Компактните кросоувъри станаха много популярни благодарение на комбинацията от мускулест външен вид, практичен интериор, висока позиция на седене, повишена проходимост и сравнително приемливата си цена за придобиване и поддръжка. През март 2012 г. на автосалона в Женева германската марка Opel представи своя първи компактен кросоувър, наречен Mokka. Бумът в продажбите на подобни автомобили, който се наблюдава в целия свят, допринесе за реализацията на над 600 хиляди коли от красивия модел с име на ароматно кафе. Интересно е, че първата Mokka привлече много нови клиенти към марката Opel. През миналата година в Женева дебютира значително обновеният Opel Mokka, прибавил символа X към името си, който подчертава авантюристичния му дух и готовност за още по-големи приключения извън пътя. Новата Mokka X засилва позициите на Opel в борбата с конкурентите.
От дебюта на Opel Mokka инженерите и дизайнерите са работили усилено, за да модернизират колата в съответствие с изискванията на времето. Кросоувърът се е променил на външен вид в предната и задната част, като вече има нова радиаторна решетка отпред, адаптивни предни фарове със светодиодни дневни светлини, нови задни светлини и брони, които са подобрили геометричната проходимост. С новите брони дължината е намалена с 3 мм до 4275 мм, но другите размери са се запазили. Важен принос към чара на Opel Mokka X имат новите забележителни ярки цветове, като оранжевото Amber и червеното Absolute.
Дизайнът на интериора е сериозно променен, като приятно впечатление правят новите елементи пред водача. Кокпитът е с нови скали на измервателните уреди и нова централна конзола с 8-инчов сензорен екран на мултимедийната система, познати от новата Astra. Дизайнът впечатлява с по-малко на брой бутони, като много от функциите вече са достъпни чрез сензорния екран. Той осигурява на водача и неговите спътници цялата необходима информация, включително достъп до Интернет. За новата Mokka X се предлагат всички опции, които са налични за новата Astra, включително комуникационната система OnStar, сателитна навигация и мултимедийна система, която поддържа приложения за Apple CarPlay и Android Auto.
Особено внимание заслужава забележителният комфорт, който предоставя Mokka X за всички пътници в салона. За тапицерията на салона са използвани кожа и визуално приятна и мека на допир пластмаса. Ергономичните седалки са одобрени от независимата асоциация AGR, която обединява редица водещи германски дружества, специализирани в лечението и профилактиката на заболявания на гърба. Предните седалки са осигурени с множество регулировки, както и подвижни подлакътници за повече комфорт. На втория ред мястото за краката и главите е напълно достатъчно, като удобно ще пътуват двама пътници, но при необходимост могат да се съберат и трима, въпреки че в областта на раменете ще им бъде тясно. Обемът на багажника е 356 литра, а ако се сгънат облегалките на задните седалки ще нарасне до 1372 литра.
За задвижването на Opel Mokka X още се предлага 1,6-литров бензинов атмосферен двигател със 115 к.с., но по-голямо внимание заслужават 1,4-литровите турбомотори с директно впръскване в два варианта на мощност – със 140 и 152 к.с. В по-мощната версия максималният въртящ момент от 240 Нм е наличен в интервала от 2000-4000 об/мин. Двигателят е пъргав и бързо набира скорост, както при ускорение от място, така и при изпреварване. Турбината го прави динамичен и в средните обороти. В комбинация с 6-степенната автоматична скоростна кутия Opel Mokka X ускорява от място до 100 км/ч за 9,7 секунди.
Разходът на гориво според производителя е 7,9 л/100 км в града и 5,7 л/100 км на извънградско, но в реални условия с четири човека на борда и багаж е с около 2 литра повече. За икономия на гориво двигателят е оборудван с технологията Start/Stop, която го гаси при спиране на светофара или в задръстване. За задвижването на Opel Mokka X се предлагат и новото поколение „шептящи” дизели с работен обем 1,6 литра с максимална мощност 110 к.с. и 136 к.с.
Базовата модификация на Opel Mokka X е само с предно предаване, предпочитано от потребителите който не шофират извън асфалтираните пътища, както и в районите, където зимата е мека и почти не вали сняг. Задвижването 4х4 на всички колела се предлага като опция за двигателите с турбокомпресор, като основно моторът предава тягата на предните колела, но ако е необходимо на задната ос може да се предаде до 50% от тягата. Има и технология за помощ при стръмно спускане. Ползата от задвижването 4х4 се усеща при лоши метеорологични условия, когато Mokka X има добро сцепление с настилката и стабилно пътно поведение.
Воланът е лек и се върти лесно само с няколко пръста. Типично за кросоувър управлението не е много точно и информативно. Окачването на Mokka X е доста еластично, което особено добре се усеща във версията с 18-инчови колела. Високият автомобил се наклонява изненадващо малко в завоите и радва със стабилността си. По магистрала с висока скорост става ясно, че шумоизолацията може да бъде по-добра, тъй като вятърът и гумите са чуват ясно. Въпреки сериозното обновяване, цената на Opel Mokka X почти не се е променила. Базовата версия струва 33 325 лева, а моделът с бензинов турбомотор, автоматик и 4х4 започва от 45 335 лева.
Opel Mokka X 1.4 Turbo 4х4
1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател
6-степенна автоматична скоростна кутия
152 к.с. максимална мощност при 5600 об/мин
240 Нм въртящ момент при 2000-4000 об/мин
9,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
193 км/ч максимална скорост
6,5 л/100 км среден разход на бензин
150 г/км емисии на СО2
45 335 лева цена на модела
Монитор


















