0

Автомобилите MINI от серията John Cooper Works са известни сред познавачите със спортната си динамика и състезателна страст, постигната благодарение на мощните двигатели, директното кормилно управление и безкомпромисното пътно поведение. Обновяването и разширяването на моделната гама на MINI включва всеки нов модел да получава върхова спортна версия с обозначението John Cooper Works. Моделното семейството на John Cooper Works се разшири с новото MINI с 3 врати и с откритото MINI Cabrio. Най-новият член на спортната фамилия е Clubman, който предлага характерните за John Cooper Works спортни характеристики в съчетание с повече място на задните седалки и по-голям багажник, което го прави едновременно бързо и практично, пригодно за всекидневието и дълги пътувания. Благодарение на серийната система за задвижване на всички колела ALL4 и гъвкавия интериор, моделът комбинира състезателна динамика с функционалност на комби.

Отзад моделът с две врати се отличава със спойлер и спортна изпускателна система с два накрайника.

Дизайнерите от John Cooper Works са успели по най-добрия начин да интерпретират уникалната в компактния сегмент концепция Shooting-Brake в предизвикателна спортна кола с динамично издължен силует с дълга линия на покрива, 4 странични врати и вертикална задница с характерните застъпващи се двойни врати. Във външния вид на MINI Clubman John Cooper Works изпъкват типичните за спортната серия дизайнерски елементи за оптимизиране на аеродинамиката. Предната част е с особено големи странични отвори за охлаждащ въздух вместо габаритните светлини и фаровете за мъгла. Страничните прагове са по-ниски, в широката задна броня са интегрирани скосени ауспухови накрайници на двойната спортна изпускателна система, а в задната част покривът завършва с характерния издаден спойлер.

Интериорът е оформен с типичните кръгли уреди, подчертани с яркочервени вложки и червени шефове.

В салона на MINI Clubman John Cooper Works има 5 пълноценни места за седене. Зад двойните застъпващи се врати на багажника, които се отварят безконтактно, се крие вместимост от 360 литра, като при сгъване на опционалната облегалка на задната седалка в съотношение 40:20:40 товарният обем се увеличава до 1250 литра. Интериорът на Clubman JCW е оформен с типичните за марката кръгли уреди, като тук те са допълнително подчертани с яркочервени вложки и изображения на състезателен кариран флаг, а педалите и праговете са от неръждаема стомана. Салонът на модела е декориран с кожа и алкантара. Коженият волан с три спици и мултифункционални бутони е малък и удобен за захващане.

Зад двойните застъпващи се врати се крие багажник вместимост от 360 литра, който се увеличава до 1250 л.

Полезна опция е системата за прожектиране на данните със специфични индикации на екран точно пред погледа на водача. На централната конзола в кръгъл светодиоден пръстен е поставен 8,8-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. Под него рационално са подредени превключвателите, напомнящи на авиационни прекъсвачи. Спортните седалки с интегрирани в тях подглавници са удобни и в същото време осигуряват отлична опора. Позицията зад волана е ниска и спортна. На втория ред има обособени три места, като пространството за краката и главите е по-голямо, отколкото в хечбека, а салонът е по-широк в областта на раменете.

Под предния капак на Clubman JCW е 2,0-литровият 4-цилиндров турбодвигател с директно впръскване.

Под предния капак на MINI Clubman John Cooper Works е познатият 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване на горивото. Тук обаче той е с подобрени характеристики. Мощността отново е 231 к.с., но максималният въртящ момент е нараснал до 350 Нм и е на разположение още от 1450 чак до 4500 об/мин. Още с натискането на бутона за стартиране моторът изръмжава, за да каже, че е готов за брутално ускорение. Двигателят е много пъргав изстрелва колата напред още с потеглянето, като я ускорява от място до 100 км/ч за едва 6,3 секунди. В режим Sport при ускорение моторът издава страховит гърлен звук, а при отнемане на газта, специално настроената спортна изпускателна система припуква и радва слуха с музиката от гърнетата. За първи път в MINI Clubman John Cooper Works моторът се комбинира с 8-степенна спортна автоматична скоростна кутия на ZF. Тя работи много бързо и при необходимост от бързо ускорение, сваля до пет предавки.

На пътя Clubman John Cooper Works радва с директното управление, наподобяващо усещането за картинг.

На пътя MINI Clubman John Cooper Works радва спортните натури с директното управление, наподобяващо усещането за контрол на картинг. Спортната кола завива остро и точно, като е много стабилна в завоите. За оптималното сцепление допринася и системата за двойно задвижване ALL4, която подава тягата към четирите колела. Основното задвижване е на предните колела, но при нужда тягата се прехвърля и към задните. Новото MINI Clubman John Cooper Works буквално захапва асфалта и кара водача да се чувства като рали пилот и с всеки завой да увеличава скоростта. Благодарение на спортното окачване със стабилизатори за напречна устойчивост и адаптивните амортисьори, страничните наклонявания в завоите са неосезаеми за водача. Макар амортисьорите да са много стегнати, благодарение на новите пружини в окачването, комбито вози изненадващо комфортно по павирана настилка и с лекота минава през легналите полицай, но заради 19-инчовите нископрофилни гуми преминаването през дупки и пукнатини по асфалта предизвиква друсане и неприятно чувство за страх. При нужда комбито спира отлично благодарение на спирачните дискове Brembo.

Комбито вози изненадващо комфортно по павирана настилка и с лекота минава през легналите полицай.

MINI Clubman John Cooper Works All4

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

231 к.с. макс. мощност при 5000-6000 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1450-4500 об/мин

6,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

238 км/ч максимална скорост

6,8 л/100 км среден разход на гориво

154 г/км емисии на СО2

69 900 лева базова цена на модела