G WiFi.

Багажникът е с товарен обем 1231 литра зад втория ред седалки и има праг за сядане, който издържа до 300 кг.

Освен че качва 7 пътника, новото Discovery има огромен багажник с капацитет на товарене до 2500 литра при използване на две места или до 1231 литра зад втория ред седалки. Дори при използване на всичките 7 места, остава пространство за багаж с обем 258 литра. В салона има и множество ниши за дребни предмети, като редица удобни решения за съхранение на вещи. Квадратното пространство на централната конзола събира до четири iPad-а или две бутилки.

Discovery преодолява особено труден терен, благодарение на увеличения пътен просвет, достигащ 283 мм.

Новият Land Rover Discovery се задвижва от динамични и икономични бензинови и дизелови двигатели, съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия на ZF. Най-икономичен и екологичен е 4-цилиндровият 2,0-литров турбодизелов двигател Td4 с мощност 180 к.с., който отделя емисии на СО2 от едва 159 г/км. По-мощният 4-цилиндров дизелов мотор Sd4 е с двоен турбокомпресор и произвежда 240 к.с. Благодарение на впечатляващия въртящ момент от 500 Нм при едва 1500 об/мин, моторът е отзивчив и много еластичен, като тегли много добре новото Discovery дори с 4 човека и багаж на борда. Ако искате да се насладите на още повече тяга и приятен звук от двигателя при ускорение, най-добре изберете 3,0-литровия 6-цилиндров турбодизелов агрегат TdV6 с мощност 258 к.с. и огромен максимален въртящ момент от 600 Нм, наличен в интервала от 1750 до 2250 об/мин. В комбинация с плавно работещата и бързо откликваща 8-степенна автоматична трансмисия, този вариант на задвижване превръща Land Rover Discovery в спортен SUV и го ускорява от 0 до 100 км/м за 8,1 секунди. Ако и това не е достатъчно, британците предлагат Discovery с модерен бензинов 3,0-литров V6 двигател Si6 с механичен компресор с мощност от 340 к.с. и максимален въртящ момент 450 Нм, за да осигури спортна динамика и спринт от място до 100 км/ч само за 7,1 секунди. Динамиката на пътя е подобрена от издръжливата и олекотена с 480 кг алуминиева архитектура. Модерното интегрално задно окачване предоставя отлично управление без да прави компромис с високия комфорт на возене, характерен за поколенията Discovery.

Моделът е способен в пресечен терен, благодарение на големите ъгли на атака от 34 градуса отпред и 30 отзад.

Новият Land Rover Discovery запазва добре известната проходимост на всякакви терени, благодарение на комбинацията от отлична офроуд геометрия и модерни технологии, като същевременно подобрява своята всекидневна функционалност. Пътният просвет е увеличен с 43 мм до 283 мм, а максималната дълбочина на газене е увеличена с 20 см до 90 см и осигурявайки ненадмината увереност при справяне както с подгизнали писти, така и с наводнени пътища. Отличната проходимост на новото Discovery на всякакви терени е лесна за постигане дори от неопитни водачи. Системата с много режими Terrain Response 2 на Land Rover оптимизира редица настройки, от чувствителността на педала на газта до характеристиките при смяна на предавките, за да отговори на условията на шофиране с едно завъртане на въртящия се селектор и дори може автоматично да избере оптималната настройка, ако водачите не са сигурни кой е най-добрият избор.

Под капака е 3,0-литровият турбодизелов двигател V6 с 258 к.с., който радва със звука си и работи плавно.

Land Rover Discovery 3.0 TdV6 First Edition

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

258 к.с. макс. мощност при 3750 об/мин

600 Нм въртящ момент при 1750-2250 об/мин

8,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

209 км/ч максимална скорост

7,2 л/100 км среден разход на дизел

189 г/км емисии на СО2

160 190 лева цена на модела