0

С едемдесет процента от българските учители не използват изкуствения интелект в работата си според изследване на „Образование без раници“. С намерението да променят тази статистика излизат от образователната платформа prepodavame.bg.

В началото на новата учебна година се забелязва все по-голям интерес от страна на преподавателите към възможностите, които изкуственият интелект (AL) предлага. Тенденцията за все повече и по-достъпни приложения и чатботове с изкуствен интелект вълнува учениците и вероятно ще промени начина на работа на преподавателите в следващите няколко години, смятат от платформата.

Фокус

За това говори и обучението “Въведение в изкуствения интелект за учители в начален етап”, в което са се включили над 700 учители в началото на септември 2024 г. Целодневното обучение поставя фокус върху възможностите на изкуствения интелект да работи като виртуален асистент за учителите - за приоритизиране на задачи, за планиране на учебни дейности, за планиране на изпитвания и дори за разписване на урочни планове. Във втората част са засегнати етичните въпроси за употреба на различни образователни приложения с изкуствен интелект и как учениците могат да разберат особеностите на алгоритмите и машинното учене още в начален етап.

Концепции

„Учителите в начален етап са изправени пред нелеката задача да обясняват сложни концепции на учениците си, които дори възрастните хора все още не разбират твърде добре. Радвам се, че видях толкова много преподаватели, които са готови да се учат и приеха предизвикателството да създадат свои уроци, чрез които да обяснят на учениците какво е изкуствен интелект или да тестват подходящи за възрастта приложения”, казва пред БТА Илияна Елиас - обучител в академията.

В края на септември ще се проведе последното издание от серията на безплатни обучения за въведение в изкуствения интелект за учители от всички образователни етапи. Записването е отворено до 28 септември на образователната платформа.