0

С емейство Адамс пее и вилнее на Античния театър и други места в Пловдив.

Бродуейският мюзикъл връхлита и родните сцени, за да представи „музикална комедия за любовта, семейството, доверието и израстването... с трогателен и разтърсващ обрат“. На 29 септември спектакълът е на Античния театър, а навръх Хелоуин, 31 октомври, е в Дома на културата „Борис Христов“.

Бродуей

„Семейство Адамс“ е с музика и текстове от Андрю Липа и сценарий от Маршал Брикман и Рик Елис. След множеството филмови и телевизионни адаптации това е първото и единствено сценично представление, базирано на героите. Премиерата му на Бродуей е през 2010 г. и оттогава печели редица престижни награди, сочи справката.

Керана прави забележителна роля като Мортиша.

 Керана прави забележителна роля като Мортиша.
Александър Богдан Томпсън

Вече дойде време този мюзикъл да бъде представен и у нас. Най-популярното име сред звездите на този спектакъл е Юлия Йорданова, по-известна с творческия си псевдоним Керана от едноименната група, към която има прибавка „...и космонавтите“. Та Керана, този път без космонавтите, влиза във възловата роля на Мортиша - майката на двете непослушни и вече пораснали хлапета.

Комедия

Режисьорът Петър Одажиев казва, че е подготвил една добронамерена пародия на черната комедия с намигване на базата на рисуваните герои, които са популярни по целия свят и които носят своята характерна натовареност.

Калина Костова като Уенздей и Виктор Ибришимов като нейния възлюбен.

 Калина Костова като Уенздей и Виктор Ибришимов като нейния възлюбен.
Александър Богдан Томпсън

Историята на мюзикъла поставя тези известни персонажи в нова ситуация - порасналата Уенздей се влюбва в „нормално“ момче и това е повод призрачното имение да преживее истински кошмар.

Постановъчният екип стъпва на музикалната драматургия като водеща и подчинява всичко на нея - актьорите, хореографията, преливането на мапинга, движението на декора. Диригент е Вилиана Вълчева, сценограф - Петко Танчев, костюмите са на Николина Костова - Богданова, хореограф е Амедео Джунта, художник на осветлението е Васко Лисичов, а диригент на хора е Цветан Цветков. Преводът на текста и на песните е на Цветомира Цонева, уточняват от Пловдивската опера.

Цвети Пеняшки се развихря като мрачния Чичо Фестър.

 Цвети Пеняшки се развихря като мрачния Чичо Фестър.
Александър Богдан Томпсън

В ролята на Гомес Адамс е Евгений Арабаджиев, Мортиша Адамс е Керана, Уенздей е Калина Костова, Пъгсли Адамс е Матей Минчев, Чичо Фестър - Цвети Пеняшки, Мама Адамс е Димитър Ангелов, Лърч е Николай Бачев и др.

Уенздей и Пъгсли вече са пораснали.

 Уенздей и Пъгсли вече са пораснали.
Александър Богдан Томпсън

Радост

Гледалите вече спектакъла „Семейство Адамс“ на Пловдивската опера са във възторг, който изразяват и в социалните мрежи. Neli Goranova отбелязва: „Беше ужасно! Ужасно хубаво! Много лятно и мелодично! Керана ви е откритието, последните две години показва много високо ниво във вашите спектакли! За Евгени нямам думи!“

Olia Stoianova възкликва: „Невероятна Мортиша! Забавен спектакъл, изключителна игра на Керана!Юлче, ти си фурор за българската сцена, талант, всеотдайност и любов към изкуството, завършен артист на световно ниво! Ролята на Мортиша е твоето амплоа Прегръщаме те!“

Мортиша и Гомес в лирична сцена.

 Мортиша и Гомес в лирична сцена.
Александър Богдан Томпсън

Свобода Даскалова: „Мащабен спектакъл, създаден с отдаденост и професионализъм. Специални адмирации за оркестъра! Липсваше ми само едно: дикция на 100%, за да се наслаждавам на изпълнителите, без да чета субтитрите от екраните, поставени на 45 градуса спрямо сцената“.

Модерно

Сценографът Петко Танчев използва точен мапинг по архитектурата на Античния театър, за да го превърне в мрачния дом на семейство Адамс, в гробище или среднощна градина. За първи път в постановка на операта на Пловдив се използва и изкуствен интелект, за да се генерират елементи от мапинга по описанието на отделните сцени в мюзикъла.

Шоу и танци допълват атмосферата.

 Шоу и танци допълват атмосферата.
Александър Богдан Томпсън

Амедео Джунта включва модерни танци в стил „Бродуей“, елементи от Боб Фос и джаза, за да създаде хореография, която изпълва с енергия иначе мрачното семейство. Танците в постановката представляват "декорацията" на сцената и са контрастът между костюмите и сценографията, а на финала зрителите ще се убедят, че това Семейство от отвъдното всъщност е много по-живо от нормалните семейства, просто по различен начин, отсичат от Пловдивската опера.