0

П реди да поставите зимните гуми, не забравяйте да проверите дълбочината на протектора и състоянието на ламелите. Можете да се научите да ги сменяте и сами, но тази дейност изисква концентрация. С прибързаната и не достатъчно добре свършена работа рискувате да увредите колата или гумите си. Когато дойде време да сложите зимните си гуми, се уверете, че те все още са годни за използване.

Преди да поставите зимните гуми, не забравяйте да проверите дълбочината на протектора и състоянието на ламелите. Можете да се научите да ги сменяте и сами, но тази дейност изисква концентрация. С прибързаната и не достатъчно добре свършена работа рискувате да увредите колата или гумите си. Когато дойде време да сложите зимните си гуми, се уверете, че те все още са годни за използване.

Един лесен и популярен трик се състои в това да използвате монета от два лева, за да проверите дълбочината на протектора. Тя е особено важна за шофиране в киша, хлъзгави пътища, а определящи са и ламелите, които в подобна ситуация имат по-голямо значение. Минималната дълбочина на протектора по закон в България също е 4 мм. Сребърната част на монетата е широка 4 мм. Ако сребърният външен ръб остава видим над блока на протектора, трябва да замените гумите.

Сцеплението на зимните гуми се дължи на протектора, шарката и използваните за тях материали, затова потребителите е нужно да следят за състоянието на ламелите и жлебовете. Сцеплението е възможно благодарение на острите ръбове на ламелите и на меката каучукова смес, от която са направени. Ако ламелите са изпилени, заоблени по ръбовете и твърди вместо гъвкави, това означава, че гумата е загубила сцеплението си. Масово новите автомобили имат предно задвижване, по-тежки са в предната си част, а мощността на двигателя е по-висока от преди. Агресивният стил на шофиране ускорява износването още повече.

Първите появи на нощен скреж са знак, че е време да поставите зимните си гуми. По това време, сенчестите участъци може да са замръзнали рано сутрин. Нужно е да внимавате, когато извършвате смяната. Някои гуми имат определена посока на въртене. Гумата има шарка със стрелки, чиято посока на движение, трябва да е напред. Ако гумите бъдат поставени не както трябва, нямата да осигуряват предвиденото сцепление, нужно за по-взискателното зимно време. Настройвайте правилно налягането в гумите си, преди да ги смените.

Понякога хората шофират до бензиностанцията, за да проверят налягането си, едва когато вече са поставили зимните си гуми. Ако две от гумите ви, имат много ниско налягане, например, те могат да бъдат повредени, докато карате към бензиностанцията. Ако джантите ви имат конусовидни гайки, гайките трябва да бъдат насочени навътре. Трябва да преместите също така всички нужни центриращи пръстени върху зимните гуми. Ако не го направите, това ще доведе до вибрации.

Преди пътуване се уверете, че разполагате с гаечен ключ, динамометричен ключ и добър крик. Крикът в колата не е предназначен за многократна употреба. Проверете упътването на колата за правилните точки за повдигане и препоръчителните нива на налягане. Зимните гуми трябва да бъдат напомпани с до 0,2 бара над нивото на летните гуми. При смяна на гумите имате нужда от стабилна повърхност, която да бъде твърда и равна. Ако автомобилът ви има алуминиеви джанти, натегнете отново гайките след като шофирате 100-200 км. На всеки 6000 до 8000 км е нужно да разменяте местата на гумите, между водещите и свободно движещите се колела. Затова е нужно да отбелязвате разположението на гумите при поставяне за съхранение.