0

Octavia е ключов модел на Skoda и именно с него започна възраждането на чешката марка като част от групата Volkswagen. Първото поколение на Octavia се появи през 1996 г. и до наши дни са произведени над 5 милиона автомобила от модела. Това е най-продаваният модел на чехите в продължение на много години и пазари. Octavia предлага най-доброто съотношение цена-качество и заема нишата в горната част на своя сегмент, като поставя високи стандарти за простор и функционалност, безопасност и комфорт. От 2013 г. започна производството на третото поколение на модела. В края на миналата година световният бестселър на чехите получи сериозно обновяване. С обновената Octavia марката Skoda планира да продължи историята на успеха на „златния” си модел и да засили позициите си на международните пазари.

Като опция за комбито Skoda Octavia се предлага електрическо задвижване на задната врата.

Пред нас е новата визия на Skoda Octavia, която се отличава с променена предна и задна част, по-луксозен интериор, съвременни системи в помощ на водача и богато оборудване, включващо информационно-развлекателна система от най-ново поколение. Моделът вече се предлага у нас с познатите каросерии лифтбек и комби, отстоявайки уникалната първа позиция в своя сегмент. Формата на Skoda Octavia е станала по-стремителна и динамична, особено в предната част. Двойните светлини създават впечатление за поглед с четири очи и изглеждат така, сякаш са от кристал. Като опция се предлагат изцяло LED светлини. Фирмената емблема е още по-голяма, предната част изглежда по-масивна, широка и изискана, благодарение на модернизираните брони и увеличената радиаторна решетка.

В най-високото ниво на оборудване навигационната система е с пълноразмерен 9,2-инчов сензорен дисплей.

При обновяването Skoda Octavia е получила нова информационно-развлекателна система. Аудиосистемата Bolero, а също и навигационната система Amundsen сега се контролират от дисплей с дизайн, който симулира стъклен капак, реагиращ на лек допир. В най-високото ниво на оборудване навигационната система Columbus е оборудвана с пълноразмерен 9,2-инчов дисплей и точка за достъп WLAN, а също може да бъде оборудвана и с модул за SIM-карти, поддържащи стандарт LTE за свръхскоростна връзка с Интернет. Със своето огромно вътрешно пространство Skoda Octavia остава лидер в С-сегмента. Дължината на салона достига 1,78 метра, а минималното разстояние от коленете до седалката за пътниците на втория ред е 73 мм.

Със своето огромно вътрешно пространство, обновената Skoda Octavia е един от лидерите в С-сегмента.

Багажното отделение във версията лифтбек е 590 литра като с прибрани задни облегалки на седалките нараства до 1580 литра. При комбито стандартният багажен обем е 610 литра и нараства до 1740 литра. Като опция за Octavia Combi се предлага електрическа задна врата. Новата Skoda Octavia е оборудвана с модерни системи и технологии за подпомагане на водача, които традиционно се предлагат в моделите от по-висок клас. Подобрена е системата за помощ при паркиране. Благодарение на задния радар, детекторът за слепите зони и системата за предупреждение за движението отзад осигуряват безопасно престрояване, а също така помагат при излизане от мястото за паркиране на заден ход. Камерата за задно виждане показва ясно близкото обкръжение около автомобила на централния дисплей. Обновената Skoda Octavia предлага множество практични решения. Сред новостите са отопляем волан, поставки за по-лесно съхранение на бутилки и чаши, а в багажника на комбито има подвижно фенерче.

Обемът на багажника в комбито е 610 литра, а със сгънати задни облегалки нараства до 1740 литра.

Обновената Skoda Octavia се предлага с бензинови и дизелови двигатели, оборудвани с турбокомпресор и директно впръскване на горивото, както и със старт-стоп система, която гаси автоматично мотора при спиране на червен светофар или в задръстване, както и със система за регенерация на спирачната енергия. Базовият модел е с 1,0-литров бензинов турбомотор 1.0 TSI с два варианта на мощност от 86 или 115 к.с. Следващият в гамата е познатият бензинов турбомотор 1.4 TSI със 150 к.с. След няколко месеца той ще бъде заменен от новия 1,5-литров турбобензинов двигател. Засега остава и познатият агрегат 1.8 TSI със 180 к.с., но ще бъде заменен с 2,0-литров мотор със същата мощност. Базовият дизелов мотор е 1.6 TDI с мощност 90 или 115 к.с., следва 2,0-литровият дизелов двигател със 150 или 184 к.с. Моторите стандартно са съчетани с 5-и 6-степенни механични скоростни кутии, а като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG. За по-мощните варианти се предлага и задвижване на всички колела със система 4х4.

В оборотомера е скалата за отчет на метан, а в скоростомера е показателят за нивото на бензин в резервоара.

За хората, които пътуват много и се възползват от предимствата на алтернативните горива, Octavia се предлага фабрично със задвижвате на бензин и природен газ, популярен у нас като метан. Този модел носи обозначението G-TEC и се задвижва от 1,4-литровия бензинов турбодвигател с мощност 110 к.с., който работи фабрично на бензин и на метан. Двигателят превключва автоматично между двете горивни системи, без това да се усеща от водача. За по-голяма икономичност в градски условия, моделът е оборудван със система Start/Stop и инсталация за регенерация на спирачната енергия. Двигателят 1.4 TSI работи на поразително ниски обороти и радва с приличната си динамика. Моторът е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия и на таблото има индикатор, който съветва водача когато трябва да премине на по-висока или по-ниска предавка.

На втория ред седалки има място за трима пътници, а разстоянието от коленете до седалката е 73 мм.

Процесът на зареждане на Octavia G-TEC става плавно и чисто. Отворите за пълнене на резервоарите за гориво се намират под един и същ капак. Инженерите от Skoda са приспособили под дъното на багажника двата резервоара за метан. При нормално темпо на шофиране Octavia G-TEC изразходва средно между 3,5 и 4 кг на 100 км природен газ. Икономичният турбомотор пести сериозни средства, тъй като за пълен резервоар с 15 кг метан в момента ще платите по-малко от 20 лева. Пътувайки с Skoda Octavia G-TEC ще се наслаждавате на тихата и плавна работа на двигателя. Единствената разлика от стандартния модел е липсата на резервно колело, вместо което има комплект за ремонт на гуми. Обичайното място за резервното колело е заменено с подов панел със специална форма, за да се създаде място за по-комфортното многораменно задно окачване на автомобила.

На пътя комбито Octavia се държи като голям и масивен автомобил, предназначен за дълги пътувания.

На пътя комбито Octavia се държи като голям и масивен автомобил, предназначен за дълги семейни или служебни пътувания. Управлението е точно и информативно. Сцеплението с настилката е много добро, колата е стабилна на пътя, като следва без отклонения зададената посока. Еластичното окачване лесно се справя с повечето неравности на пътя. За автомобила се предлагат два типа задно окачване. В базовите версии е поставена торсионна греда, а вариантите с над 150 к.с. са с независимо многораменно окачване. С последното поведението в завоите е по-добро, а возенето е по-комфортно. Опционалната система Drive Mode Selection дава възможност за избор на режим, който позволява да се променят настройките на двигателя и шасито. Обновената Skoda Octavia вече е в продажба у нас, а цените започват от 28 960 лева.

Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC

1,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

110 к.с. максимална мощност при 4800-6000 об/мин

200 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

11,0 секунди ускорение от 0-100 км/ч

193 км/ч максимална скорост

3,5 кг/100 км среден разход на метан

96 г/км емисии на СО2

37 690 лева цена на модела Active