0

Д а надцакаш саудитците, предлагащи на Меси стотици милиони долари, за да рита в тяхното първенство, означава, че аржентинецът си е постлал добре финансово в новия му отбор Интер Маями.

Шейховете в Саудитска Арабия вдигнаха офертата за Меси

Ясно е, че не само испанският език в столицата на Флорида е привлякла Бълхата и семейството му в отбор, който е опашкар в лигата. В. „АС“ се разрови как американците ще плащат на капитана на световните шампиони и фаворит за рекордна осма „Златна топка“.

Оказва се, че за него е подготвена „схема Джордан“, която носи името на баскетболната легенда, може би първият спортен милиардер в историята. 

Клубът, където съсобственик е Дейвид Бекъм, гордо оповести за идването на Меси в сряда.

Екипът от Флорида използва фигурата на Бекъм за преговорите и също направи забележително предложение на Лео, което включва част от фиксирана заплата плюс две променливи, свързани с Adidas и Apple TV.

Аржентинецът ще взима по 40 милиона евро за всеки от трите сезона от предложения му контракт, в който има и клауза за напускане в края на първи и втори сезон.

Към всичко това трябва да добавим сътрудничеството на Apple TV, като притежател на тв правата на MLS, и Adidas, марка, която спонсорира Лигата, а също и Лео Меси. 

Така за Меси ще има допълнителен процент от приходите от абонаменти за Apple TV за гледане на Северноамериканската лига - MLS Pass, както и процент от печалбите, които ще получи Adidas от идването на звездата в  MLS.

Това споразумение с проценти от печалбите на самите марки следва „пътя на Джордан“ - схемата от времето му на новобранец, когато трябваше да подпише спонсорски договор с Nike, както се разказва в наскоро излезлия филм „Air“. 

От неговото обкръжение бяха поискани проценти върху печалбите, генерирани от продажбите на маратонките с неговото име, легендарните Air Jordan I. Nike прие условие, което беше революция в спорта и беше печеливш залог за компанията на Фил Найт, но и за баскетболиста от университета на Северна Каролина.

В случая Меси няма да печели само от продажба на спортни обувки и екипировка. Самата американска лига прави усилие, като залага на неговата фигура и предоставя проценти върху истински сочния бизнес -  приходите от аудиовизуални права чрез MLS Pass. В Мейджър лигата се надяват броят на абонатите да скочи многократно с идването на аржентинската звезда.

Adidas, която екипира всички отбори от футболната лига, също продължава да разширява залога си с Лео, с когото навлиза още по-мощно на най-големия спортен пазар в света. Марката с трите ивици поставя един от своите флагмани на територията, която нейният върл враг – Nike, вече е завладял с Джордан.

Изля си душата: Меси каза защо отива в Маями, а не се връща в Барселона

Нито Саудитска Арабия, нито Барса: Меси избра да играе в Интер