0

Новият флагман на Opel в лицето на седана Insignia Grand Sport и комбито Insignia Sports Tourer ще се задвижва от богата гама турбодвигатели и трансмисии, с които моделът ще дебютира на европейските пазари. Гамата от задвижващи агрегати за новия Opel Insignia Grand Sport стартира с напълно новия и високоефективен бензинов двигател 1.5 Turbo, който ще се предлага с две нива на мощност. Базовият двигател разполага със 140 к.с. и впечатлява с въртящ момент от 250 Нм, налични в интервала между 2000 и 4100 об/мин. По-мощната версия е заредена със 165 к.с. и разполага с всичко необходимо, за да се превърне в бестселър в гамата на Insignia. Напълно алуминиевият 1,5-литров агрегат с директно впръскване и принудително турбо пълнене и намалява разхода на гориво с 3%. Така според производителя в комбиниран цикъл, новият Opel Insignia Grand Sport ще харчи едва 5,7 л/100 км.

Напълно новата 8-степенна автоматична скоростна кутия сменя предавките плавно и адекватно.

Върховото задвижване в бензиновата гама на новата Insignia се осъществява от
2,0-литровия 4-цилиндров турбомотор, осигуряващ огромна мощност от 260 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм, наличен в интервала от 3000 до 4000 об/мин. При него комбинираният разход на гориво за версията Grand Sport е 8,6 л/100 км. Новият 2,0-литров двигател се предлага в комбинация с напълно новата 8-степенна автоматична трансмисия, която сменя предавките плавно и адекватно. Моделът е оборудван и с високотехнологична система за задвижване на четирите колела с технология за управление на въртящия момент Torque Vectoring. В тази система за двойно задвижване конвенционалният диференциал на задния мост е заменен с два многодискови съединителя и могат да предадат въртящ момент към всяко едно от колелата за части на секундата в зависимост от ситуацията на пътя.

Коефициентът на челно съпротивление и на седана Grand Sport, и на комбито Sports Tourer е едва 0,26.

Дизеловата гама от двигатели се състои от 1,6-литров турбодизелов двигател 1.6 CDTI с два варианта на мощност - 110 и 136 к.с. И двата мотора се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия, която осигурява намаляване на разхода на гориво с 10% в сравнение със сегашния модел. Така комбинираният разход на гориво за Grand Sport със 110 к.с. е само 4,0 л/100 км, а за седана със 136 к.с. средната консумация е 4,3 л/100 км. Турбодизеловият агрегат 2.0 CDTI е с мощност 170 к.с. и комбиниран разход на гориво за Grand Sport от 5,2 л/100 км.

Дизеловите мотори 1.6 CDTI с мощност 110 и 136 к.с. се комбинират с 6-степенна механична трансмисия.

Новото поколение на Opel Insignia се отличава със своя елегантен спортен силует и с невероятна аеродинамика, като коефициентът на челно съпротивление е едва 0,26. Новата Insignia впечатлява с подобрена динамика и вътрешен простор, както и с отлична цена за това, което предлага. Автомобилът се характеризира със системи подпомагащи водача като стандартно оборудване, включващи предупреждение при опасност от удар отпред с разпознаване на пешеходци, автоматично аварийно спиране, предупреждение за непреднамерено напускане на лентата за движение, асистент за запазване на лентата с автоматични корекции с кормилното управление и индикация за поддържане на дистанцията. Дори базовата версия на новия флагман на Opel ще се предлага със сензорен екран.