0

П рез 2017 година се състоя дебютът на шестото поколение на Suzuki Swift, а през миналата година най-масовият модел на японската компания беше фино обновен. Във външния вид е добавена нова радиаторна решетка с голяма хромирана лайсна в центъра, има нова броня, нови светлини и нови колела.

Новият модел е придобил по-елегантен и динамичен вид в комбинация с 16-инчови леки алуминиеви джанти и двуцветна каросерия в 4 варианта. Консерватизмът в модернизацията се дължи на успеха на Suzuki Swift не само в родната му Япония, но и в цяла Европа, и в Азия.

През 2017 година се състоя дебютът на шестото поколение на Suzuki Swift, а през миналата година най-масовият модел на японската компания беше фино обновен. Във външния вид е добавена нова радиаторна решетка с голяма хромирана лайсна в центъра, има нова броня, нови светлини и нови колела.

Новият модел е придобил по-елегантен и динамичен вид в комбинация с 16-инчови леки алуминиеви джанти и двуцветна каросерия в 4 варианта. Консерватизмът в модернизацията се дължи на успеха на Suzuki Swift не само в родната му Япония, но и в цяла Европа, и в Азия.

В обновения интериор на Suzuki Swift са използвани по-качествени облицовъчни материали, добавен е 4,2-инчов екран на бордовия компютър, вграден в таблото, оригинална мултимедийна система със 7-инчов сензорен дисплей с интеграция на Android Auto и Apple CarPlay, под който е разположен блокът за управление на климатика.

Въпреки компактните си размери, поради оптималното им усвояване, салонът на Swift е доста просторен в сравнение с конкурентите си. В интериора има множество ниши и джобове за дребни предмети, а в корите на вратите има място за бутилки от половин литър.

Обновеното Suzuki Swift за европейския пазар се предлага само като хибрид, а от гамата отпадна 1,0-литровият бензинов турбодвигател, тъй като електрическият мотор се оказа несъвместим с него. Под капака на обновения Swift е поставен 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател DualJet, използващ технология с двойно впръскване. Сега агрегатът разполага с мощност 83 к.с. и развива максимален въртящ момент от 107 Нм при 2800 об/мин.

Една от основните промени в задвижването на Swift е използването на технологията Mild Hybrid, която включва стартeр-генератор с мощност 2,3 кВт и 12-волтова литиево-йонна батерия. Системата подпомага двигателя по време на стартиране и ускорение, като увеличава въртящия момент, предаван на колелата.

При спиране системата за рекуперация зарежда батерията и спомага за намаляване на разхода на гориво. Не е предвидено външно зареждане на батерията, както е невъзможно да се измине определено разстояние само с електрическа тяга.

Микрохибридната система е предназначена за намаляване на консумацията на гориво и редуциране на емисиите на СО2. Новият хибриден двигател е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия или със CVT-безстепенна автоматична трансмисия. Моделът с автоматична скоростна кутия ускорява от 0 до 100 км/ч за 12,2 секунди, а с механична - за 13,1 секунди. Средният разход на гориво за Suzuki Swift с механична скоростна кутия е 4,7 л/100 км.

Двигателят бодро ускорява колата и радва с приятния си звук. Моторът работи без вибрации и е впечатляващо тих. В града Suzuki Swift смело и с лекота се промушва в трафика.

Извън града Swift се шофира приятно и остава стабилен в завоите. На магистралата се усеща недостиг на мощност при изкачване и липсата на шеста предавка при скорост от 140 км/ч.

Основната и революционна промяна при Suzuki Swift е повишаването на пътната безопасност и сигурността. Новият модел е оборудван с 6 въздушни възглавници, система за задържане в лентата, система за контрол на разстоянието до превозните средства отпред, автоматична система за аварийно спиране, адаптивен круиз контрол, система за откриване на превозно средство в слепите зони, система за откриване на пешеходци, системата за контрол на налягането в гумите и други.

През последните 17 години Suzuki Swift се утвърди като надежден и икономичен автомобил с висока остатъчна стойност във времето и ниски разходи за поддръжка. Подобренията в системите за безопасност, както и използването на технологията Mild Hybrid със сигурност ще увеличат шансовете му за успех. Цената на Suzuki Swift започва от 25 490 лева за ниво GL с ръчна скоростна кутия, а топнивото GLX с автоматична скоростна кутия струва 34 190 лева.

Най-високото ниво GLX включва автоматичен климатик, кожен волан, радио с Bluetooth и 4 високоговорителя, асистент при потегляне по наклон, LED дневни светлини, камера за задно виждане, 7-инчов цветен сензорен дисплей, аудиосистема, навигация, възможност за връзка със смартфони, безключов достъп и стартиране, предни седалки с отопление, задни електрически прозорци, фарове за мъгла и 16-инчови алуминиеви джанти.

Технически характеристики

Suzuki Swift 1.2 DualJet+Hybrid 12V

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

83 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

107 Нм максимален въртящ момент при 2800 об/мин

13,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,7 л/100 км среден разход на бензин

106 г/км емисии на СО2 (WLTP)

25 490 лева базова цена на модела GL