Mitsubishi Eclipse Cross беше представен за първи път на автосалона в Женева през март 2017 г., а в началото на тази година се появи и на българския пазар. Според концепцията Eclipse Cross заема мястото между кросоувърите ASX и Outlander в моделната линия на Mitsubishi. За първата част от названието на новия модел е използвано името на легендарния спортен автомобил Eclipse, който се произвеждаше от 1989 до 2011 г. Другата част – Cross, символизира модерното понятие кросоувър. Така съчетанието Eclipse Cross ясно разкрива концепцията на Mitsubishi да кръстоса спортен автомобил и кросоувър, с който да навлезе в най-бързо развиващия се сегмент на пазара и да върне блясъка на трите диаманта от близкото минало.

Mitsubishi Eclipse Cross изпъква дори на фона на моста на Колю Фичето на река Янтра край град Бяла.

Дръзкият дизайн на Mitsubishi Eclipse Cross, наподобяващ спортно купе, изглежда добре от всички страни, откроява го от тълпата и определено привлича вниманието. Кросоувърът не замества компактния ASX, но все пак по отношение на размерите е близък до него. Моделите имат идентично междуосие от 2,67 метра, но Eclipse Cross е малко по-голям и съответно по-просторен. Най-силната визия в дизайна на новото Mitsubishi Eclipse Cross е агресивната Х-образна радиаторна решетка, съчетана с изтеглените настрани скосени фарове.

В задната част японците са заложили на стъкло от две части, разделено от ивица, свързваща светлините.

В задната част японците са заложили на стъкло от две части, разделено от ивица, свързваща светлините. Обзорът назад е обезпечен от големите външни огледала, както и от камерата за обратно виждане, която показва цялата картина зад автомобила при включване на задна предавка. Профилът е заострен, клиновиден и разпознаваем, като дори и в покой Mitsubishi Eclipse Cross създава усещането, че всеки момент ще се втурне напред. Много стилно и елегантно изглежда новия червен цвят Red Diamond, съставен от пет слоя.

На конзолата е поставен 7-инчов цветен сензорен дисплей, на който се изобразява важна информация.

Интериорът на Mitsubishi Eclipse Cross е с абсолютно нов дизайн, модерни решения, технологии и материали. Повечето детайли в салона са оригинални и само някои индивидуални елементи наподобяват на другите модели на марката. В салона е поставен 7-инчов мултифункционален сензорен дисплей, на който се изобразяват картините от четирите камери за кръгов обзор, картата на навигационната система, мултимедията и куп виртуални инструменти, като например разхода на гориво.

На задните седалки е по-удобно за двама пътници със среден ръст, но за кратко могат да седнат и трима.

Новото Mitsubishi Eclipse Cross дава възможност да свържете и своя смартфон, но само ако е iPhone, благодарение на приложението Apple CarPlay. За съжаление не се предлага Android Auto. Пред погледа на водача се изправя и удобен проекционен екран, на който се изписва важна информация, като например скоростта на движение. Много съвременно решение е контролният сензорен панел зад селектора на трансмисията, от който лесно се борави с менюто, без да се отклонява погледа на водача от пътя. Активната безопасност се допълва от система за предупреждение за излизане от лентата и автоматично спиране.

Задните седалки могат да се плъзгат напред-назад в интервал от 200 мм и да осигурят много място за хората.

На позицията зад волана бързо и лесно ще намерят удобна позиция както високи и едри мъже, така и фини дами. На задните седалки е по-удобно за двама пътници със среден ръст, но за кратко могат да седнат и трима. Обемът на багажника варира от 341 до 411 литра, в зависимост от положението на задните седалки, които могат да се плъзгат напред-назад в интервал от 200 мм. При сгъване на задните облегалки в отношение 60:40 се отваря товарно пространство с обем от цели 1159 литра.

Обемът на багажника варира от 341 до 411 литра, а при сгъване на задните облегалки достига цели 1159 литра.

