Д жипиес приложението, което трябва да следи дали кандидат-шофьорите си взимат всички часове по кормуване, е обект на саботаж, за да не влезе в употреба. За това алармира пред „Телеграф“ шефът на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ) Красимир Георгиев.

КАКВОТО БИЛО, БИЛО! Край с недоучилите убийци на пътя! (ОБЗОР)

Според него целта е качеството на обучението да продължи да бъде без контрол, за да може фирми от сивия сектор да пестят пари за заплати и гориво, като насреща предлагат десетина или дори по-малко часа кормуване вместо 31, както е по закон.

Хартия

До миналата година обучението по шофиране на бъдещите водачи се водеше на хартиени картони, попълвани от автоинструктора. „В тях той може да запише каквото  си реши. Да запише, че е имал час с курсист и са ходили на магистрала и са провели урок по изпреварване или шофиране на извънградско двулентово шосе, докато в същото време учебният автомобил не е излизал от гаража.

Водачът на бранша на автошколите Красимир Георгиев пред "Телеграф": 10 000 младежи с калпаво обучение ще вземат книжка до юли

Така курсистът получава евтин курс и „не си губи времето“, а автошколата пести от гориво и заплати. Резултатът е неподготвени млади водачи и изгубени животи на пътя“, обясни Георгиев. 

Контрол

Съгласно приети през миналата година промени в наредбата за обучението на младите водачи бе въведен изцяло дигитализиран ред за водене на курсовете. Той е базиран на мобилно приложение, свързано с интернет и геолокация.

НАПРАВО ДА ГИ ПОДАРЯВАТ: Ще отпадане ли дипломата за шофьорска книжка?!

Приложението се инсталира на смартфон или таблет и следи всеки елемент от учебната програма, включително скорост и местоположение на автомобила, изминати километри, поставяйки край на шашмите. От 12 юли курсовете трябва да се провеждат само с приложението.

Бъгове

„Това обаче има риск да не се случи въпреки уверенията на вицепремиера и транспортен министър Гроздан Караджов. Приложението се разработва от ДАИ от половин година и продължава да дава бъгове, губи връзка с интернет, не отчита километрите правилно. Подаваме сигнали непрекъснато, но резултат няма. Съмненията ни са, че в ДАИ просто саботират всячески приложението с цел корупционните схеми с хартиените картони да останат“, заяви Георгиев.

НЕ ПИТАЙ СТАРИЛО, А ПАТИЛО: Джигити придружават младите шофьори на пътя!

От АКАБ ще информират с писмо Караджов за случващото се. От асоциацията заплашват с национален протест на 13 юли, ако приложението отново бъде отложено.

„Телеграф“ зададе въпроси по темата към транспортното ведомство и ще публикува отговорите своевременно.