Н аземният градски транспорт в София остава блокиран и в събота, метрото работи с нормално разписание за събота и неделя, съобщиха за БТА от Столичната община.
В движение ще бъдат и автобусите по линии - 12, 18, 20, 21, 22, 24, 27, 29, 30, 31, 81, 86, 90, 117, 118 и 119, които се обслужват от частен оператор.
Протестът на служителите в столичните автотранспорт и електротранспорт продължава четвърти ден. Шофьорите са блокирали депата и не допускат колите да излязат от гаражите. Те протестират за увеличение на заплатите с 400 лв. от 01.03.2025 г., както и за осигуряване на санитарни помещения и тоалетни, подобряване на осветлението, отоплението и работното униформено облекло. Сред исканията са още повишаване на стойността на режийните разноски за храна от 15 лв. на 20 лв., считано от 01.03.2025 година.
Вчера шофьорите направиха подписка, с която предупредиха, ако исканията им не бъдат изпълнени, те ще пристъпят към безсрочни протестни действия. Те се извиниха на столичани за причиненото неудобство, но са категорични, че остават твърдо на позициите си и повече компромиси няма да правят.
"Ние в момента се намираме в ситуация, която е по-зле и от стачка, защото това не е протест, а гражданско неподчинение и е блокиран целият наземен градски транспорт", каза вчера кметът на София Васил Терзиев относно евентуалния безсрочен протест. Терзиев посочи още, че за понеделник има покана към синдикатите, но условието му е да бъде възстановен градският транспорт. Той посочи, че от синдикатите има само искания, а това, което той им е представил, е ясен модел с разчет защо го предлага.
За БТА шофьори в градския транспорт казаха, че брутната им заплата е 2105 лв. Те работят 12 дни без почивка по девет часа, като имат не повече от два-три почивни дни и около 60 часа извънреден труд. Сред основните проблеми, които посочиха, са огромният недостиг на кадри, лошите условия на труд, липсата на почивка и многото извънреден труд. Именно поради десетките часове месечно извънреден труд, много от тях си докарват по-високи месечни възнаграждения, които достигат 3000 лева, но това по думите на шофьорите от гараж "Земляне", с които БТА разговаря, това са "кървави пари". Според тях, ако бяха добри възнагражденията и условията на труд, нямаше да има стотици незаети места за шофьори.