0

Новата Skoda Octavia стана не само по-красива и по-модерна по отношение на оборудването, но и получи нов двигател. Моделът запазва уникалния си баланс между цена и практичност. Всестранните способности на Skoda Octavia я превърнаха в безспорен лидер на пазара у нас в своя клас през последните няколко години.

Чешкият бестселър справедливо е обичан заради разумния баланс между цена и практичност. В името на този баланс много хора бяха готови да простят на Skoda Octavia скучния дизайн и липсата на динамика с някои мотори. В новата Octavia тези недостатъци са изкоренени. Цената на новата Skoda Octavia започва от 29 520 лева, което я прави най-изгодната кола в този клас.

За свежия външен вид на Octavia допринася и новия ярък син цвят, който придава на колата спортен характер.

Благодарение на отличното съотношение цена-предлагане, за много хора у нас Skoda Octavia се превърна в най-добрата семейна и служебна кола, не само заради комфорта на шофиране или заради практичната функционалност, но и заради високата надеждност и относително ниските разходи за поддръжка.

В новата Octavia дизайнерите на Skoda направиха фаровете почти като предишния Mercedes-Benz E-Class. Но благодарение на ромбоидните предни фарове, външният вид на Skoda Octavia стана по-запомнящ се и оригинален. Тези осветителни тела се вписва идеално в концепцията за кристален дизайн и бохемското стъкло. Фаровете вече са светодиоди и със светлини за завой. За свежия външен вид на Octavia допринася и новия ярък син цвят, който придава на колата спортен характер.

В най-високото ниво на оборудване навигационната система е с пълноразмерен 9,2-инчов дисплей.

Интериорът на Skoda Octavia вече не е толкова скромен и семпъл както преди, за което основна заслуга имат приятната на допир кожена тапицерия и красивите графики на централния дисплей. Сега Octavia е оборудвана и с камера за задно виждане, която дава ясна картина на траекторията с динамични линии, движещи се успоредно с волана. С такива асистенти, паркирането е много удобно, дори и в тесните паркинги на големи офиси.

Новият 9,2-инчов сензорен екран има ясно меню и дори когато шофирате, без подготовка бързо и лесно ще намерите необходимата опция, без да отвличате вниманието от пътя. Мултифункционалният волан е с бутони за дистанционно управление на аудиосистемата и данните, които се показват на арматурното табло между скоростомера и оборотомера. Аудиосистемата Canton доставя чист звук, така че можете да чуете познатите мелодии с нови инструменти. В салона не проникват външни шумове, благодарение на добрата шумоизолация.

На втория ред седалки има място за трима пътници, както и голямо разстояние за техните крака.

В интериора на Octavia е просторно и уютно, като има достатъчно място за петима човека с ръст 1,80 метра. Огромният багажник ще зарадва всички, които обичат да пътуват с много вещи или често им се налага да превозват оборудване или техника. След като отворите капака на багажника ще се изненадате, защото ще е трудно да си представите колко багаж точно ще се побере тук. Дори с протегната ръка няма да достигнете до вътрешната стена на багажното отделение. Обемът на пространството е 590 литра, но ако сгънете облегалките на задните седалки, ще увеличите багажното отделение до 1580 литра. Освен това има всевъзможни приспособления за фиксиране на товарите и интелигентни сгъваеми куки. И покритието на багажника от едната страна е с влакна, а от друга – гумирано за транспортиране на неща, които могат да замърсяват.

Обемът на багажника е 590 литра, а със сгънати задни облегалки, се увеличава до 1580 литра.

Сега Skoda Octavia се предлага на българския пазар оборудвана с новия 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор със система за изключване на цилиндрите ACT. Технологията намалява консумацията на гориво до 6,1 л/100 км в града и 4,2 л/100 км в извънградски цикъл. Този двигател от ново поколение развива максимална мощност от 150 к.с. и ще ви зарадва с бодрия характер и приличната тяга в средния диапазон от обороти, тъй като максималният въртящ момент от 250 Нм е наличен още при 1500 об/мин и остава на разположение до 3500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,3 секунди.

Благодарение на 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител DSG не се налага да сменяте скоростите ръчно, тъй като трансмисията превключва много адекватно, а при необходимост от пъргаво ускорение сваля до четири предавки. Шумоизолацията в Octavia е много добра и звукът на мотора се появява в салона едва след 4000 об/мин, но за да се случи това, е необходимо да се ускори яростно.

Управлението е приятно, както за ежедневно придвижване в града, така и за продължително пътуване.

Управлението на Octavia е точно и предсказуемо. Воланът прави два и половина оборота от край до край. Дори когато за пръв път седнете зад волана на тази кола, ще се чувствате комфортно. С нея е приятно и ежедневно да пътувате из града, и да се отправите на продължително пътуване. В крайна сметка окачването Octavia е точно това, от което се нуждаем за нашите лоши пътища. То осигурява добър контрол и стабилност, като същевременно поглъща неравностите и не се страхува от дупки с остри ръбове, каквито традиционно през пролетта има много по нашите пътища.

Окачването осигурява добър контрол и стабилност, като същевременно поглъща неравностите и дупките.

С новия двигател 1.5 TSI Skoda Octavia е по-икономична и динамична. В комбинация със автоматичната 7-степенна трансмисия DSG този автомобил струва 40 300 лева в ниво на оборудване Vision. За тези пари е почти невъзможно да се купи кола от същия клас с толкова много удобства. Затова онези, които смятат Skoda Octavia за скучна, е време да преосмислят мнението си. Добрата динамика превръща Octavia в машина за шофиране. В същото време традиционната чешка практичност се запазва. Така че Octavia е кола не само за ежедневието, но и за удоволствие зад волана.

Новият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор е със система за изключване на цилиндрите ACT.

Skoda Octavia 1.5 TSI DSG Vision

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

150 к.с. макс. мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на бензин

114 г/км емисии на СО2

40 300 лева цена на модела