0

С едемкратният световен шампион Люис Хамилтън няма шанс за титлата този сезон, но това по никакъв начин не влияе на парите, които получава. На фона на последните резултати справка на „Дейли Стар“ показва, че Люис печели повече от 50 пъти от най-ниско платения пилот от Формула 1. Той прибира цели 53 пъти повече от сумата, плащана на най-ниско печелещия пилот - Юки Цунода от Алфа Таури. Мерцедес брои на Хамилтън зашеметяващите 32 847 060 паунда на година в сравнение с 615 882 паунда, които японският пилот печели на сезон.

Разбивката на заплатата на британеца показва, че той получава 1 493 048 паунда на състезание, 28 712 на обиколка и 7845 на миля, измината от 37-годишния британец.

Съотборникът му в „сребърните стрели“ Джордж Ръсел е по-надолу в класирането по заплати, равнявайки се с 13-ия Пиер Гасли от Алпин. И двамата печелят годишна заплата на стойност 4 105 883 паунда.


Иначе Люис Хамилтън обясни, че не се притеснява от факта, че домашната му Гран при на Великобритания в неделя беше 11-ото поред състезание без победа от края на 2021 насам. Досега Люис не е имал серия без победа, по-дълга от 10 състезания.

Също така 2022 е първият сезон на Хамилтън във Формула 1, в който той не успява да спечели нито един от първите 10 старта за сезона, като досега това редовно се случваше от дебютния му сезон през 2007. Тази година най-добрите класирания на Хамилтън са три трети места, като последното беше постигнато в неделя на „Силвърстоун“.

„Не, това не е странно чувство за мен - обясни Хамилтън. - Имал съм и други сезони в кариерата ми, в които не съм печелил състезания за известно време. Но прогресът, който постигнахме в последните състезания, ми дава надежда, че можем да се представяме още по-добре. Автомобилът ни има потенциал, просто трябва да продължим да работим и да преследваме целите си.”

Според някои анализатори Хамилтън загуби шанса си за победа в неделя, когато спря с другите пилоти в челото за нови меки гуми при излизането на колата на сигурността. Преди това с твърдите темпото му беше по-добро от това на пилотите пред него, а с меките колите на съперниците му - Карлос Сайнц и Серхио Перес, бяха по-бързи и той се пребори само с Шарл Льоклер за третото място.