Н ека да не приемаме изкуствения интелект (ИИ) за говореща маймунка. Ние много отдавна живеем в реалност, която е с високо ниво на насищане на алгоритми, живеем в алгоритмична реалност и виртуализация. В крайна сметка, реалността е до голяма степен обективирина в някаква виртуална реалност – като данни, телеметрия и така нататък. Това каза Александър Варов – изпълнителен директор на „Нетинфо“ (част от „Нова броудкастинг груп“) и ръководител на мултинационалния екип за дигитална реклама и приходи в United Media, България.

Той е сред участниците в организираната от БТА 20-а Световна среща на българските медии. 

„Дигитални агенти имат въздействие върху реалността. Най-очевидните са алгоритмите, които взимат решение за това какво да учат децата ни, в какви училища да бъдат настанявани. И това е масово по света. Всъщност, реално ние сме абсолютно потопени в ИИ. И това, че може да пише и да прави картинки, е най-малкото, което хората виждат, ползват и правят. Като медии сме абсолютно потопени в реалност, в която ИИ започва много тежко да контролира нашата дистрибуиция. Може би, само телевизионната дистрибуция е най-слабо засегната в това отношение. Всяка друга дистрибуция е брутално засегната“, каза още Александър Варов. 

По думите му без технологии от ИИ, медиите не могат да посрещнат изискванията за производство на съдържание, което медийната среда поставя пред нас: „Имаме тонове инструменти и инструментчета, които никой не знае, че съществуват в процеса ни“. 

Изпълнителният директор на „Нетинфо“ отбеляза, че БТА е първата традиционна медия с Тик Ток в България: „БТА изпревари всички. Представете си как всичко това се покрива без тези инструменти, това е невъзможно“.

„Дистрибуция, производство и голяма част от новините, за които пишем, се случват в алгоритмична реалност и тази алгоритмична реалност е нещото, което най-дълбоко трябва да ни радва и да ни притеснява. Това умение да усещаме алгоритмичната реалност, да работим с нея, да имаме хвърлените зърна в алгоритмичното поле, ни дава предимство, или напротив ни оставя назад. И няма значение дали потребителят осъзнава, че е в алгоритмична реалност или не в алгоритмичната реалност“, каза още Александър Варов.