0

Ч аст от отборите от Формула 1 ще бъдат принудени да пропуснат състезания този сезон, освен ако бюджетът на спорта не бъде увеличен, алармира директорът на Ред Бул Кристиан Хорнер, цитиран от ВВС. Текущият лимит е 140 милиона долара. „Седем от отборите вероятно ще трябва да пропуснат последните четири състезания, за да влязат в рамките на тази година“, каза той. "Не става въпрос само за големите отбори. Това са тимове от средата на таблицата, които наистина се борят с инфлацията."

Хорнер, чийто отбор, е лидер в класирането при пилотите и конструкторите, каза, че ФИА „трябва да се справи“ с проблема.

"Сметките за ток и като цяло разходите растат като лавина и Ф1 не е изключение. Товарните превози са се увеличили четири пъти и това не е нещо, което можем да контролираме." Водещите екипи посочват също, че цената на въздушния транспорт се е увеличила с 50% тази година, а комуналните услуги, необходими за управлението на фабриките, са цели три пъти по-скъпи, отколкото са били.

Позицията на Хорнер е подкрепена от съперника за титлата Ферари, световния шампиони Мерцедес и Макларън.

Но Алфа Ромео, Алпин, Хаас и Уилямс са против предложението за инфлационна корекция.

Някои от по-малките отбори имат бюджети по-ниски от горната граница и според тях промяната само би увеличила неравенството на пистата, което противоречи на целта на промените в правилата, въведени от ФИА и Ф1.
Ограничението беше въведено миналата година, като един от многото начини за опит за изравняване на силите и намаляване на пропастта между отборите. Започна от 145 милиона долара през 2021 г. и се очаква да намалее с още 5 милиона долара през 2023 г.

Волф: Трябва ни кола за първото място

Тото Волф коментира амбициите на Мерцедес в борбата за титлата през този сезон. „Можем ли да се борим за шампионата? Обзалагам се, че можем“, в настроение бе изпълнителният директор след Гран при на Испания. „Но ние просто се нуждаем от кола, която да ни позволи да завършим първи и втори. Има причини да вярваме, че сме способни на това. Ферари не спечелиха много точки, въпреки че трябваше. Работим усилено, за да се върнем в играта". Благодарение на третата позиция на Джордж Ръсел и петата на Люис Хамилтън, „стрелите“ спечелиха 25 точки в Испания, два пъти повече от Скудерията. Въпреки това изоставането при конструкторите все още е значително: на 49 точки са те от „черните кончета“ и на 75 от Ред Бул.