М есечните карти за една линия в столичния градски транспорт отпаднат след 31 декември т.г. Това стана решиха общинските съветници като приеха промените в Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община.
От групата на БСП настояха този вид превозен документ да не отпада. „Не може да наказваме столичани, чиито интереси сме длъжни да пазим. Оставете едномесечните карти за една линия. Настояваме картите отново да намерят място в приложение едно на наредбата“, каза социалистът Иван Таков по повод на това, че този вид карта не е заложен в документа. Според Милка Христова от БСП с приемането на доклада ще бъде ощетена групата на пенсионерите, студентите и учениците. „Защо ще ги наказваме с непоискана услуга? Моля, подкрепете нашите предложения, защото те не са самоцелни. Хайде да не ги караме да ползват нещо, от което нямат нужда и да ги караме да плащат за това“, призова тя.
Картата за една линия дава възможност да се ползва от всички линии, които минават по даден маршрут, обясни Борис Бонев от „Спаси София“, който е един от вносителите на доклада. „Смятам, че не е добре при толкова важна тема да се набляга така популистки, коментира той.
От доклада става ясно, че до края на годината ще бъдат въведени и годишни карти за ученици и студенти, чиито цени ще са на база 10-месечна такса, тоест ползвателите им ще имат два месеца безплатен превоз. Това е важно, защото трябва в професионалния път да се създава навик за пътуване с градския транспорт“, каза Бонев.
Ще бъде въведен и бял билет, който ще е безплатен при високи нива на замърсяване на въздуха.
Годишната абонаментна карта запазва цената си от 365 лева, като ще може да се плаща разсрочено.
1,60 лева пък ще струва карта "30+", с която пътниците ще могат да се прекачват в неограничен брой превозни средства в рамките на 30 минути и ще могат да продължат пътуването си, без ограничаване на времето в последното превозно средство.
С карта "60+" на стойност 2,20 лв. ще може да се сменят превозни средства в рамките на един час, като пътуването с последното може да продължи без нарушение, ако качването е извършено преди изтичането на 60 минути от началото на пътуването.
Председателят на Комисията по транспорт подчерта, че по този начин се въвежда справедливо таксуване в столичния градски транспорт. "От самото начало на започване на разговора нашата група на "Патриоти за София" поддържаше тезата, че фокусът не трябва да бъде върху еднократното пътуване, а върху устойчивите пътувания, които традиционно се извършват с дългосрочни превозни документи", каза Карлос Контрера, цитиран от БНР.