0

В превод ъпдейт (update) означава актуализация, а ъпгрейд (upgrade) – надстройка. Точно с тези две понятия най-точно може да се опише обновяването на Volkswagen Golf. Седмото поколение на германския бестселър дебютира през 2012 година, а неотдавна започна производството на обновения модел. Модернизацията е обхванала цялата гама на Volkswagen Golf 7, включително спортните модели GTI, GTD и R, както и хибрида Golf GTE, и разбира се електромобила e-Golf, който вече е със значително увеличен автономен пробег. Без съмнение Volkswagen Golf е един от най-успешните съвременни модели. От дебюта на първото поколение през 1974 г. до днес са произведени над 30 милиона коли, което го прави достоен наследник на легендарния Beetle.

Задната част е леко променена, а независимо от оборудването, светлините винаги са изцяло светодиодни.

Дизайнерите на Volkswagen никога не са променяли радикално стила на Golf дори при смяната на поколенията на модела, така че обновяването не е повлияло сериозно върху външния вид на автомобила. Стилът на Volkswagen Golf е лесно разпознаваем, благодарение на познатия силует с масивни задни колони на покрива и релефни стени. Въпреки това, предната част е освежена, забелязват се нова радиаторна решетка и по-голям отвор за въздух в бронята. По-различни са и фаровете, които могат да бъдат изцяло светодиодни, а в тях изпъкват новите С-образни дневни светлини. На покрива има малък спойлер, а задните светлини са леко актуализирани.

Воланът е с плоско дъно, а на страничните му спици има бутони за дистанционно управление на функциите.

Оформлението на салона и местоположението на всички бутони и превключватели не са е променило. Добавени са много хромирани детайли, както черни лакирани повърхности. Воланът е с плоско дъно, а на страничните му спици има бутони за дистанционно управление на аудиосистемата, телефона и адаптивния круйз-контрол. Новост е дигиталното табло пред водача с 12,3-инчов дисплей, познато от флагмана Volkswagen Passat B8. Централният панел е леко насочен водача, а в горната му част е поставен 9,2-инчов сензорен екран, който се управлява с жестове. Под него са бутоните и регулаторите за климатроника, отоплението на седалките и волана. Те са добре организирани в модули и са лесни за използване.

Предните седалки са удобни, регулират в широки интервали назад и нагоре, и имат изразени странични опори.

Освен жабката, в салона има множество отделения за малки предмети в таблото и централната конзола, в джобовете на вратите и чекмеджетата под предните седалки. Предните седалки на Volkswagen Golf са удобни и се регулират в широки интервали. Електромеханичната ръчна спирачка е освободила място за по-голяма кутия в подлакътника. В нея като опция може да бъде поставено безжично зареждане на смартфон. На втория ред седалки има достатъчно място за двама възрастни пътници, а при необходимост могат да се съберат и трима. Обемът на багажника е 380 л в нормално състояние и 1270 л със сгънати облегалки на задните седалки.

Обемът на багажника е 380 л в нормално състояние и 1270 л със сгънати облегалки на задните седалки.

Най-високата версия на оборудване Highline включва парктроник, климатроник, круйз-контрол, 17-инчови алуминиеви джанти и салон от алкантара. Сред опциите са Wi-Fi модул, система за разпознаване на пътните знаци, камера за задно виждане, навигация, автопилот за паркиране и др. Освен това Golf може да бъде оборудван с адаптивен круйз-контрол с автоматична система за аварийно спиране, определяне на умората на водача, автоматични къси и дълги светлини, проследяване на „слепите” зони и спазване на лентата за движение.

В горната част на централния панел е поставен 9,2-инчов сензорен екран, който се управлява с жестове.

За задвижването на Volkswagen Golf се предлагат бензинови и дизелови двигатели, оборудвани с турбокомпресори. Базовият мотор е 3-цилиндров с работен обем 1,0 литър и развива 110 к.с. Скоро се очаква новият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор със 150 к.с. и 250 Нм въртящ момент, оборудван със система за изключване на два цилиндъра. Ще има и екологична версия на този агрегат – BlueMotion със 130 к.с. Германците обещават среден разход на гориво при по-мощната версия от 5,0 л/100 км, а при BlueMotion – едва 4,7 л/100 км. Все още в гамата остава бензиновият двигател 1.4 TSI във варианти със 125 и 150 к.с. Най-мощни са спортните модификации GTI с 2,0-литров бензинов турбомотор с 230 и 245 к.с., а на върха е Golf R с 310 к.с. Дизеловите мотори са 1.6 TDI във варианти с 90 и 115 к.с. и 2.0 TDI с мощност от 150 и 184 к.с. във версията GTD. Стандартни са 5- и 6-степенните механични скоростни кутии, а като опция се предлага автоматична трансмисия с два съединителя DSG. С нея ускорението е по-бързо, а разходът на гориво е по-нисък. Като опция се предлага и задвижване на всички колела.

Традиционно Golf вози стегнато, въпреки че по-голямата част от нередностите се абсорбират гладко.

Управлението на Volkswagen Golf е приятно, а воланът е точен и информативен. С недозавиването се бори технологията XDS, имитираща диференциал с повишено триене. Дори и 2,0-литровият турбодизелов Golf с тежка предна част е удивително маневрен. За хечбека се предлагат два вида окачване отзад - в базовите модели то е с торсионна греда, а в по-мощните модели е многораменно. Последното е по-добро за стабилността и комфорта на возене. Традиционно Golf вози стегнато, въпреки че по-голямата част от нередностите се абсорбират гладко. Срещу доплащане се предлагат адаптивни амортисьори. Значително е подобрена шумоизолацията в интериора. Дори при 140 км/ч шумът от вятъра и от гумите е едва доловим. Новият Golf вече е при дилърите на Volkswagen у нас, а цените започват от 34 665 лева.

Под предния капак на този Golf е 4-цилиндровият турбодизеловият двигател 2.0 TDI с мощност 150 к.с.

Volkswagen Golf 2.0 TDI 7DSG Highline

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

150 к.с. макс. мощност при 3500-4000 об/мин

340 Нм въртящ момент при 1750-3000 об/мин

8,6 секунди ускорение от 0-100 км/ч

214 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на дизел

114 г/км емисии на СО2

47 775 лева цена на модела