0

С нашумялата пиеса /играна е в над 60 страни, като само в Германия има 200 постановки/ на каталунския драматург Жорди Галсеран Фере „Методът Грьонхолм“, се завръща на сцената на старозагорския драматичен театър „Гео Милев“ режисьорът Стефан Спасов. Той е познат на зрителите от Града на липите с постановките на чеховата „Иванов“, превърналата се в класика „Полет над кукувиче гнездо“ на Кен Киси  и „Снаха“ от Георги Караславов.

С нашумялата пиеса /играна е в над 60 страни, като само в Германия има 200 постановки/ на каталунския драматург Жорди Галсеран Фере „Методът Грьонхолм“, се завръща на сцената на старозагорския драматичен театър „Гео Милев“ режисьорът Стефан Спасов. Той е познат на зрителите от Града на липите с постановките на чеховата „Иванов“, превърналата се в класика „Полет над кукувиче гнездо“ на Кен Киси  и „Снаха“ от Георги Караславов.

Режисьорът е поканил за участие в „Методът Грьонхолм“  /премиерата е на 9 март/ на старозагорска сцена актьорите Иван Калашев, Стефан Борисов и  Цветомир Черкезов, а за единствената женска роля в пиесата Миленка Сотирова и Илина Илиева. Сценографията е на Кирил Наумов.

„Методът Грьонхолм“ е  комедиен офис-трилър, изобличаващ порочните взаимоотношения между големия бизнес и малкия човек, готов да жертва морала заради кариерата и доброто заплащане. Самият автор определя случващото се с думите: „На какво сме готови, за да се сдобием с работното място, за което винаги сме мечтали? Докъде сме способни да стигнем? Къде е пределът на нашата амбиция? Вижте, хайде да сме честни. Ние, човешките същества, сме това, което сме, и не знаем мяра, ако наградата, която ни чака, е достатъчно голяма. Забравете етиката. Забравете милостта. Тях оставяме за приказките, за поетите, за неудачниците...“ .

Името на пиесата е заимствано от специална техника за подбор на персонал, разработена от шведски психолог. Четиримата персонажи кандидатстват за високоплатена работа в огромна международна компания. Те обаче няма да минат през стандартно интервю. Затворени в стерилното пространство на офиса, ще бъдат подложени на серия от психологически задачи, всяка следваща от които е по-трудна и предизвикателна. Крайната цел е да бъдат разкрити слабостите на всеки от кандидатите и да се разбере какво е отношението им към компанията.“, е възможно най-лаконичното представяне на пиесата, която още преди превода й на български през 2015 година привлече вниманието на режисьори като Бина Харалампиева /Малък театър зад канала/ Надя Асенова /Габрово/,  Васил Василев /Ловеч/, а неотдавна и на Пламен Панев в „Сълза и смях“, където на сцената са Асен Блатечки и Николай Урумов.