Д инозаврите, и по-конкретно птерозавърите, вероятно са били плешиви. Това допускат палеонтолози от Великобритания. Ако предположението им се окаже вярно, това означава, че перата са се появили 80 милиона години по-късно, отколкото се смяташе досега.

Динозаврите, и по-конкретно птерозавърите, вероятно са били плешиви. Това допускат палеонтолози от Великобритания. Ако предположението им се окаже вярно, това означава, че перата са се появили 80 милиона години по-късно, отколкото се смяташе досега.

Преди няколко години учени от университета в Нанцзин, Китай, откриват следи от разклонени нишки върху някои вкаменелости на птерозаври. Китайските учени решават, че тези отпечатъци са свидетелство за "протоперата", с които са били покрити древните летящи влечуги.

Сега обаче двама британски палеонтолози - Дейв Мартил от университета на Портсмут и Дейвид Анвин от университета на Лестър твърдят, че птерозаврите не са имали пера.

"Проучихме доказателствата, представени от нашите китайски колеги, и открихме сред десетки вкаменелости само три образци, на които се вижда една и съща разклонена структура, характерна за протоперата. Ние обаче не считаме, че в случая става въпрос за протопера. По-вероятно е това да са твърди влакна от вътрешната част на мембраната на крилото, а ефектът на разклоняване да е свързан с разрушаването им", обяснява Дейв Мартил.

Ученият допълва, че идеята за пернатите птерозаври датира от 19-и век, когато науката е разполагала с оскъдни палеонтологични доказателства. По думите му, за да се твърди с увереност, че тези древни динозаври са били покрити с пера, са необходими по-солидни аргументи.