0

Главният дизайнер на Rolls-Royce Иън Камерън казва „Бяхме решени да направим тази кола символ на насладата към живота, проектирайки я така, че да служи вярно и дълголетно на своя собственик”. Британецът визира може би най-луксозния и разточителен кабриолет на планетата - дългият над 5,6 метра Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe. Господин Камерън обаче не може да отрече, че колкото и солидно да е изработен един Rolls-Royce, колкото и качествени да са материалите в салона му, кожата и дървото стареят. Особено когато става въпрос за кола със свалящ се покрив – тъмните панталони и ултравиолетовите лъчи са безпощадни към светлата тапицерия на седалките и тяхната периферия. Това са и част от причините този 8-годишен Rolls да се озове в ателието на Атанас Вилнер.

 

Мисията: цялостна преработка на салона

Мисията е цялостна преработка на салона, а проектът както винаги започва със скица на различните детайли.

Vilner решават да запазят усещането за джентълменски клуб в кокпита, използвайки няколко десетки квадратни метра супер фина и същевременно издръжлива бяла кожа. Средите на седалките и централния подлакътник носят фамилните инициали на Чарлз Ролс и сър Хенри Ройс, под формата на перфорация. Освен стилен визуален елемент, отворите в графиките осигуряват и прекрасна функционалност на вентилацията и отоплението на седалките. Фините мотиви RR присъстват също на вратите, а т.н. piping – кантовете на кожата във формата на тръбички, които са изключително британски мотив, са решени в цвят бордо.

 

„Черешата” за цвят и на предпазните колани

Тъмните панталони и UV-лъчите са били безпощадни към светлата тапицерия на седалките и периферията им.

„Клиентът е избрал цвета „Череша” за екстериора на своя Phantom Drophead Coupe от 44 000 комбинации, които предлагат Rolls-Royce”, казва Вилнер. „Но селекцията на цветовете в салона на един кабриолет е още по-отговорна задача, защото можеш да наблюдаваш двете теми едновременно”. От Vilner избират „черешата” и за цвят на предпазните колани с тези съображения, превръщайки ги в хармоничен акцент. Цялото табло буквално е преоблечено със специална кожа, импрегнирана за да бъде устойчива на ултравиолетовите лъчи. Същевременно цветът и текстурата й е подбран така, че да генерират минимално количество отблясъци от вътрешната страна на челното стъкло.

 

Масивно тиково дърво топли задната палуба

Всеки панел от благородна дървесина е свален, шлайфан, тройно лакиран и полиран до съвършен блясък.

Специално изработените стелки и бродираните инициални на предните подглавници допълват усещането за индивидуално превъзходство, което създава дългият 5,6 метра кабриолет. Сериозно внимание е отделено и на апликациите от благородна дървесина. Всеки панел е свален, шлайфан, тройно лакиран и полиран до съвършен блясък. Особено впечатляваща е задната палуба, под която излиза гюрукът – тя е изработена от масивно тиково дърво, елемент на възстановяването на който екипът на Vilner посвещава над 120 човекочаса. Крайният резултат е повече от красноречив – величествено преработен Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe, който ще продължи вярната си служба за още години напред.

 

Чудовищна мощност за разкошния кабриолет

Цялото табло е преоблечено със специална кожа, импрегнирана за да бъде устойчива на UV-лъчите.

Под дългия преден капак на Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe е поставен 6,75-литров 12-цилиндров V-образен атмосферен бензинов двигател с мощност 460 к.с. и максимален въртящ момент от 720 Нм при 3500 об/мин. При това 75% от мощността на двигателя са на разположение още при 1000 об/мин. Огромната тяга равномерно се разгръща след потеглянето и остава на разположение в целия работен диапазон. Двигателят е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия с електронно превключване от компанията ZF, а предаването е на задните колела. Мощният V12 ускорява тежащия 2630 кг Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 240 км/ч.

Седалките носят инициалите RR под формата на перфорация, а кантовете на кожата и коланите са в бордо.

Бродираните инициални на предните подглавници допълват усещането за джентълменски клуб.

Под предния капак е поставен 6,75-литров 12-цилиндров V-образен атмосферен бензинов двигател.