0

На автосалона в Женева шведската премиум марка Volvo представя второто поколение на модела XC60. Новият автомобил ще замести настоящия ХС60, който 9 години след премиерата си се превърна в бестселър в премиум сегмента на SUV в Европа с близо 1 милион продажби. Първото поколение на ХС60 съставлява 30% от всички продажби на Volvo в световен мащаб. Очаква се новият модел да продължи по този път на успеха, предлагайки още по-високи нива на сигурност. Второто поколение на Volvo XC60 е един от най-безопасните модели, произвеждани някога, тъй като е напълно оборудван с най-модерните технологии. Системата за автоматично спиране City Safety сега е допълнена с автоматично подпомагане на управлението. Новата система за сигурност на борда на новото Volvo XC60 включва автоматично завиване на волана, за да се избегне челен удар.

Volvo XC60 се предлага и с мощния T8 Twin Engine Plug-in хибриден двигател с мощност цели 407 к.с.

Автоматичното завиване се активира, когато автоматичното натискане на спирачките не е достатъчно, за да предотврати потенциалния сблъсък. City Safety предотвратява ударите с други превозни средства, пешеходци и едри животни при движение с ниска скорост, докато автоматичното завиване на волана се активира при скорост между 50 и 100 км/ч. Инженерите от Volvo са допълнили системите за сигурност и с още една технология, която предупреждава водача, в случай, че той несъзнателно се отклонява от платното и има опасност да навлезе в насрещното движение. Тази система се активира при скорост между 60 и 140 км/ч.

Салонът предлага скандинавски уют, а мултимедийната система е с нова графика с по-бързо действие.

Системата за засичане на потенциална опасност в мъртвата зона на автомобила BLIS, активира автоматичното завиване, когато има риск при навлизане в насрещното платно на движение. В новото ХС60 е налична като опция системата за полуавтономно шофиране, която контролира завиването, ускорението и спирането на автомобила при движение по пътища с маркировка и при скорост до 130 км/ч. Всички системи за сигурност, представени в серията 90 на Volvo, сега са включени в новото ХС60. Това е част от стратегията на марката за развитие на автономните технологии за безопасност, базирани на реални ситуации на пътя. Визията на шведите е да няма нито един загинал или тежко пострадал човек в нов автомобил на Volvo до 2020 г.

Системата за пречистване филтрира вредните частици отвън и внася в купето чист и свеж въздух.

Новото Volvo XC60 се предлага с богата гама от задвижващи агрегати. Моделът дебютира с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател D4 с мощност 190 к.с. и D5 с технология PowerPulse с цели 235 к.с. Предлага се също и 2,0-литров бензинов турбодвигател Т5 с мощност 254 к.с., както и бензинов агрегат Т6 с турбокомпресор и механичен компресор, развиващ мощност 320 к.с. и въртящ момент 400 Нм. Най-мощната версия T8 Twin Engine се задвижва от бензиновия Plug-in хибриден двигател с мощност 407 к.с., с който кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,3 секунди. Всички двигатели са комбинирани с 8-степенна автоматична трансмисия и задвижване на четирите колела 4WD. По-късно ще се появят и варианти с 6-степенна механична скоростна кутия и предно предаване.

Новото Volvo ХС60 притежава атлетичен външен вид с изтънчен и неподвластен на времето дизайн.

Екологичните показатели на новото Volvo XC60 не са само под капака му. Системата за пречистване филтрира вредните частици, които замърсяват въздуха отвън, за да внесе в купето на автомобила чист и свеж въздух. В новото Volvo ХС60 е подобрена системата за информираност и свързаност Sensus, както и приложението Volvo On Call. Предлага се и интеграция на смартфон в автомобила чрез CarPlay и Android Auto. Според създателите му, новото ХС60 не е SUV, създаден да гледа отвисоко над останалите на пътя, а за да бъде шофиран. Той притежава атлетичен външен вид с изтънчено, но неподвластно на времето качество. Интериорът представлява майсторско съчетание между изчистен скандинавски дизайн, красиви и качествени материали и най-модерните технологии. Производството на новото Volvo XC60 започва в средата на април 2017 година в шведския завод в Торсланда.