Ц ърквата и свещеници няма да влязат в училище, за да преподават по новия предмет "Религия и добродетели". Това обяви образователният министър Красимир Вълчев на брифинг в Министерството на образованието и науката относно програмите за предмета, цитирано от news.bg. 

По предмета ще има три програми, от които ученици и родители да избират. По тях все още се работи. 

"Тази концепция има за цел да онагледи нашата визия като цяло за учебния предмет, който предлагаме да се включи в задължителния учебен план. Представяме само тази програма, защото за другите две програми - "Религия и православно християнство" и "Религия и ислям", ще стъпим на съществуващите програми", изтъкна Вълчев и обясни, че ведомството иска да представи основа за обсъждане.

Той отново потвърди, че задължително изучаване на религия няма да има. Предметът ще бъде задължително избираем, като учениците ще се разделят по това коя програма ще учат.

"Има термин задължително избираем част - той е задължителен, но в рамките на този час има възможност за избор. Изборът ще бъде между програми. Целта на този час е да засилим възпитателната функция в българските училища и най-вече възпитанието в добро и добродетели", обясни министърът. 

Обучението по предметите ще се води от учители, придобили квалификации в университетите. Тепърва ще се водят разговори за това как преподавателите да получат разширена квалификация, която да обхваща и новия предмет.

Религиите ще се изучават в културологичен и исторически аспект, като МОН ще предложи различна от сегашната - неконфесионална програма. Тя ще съчетава елементи на познания на религията с философско и етично възпитание.

При разделението на децата по групи за изучаване на конкретна програма по предмета "Религия и добродетели", ще се ползва опита на МОН досега при други подобни избираеми предмети. Ако за дадена програма има само 2-3 деца обаче, най-вероятно няма да може да се създаде формирането на програма за дадения клас. По темата обаче тепърва ще има обсъждания.

Вълчев отново посочи, че целта на новия предмет е да усили възпитателната функция на училището. Той допълни, че това ще направи децата по-добри и ще направи обществото по-здраво в бъдеще.

Министърът акцентира, че и в момента в образователната система има програми по религия и добродетели. За създаването на сегашните програми МОН стъпва върху опита на други държави, както и на училища в България, където вече има подобни програми.

Той допълни, че с въвеждането на новия предмет няма да се създаде допълнително натоварване за учениците. "Религия и добродетели" ще бъде въвеждан поетапно и ще бъде част от общия брой часове на учениците.