Mitsubishi Eclipse Cross беше представен за първи път на автосалона в Женева през март 2017 г., а в началото на тази година се появи и на българския пазар. Според концепцията Eclipse Cross заема мястото между кросоувърите ASX и Outlander в моделната линия на Mitsubishi. За първата част от названието на новия модел е използвано името на легендарния спортен автомобил Eclipse, който се произвеждаше от 1989 до 2011 г. Другата част – Cross, символизира модерното понятие кросоувър. Така съчетанието Eclipse Cross ясно разкрива концепцията на Mitsubishi да кръстоса спортен автомобил и кросоувър, с който да навлезе в най-бързо развиващия се сегмент на пазара и да върне блясъка на трите диаманта от близкото минало.
Дръзкият дизайн на Mitsubishi Eclipse Cross, наподобяващ спортно купе, изглежда добре от всички страни, откроява го от тълпата и определено привлича вниманието. Кросоувърът не замества компактния ASX, но все пак по отношение на размерите е близък до него. Моделите имат идентично междуосие от 2,67 метра, но Eclipse Cross е малко по-голям и съответно по-просторен. Най-силната визия в дизайна на новото Mitsubishi Eclipse Cross е агресивната Х-образна радиаторна решетка, съчетана с изтеглените настрани скосени фарове.
В задната част японците са заложили на стъкло от две части, разделено от ивица, свързваща светлините. Обзорът назад е обезпечен от големите външни огледала, както и от камерата за обратно виждане, която показва цялата картина зад автомобила при включване на задна предавка. Профилът е заострен, клиновиден и разпознаваем, като дори и в покой Mitsubishi Eclipse Cross създава усещането, че всеки момент ще се втурне напред. Много стилно и елегантно изглежда новия червен цвят Red Diamond, съставен от пет слоя.
Интериорът на Mitsubishi Eclipse Cross е с абсолютно нов дизайн, модерни решения, технологии и материали. Повечето детайли в салона са оригинални и само някои индивидуални елементи наподобяват на другите модели на марката. В салона е поставен 7-инчов мултифункционален сензорен дисплей, на който се изобразяват картините от четирите камери за кръгов обзор, картата на навигационната система, мултимедията и куп виртуални инструменти, като например разхода на гориво.
Новото Mitsubishi Eclipse Cross дава възможност да свържете и своя смартфон, но само ако е iPhone, благодарение на приложението Apple CarPlay. За съжаление не се предлага Android Auto. Пред погледа на водача се изправя и удобен проекционен екран, на който се изписва важна информация, като например скоростта на движение. Много съвременно решение е контролният сензорен панел зад селектора на трансмисията, от който лесно се борави с менюто, без да се отклонява погледа на водача от пътя. Активната безопасност се допълва от система за предупреждение за излизане от лентата и автоматично спиране.
На позицията зад волана бързо и лесно ще намерят удобна позиция както високи и едри мъже, така и фини дами. На задните седалки е по-удобно за двама пътници със среден ръст, но за кратко могат да седнат и трима. Обемът на багажника варира от 341 до 411 литра, в зависимост от положението на задните седалки, които могат да се плъзгат напред-назад в интервал от 200 мм. При сгъване на задните облегалки в отношение 60:40 се отваря товарно пространство с обем от цели 1159 литра.
За европейския пазар Mitsubishi Eclipse Cross се предлага само с 1,5-литров бензинов турбомотор с мощност от 163 к.с. и въртящ момент от 250 Нм. Стандартно моторът е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия и с предно предаване, а като опция се предлага и безстепенна автоматична CVT. Моделът с 4x4 е съчетан само с автоматична трансмисия В градското движение мощността от 163 к.с. е напълно достатъчна за Eclipse Cross 4x4, като вариаторът CVT се опитва да задържи мотора в диапазона с максимална тяга. Уникалното е, че пикът на тягата е наличен още от 1800 об/мин и се запазва до 4500 об/мин. На пътя за изпреварване със скорост от 100 км/ч вече е необходимо да се придържате към горната граница на оборотите. Според данните, в смесен цикъл Eclipse Cross консумира 7,0 литра бензин на 100 км. По време на теста разходът на гориво в спокоен режим беше около 8 литра, което не е далеч от данните на производителя. При активно шофиране средната консумация е 11 литра на сто.
В града Mitsubishi Eclipse Cross се движи малко нервно, заради лошото качество на пътната настилка, осеяна с множество дупки, неравности и легнали полицаи. Кросоувърът вози твърдо, въпреки независимото окачването, McPherson отпред и многораменно отзад. Павираните булеварди не са за предпочитане, а и големите 18-цолови джанти с нископрофилни гуми 225/55 не са най-практичният избор. Значително по-добра е возията на кросоувъра със стандартните 16-цолови гуми. Трябваше да пътувам десетки километри след като напуснах града, за да намеря прясно асфалтиран път, където Eclipse Cross возеше меко и комфортно. Спирачките се справят добре със задачата си, като ефективно забавят кросоувъра.
Кормилното управление с електрически усилвател и променливо усилие се проявява отлично по планински път с много и разнообразни завои. При ниски скорости воланът се върти с лекота, което го прави не особено информативен, а при високи скорости приятно натежава, което допринася за по-ясното и директно управление.
Интересът у нас логично е насочен към Mitsubishi Eclipse Cross с 4х4 и автоматик. Електронно контролираната система за задвижване на четирите колела S-AWC има три режима – Auto, Snow и Gravel, които водачът може да избере чрез натискането на бутон на централния тунел. В автоматичния режим на работа тягата се предава приоритетно към предния мост. В зависимост от ъгъла на завъртане на волана и степента на натискане на газта, тягата се разпределя между 80-55% на предната ос и 20-45% на задната.
В режим Gravel (чакъл), въртящият момент е леко изместен в полза на задното задвижване. Отпред теглителната сила варира в диапазона от 80 до 45%, а отзад - от 20 до 55%. Това означава, че в някои ситуации по-голяма част от въртящия момент ще се подава към задната ос, което ще намалява недозавиването. За хлъзгави покрития е предвиден режим Snow (сняг). В него разпределението на тягата е с най-големи различия. Към предната ос се подава от 70 до 40% от тягата, а към задната – от 30 до 60%. При подаване на повече газ в завоя, по-голяма част от въртящия момент се предава на задния мост, за да се повиши стабилността.
Новият Eclipse Cross има и добър потенциал извън пътя. Пътният просвет е 183 мм, ъгълът на атака отпред е 18,8 градуса, отзад е 29,6 градуса, а ъгълът на рампата е 18 градуса. Новият компактен кросоувър на Mitsubishi се представи достойно на теста, като един истински самурай.
Яркият дизайн, просторният интериор, модерното оборудване, удобното придвижване и новата система за задвижване на четирите колела са безспорните предимства на Mitsubishi Eclipse Cross, които могат да върнат добрия имидж на марката с трите диаманта и да привлекат вниманието на потребителите.
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC 4WD CVT
1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател
CVT безстепенна автоматична скоростна кутия
163 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин
250 Нм въртящ момент при 1800-4500 об/мин
9,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
200 км/ч максимална скорост
7,0 л/100 км среден разход на бензин
159 г/км емисии на СО2
56 990 лева цена на модела в ниво Intense+
