Д а надцакаш саудитците, предлагащи на Меси стотици милиони долари, за да рита в тяхното първенство, означава, че аржентинецът си е постлал добре финансово в новия му отбор Интер Маями.
Шейховете в Саудитска Арабия вдигнаха офертата за Меси
Ясно е, че не само испанският език в столицата на Флорида е привлякла Бълхата и семейството му в отбор, който е опашкар в лигата. В. „АС“ се разрови как американците ще плащат на капитана на световните шампиони и фаворит за рекордна осма „Златна топка“.
We all thought Cristiano Ronaldo had gotten the best deal in Football History with the €200M salary at Al Nassr in Saudi Arabia.
— 𝐂𝐇𝐀𝐑𝐋𝐄𝐒 (@ChaaliiyKay) June 7, 2023
Then Lionel Messi went and bagged a percentage share in Apple, Adidas and ownership stake in Inter Miami in the US just to play for them..
😂😂😂 pic.twitter.com/ss0i3BPuqX
Оказва се, че за него е подготвена „схема Джордан“, която носи името на баскетболната легенда, може би първият спортен милиардер в историята.
Клубът, където съсобственик е Дейвид Бекъм, гордо оповести за идването на Меси в сряда.
Екипът от Флорида използва фигурата на Бекъм за преговорите и също направи забележително предложение на Лео, което включва част от фиксирана заплата плюс две променливи, свързани с Adidas и Apple TV.
Аржентинецът ще взима по 40 милиона евро за всеки от трите сезона от предложения му контракт, в който има и клауза за напускане в края на първи и втори сезон.
Към всичко това трябва да добавим сътрудничеството на Apple TV, като притежател на тв правата на MLS, и Adidas, марка, която спонсорира Лигата, а също и Лео Меси.
Така за Меси ще има допълнителен процент от приходите от абонаменти за Apple TV за гледане на Северноамериканската лига - MLS Pass, както и процент от печалбите, които ще получи Adidas от идването на звездата в MLS.
Това споразумение с проценти от печалбите на самите марки следва „пътя на Джордан“ - схемата от времето му на новобранец, когато трябваше да подпише спонсорски договор с Nike, както се разказва в наскоро излезлия филм „Air“.
От неговото обкръжение бяха поискани проценти върху печалбите, генерирани от продажбите на маратонките с неговото име, легендарните Air Jordan I. Nike прие условие, което беше революция в спорта и беше печеливш залог за компанията на Фил Найт, но и за баскетболиста от университета на Северна Каролина.
В случая Меси няма да печели само от продажба на спортни обувки и екипировка. Самата американска лига прави усилие, като залага на неговата фигура и предоставя проценти върху истински сочния бизнес - приходите от аудиовизуални права чрез MLS Pass. В Мейджър лигата се надяват броят на абонатите да скочи многократно с идването на аржентинската звезда.
Adidas, която екипира всички отбори от футболната лига, също продължава да разширява залога си с Лео, с когото навлиза още по-мощно на най-големия спортен пазар в света. Марката с трите ивици поставя един от своите флагмани на територията, която нейният върл враг – Nike, вече е завладял с Джордан.
Изля си душата: Меси каза защо отива в Маями, а не се връща в Барселона
Нито Саудитска Арабия, нито Барса: Меси избра да играе в Интер