0

С лужители на Пентагона са наредили задълбочен преглед на американските методи за информационна война, провеждани чрез платформи за социални медии, съобщава The Washington Post.

Решението е взето, след като и Twitter, и Meta (Facebook и Instagram) идентифицираха мрежи от фалшиви акаунти, за които се смята, че са свързани с американската армия. Позовавайки се на интервюта с неназовани служители на отбраната, The Post заявява, че Колин Кал, заместник-секретар по политиката в Министерството на отбраната, е инструктирал всички клонове на армията, които провеждат онлайн кампании за влияние, да предоставят пълен отчет за своите операции до следващия месец.

Oперации

Призивът за преразглеждане идва след разкрития в доклад от август на фирмата за анализ на социални мрежи Graphika и интернет обсерваторията на Станфордския университет. Докладът разкрива поредица от операции за влияние, целящи „насърчаване на прозападни настроения“ в страни като Русия, Китай и Афганистан. Докладът се основава на данни, предоставени на изследователските организации от Twitter и Meta, които са премахнали редица от публикациите на тези кампании от съответните си платформи през юли и август. Мотивите на социалните мрежи са, че кампаниите нарушават политиките им за манипулиране на платформите и координирана дейност. Въпреки че изследователите не са в състояние да припишат категорично произхода на свързаните кампании за влияние, акаунтите „последователно развиват сюжети, подчертаващи интересите на Съединените щати и техните съюзници“, като същевременно се свързват с новинарски сайтове, които са подкрепени от правителството и военните на САЩ.

Според Washington Post Белият дом и служители в други федерални агенции са станали все по-загрижени за използването на тайни онлайн операции за влияние след доклада. Именно това е провокирало и новия преглед на операциите. Въпреки че американската армия отдавна се занимава с психологически операции или psyops, използването на изфабрикувани онлайн персони и фалшиви медии е както сравнително скорошна, така и особено противоречива практика. Данните, предоставени от Twitter и Meta, показват акаунти, използващи генерирани от изкуствен интелект лица за профилни снимки. В някои случаи тези „лица“ са се представяли като служители на несъществуващи „независими медийни организации“.

Сравнения

Очаква се разкритията за тактиката вероятно да доведат до неблагоприятни сравнения на американските дейности с кампании, провеждани от субекти като ГРУ - руските военни разузнавателни служби. Операциите по дезинформация са крайъгълен камък в проекцията на глобалната сила на Русия, използвани за прокарване на фалшиви и подвеждащи политически наративи в САЩ, Европа, Украйна и другаде, посочва изданието.