За европейския пазар Mitsubishi Eclipse Cross се предлага само с 1,5-литров бензинов турбомотор с мощност от 163 к.с. и въртящ момент от 250 Нм. Стандартно моторът е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия и с предно предаване, а като опция се предлага и безстепенна автоматична CVT. Моделът с 4x4 е съчетан само с автоматична трансмисия В градското движение мощността от 163 к.с. е напълно достатъчна за Eclipse Cross 4x4, като вариаторът CVT се опитва да задържи мотора в диапазона с максимална тяга. Уникалното е, че пикът на тягата е наличен още от 1800 об/мин и се запазва до 4500 об/мин. На пътя за изпреварване със скорост от 100 км/ч вече е необходимо да се придържате към горната граница на оборотите. Според данните, в смесен цикъл Eclipse Cross консумира 7,0 литра бензин на 100 км. По време на теста разходът на гориво в спокоен режим беше около 8 литра, което не е далеч от данните на производителя. При активно шофиране средната консумация е 11 литра на сто.

Профилът на Eclipse Cross е клиновиден, като добре се вижда линията на купе и просветът на кросоувър.

В града Mitsubishi Eclipse Cross се движи малко нервно, заради лошото качество на пътната настилка, осеяна с множество дупки, неравности и легнали полицаи. Кросоувърът вози твърдо, въпреки независимото окачването, McPherson отпред и многораменно отзад. Павираните булеварди не са за предпочитане, а и големите 18-цолови джанти с нископрофилни гуми 225/55 не са най-практичният избор. Значително по-добра е возията на кросоувъра със стандартните 16-цолови гуми. Трябваше да пътувам десетки километри след като напуснах града, за да намеря прясно асфалтиран път, където Eclipse Cross возеше меко и комфортно. Спирачките се справят добре със задачата си, като ефективно забавят кросоувъра.

В режим Gravel (чакъл), въртящият момент е леко изместен в полза на задвижването на задна ос.

Кормилното управление с електрически усилвател и променливо усилие се проявява отлично по планински път с много и разнообразни завои. При ниски скорости воланът се върти с лекота, което го прави не особено информативен, а при високи скорости приятно натежава, което допринася за по-ясното и директно управление.

Интересът у нас логично е насочен към Mitsubishi Eclipse Cross с 4х4 и автоматик. Електронно контролираната система за задвижване на четирите колела S-AWC има три режима – Auto, Snow и Gravel, които водачът може да избере чрез натискането на бутон на централния тунел. В автоматичния режим на работа тягата се предава приоритетно към предния мост. В зависимост от ъгъла на завъртане на волана и степента на натискане на газта, тягата се разпределя между 80-55% на предната ос и 20-45% на задната.

Просветът е 183 мм, ъгълът на атака отпред е 18,8 градуса, отзад е 29,6 градуса, а на рампата - 18 градуса.

В режим Gravel (чакъл), въртящият момент е леко изместен в полза на задното задвижване. Отпред теглителната сила варира в диапазона от 80 до 45%, а отзад - от 20 до 55%. Това означава, че в някои ситуации по-голяма част от въртящия момент ще се подава към задната ос, което ще намалява недозавиването. За хлъзгави покрития е предвиден режим Snow (сняг). В него разпределението на тягата е с най-големи различия. Към предната ос се подава от 70 до 40% от тягата, а към задната – от 30 до 60%. При подаване на повече газ в завоя, по-голяма част от въртящия момент се предава на задния мост, за да се повиши стабилността.

Системата за двойно задвижване S-AWC има три режима, които водачът избира от бутон на тунела.

Новият Eclipse Cross има и добър потенциал извън пътя. Пътният просвет е 183 мм, ъгълът на атака отпред е 18,8 градуса, отзад е 29,6 градуса, а ъгълът на рампата е 18 градуса. Новият компактен кросоувър на Mitsubishi се представи достойно на теста, като един истински самурай.

Яркият дизайн, просторният интериор, модерното оборудване, удобното придвижване и новата система за задвижване на четирите колела са безспорните предимства на Mitsubishi Eclipse Cross, които могат да върнат добрия имидж на марката с трите диаманта и да привлекат вниманието на потребителите.

Новият компактен кросоувър Mitsubishi Eclipse Cross се представи като истински самурай на изпитанието.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC 4WD CVT

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

CVT безстепенна автоматична скоростна кутия

163 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1800-4500 об/мин

9,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

7,0 л/100 км среден разход на бензин

159 г/км емисии на СО2

56 990 лева цена на модела в ниво Intense+