0

С оциалните медии отдавна са критикувани, че карат потребителите да се чувстват зле за техните житейски постижения или начин на живот.

Оказва се, че те може да накарат хората да се чувстват зле и за финансовото ти състояние. Повече от един от трима възрастни в САЩ, които имат социални медии (34 процента), казват, че са се почувствали негативно за финансите си, след като са видели публикации на други според ново проучване на Bankrate. Тези чувства включват завист, безпокойство, срам и гняв. Още по-впечатляващо е, че социалните медии са склонни да карат потребителите да се чувстват негативно за финансовото си състояние, за външния си вид (32 процента) и кариерата си (27 процента), за личните си отношения и връзки (25 процент) и хобита (17 процента) според ново проучване на Bankrate.

Генерации

Но има ясни доказателства за това на кого социалните медии влияят най-много: по-младите поколения. След като са израснали със социалните медии или са наблюдавали как социалните медии израстват с тях, почти половината от поколението Z (родените 1997-2012) и милениалите (родените 1981-1996) (близо 50% от двете групи) казват, че са се почувствали негативно за финансите си от прекарването на време в социалните платформи, установява още изследването. Това се сравнява с близо една трета от поколението X (родени 1965-1980), от които само 31% чувстват тези притеснения. Най-ниски са тези тревоги при родените преди 1965 г. като от тях само 22% от ползващите социални мрежи споделят да са изпитали негативни емоции от този вид.

Данни

Проучването сочи, че 64 процента от родителите, чиито деца под 18 години са в социалните медии, казват, че това е допринесло за това децата им да имат нереалистични очаквания относно парите. Близо половината от потребителите на социални медии са направили импулсивна покупка на продукт, който са видели в социалните медии, а повече от 64% съжаляват за това. Близо половината от поколението Z и повече от една трета от милениалите качват публикации в социалните медии, за да изглеждат успешни в очите на другите.

Изкривяване

„Социалните медии изкривяват реалността в смисъл, че хората дават най-доброто от себе си и понякога изобразяват нереалистични версии на самите себе си в тях“, казва Тед Росман, старши анализатор в сектора на кредитните карти в Bankrate. „Вие например няма как да знаете дали някой не е взел сериозни кредити, за да финансира невероятната ваканция или перфектното облекло, което виждате на снимките му. Това може да доведе до конкуренция между приятели и познати“, казва Росман.

Парите не са единственият аспект, който милениалите и поколението Z се чувстват зле, след като видят публикации на други в социалните медии. Социалните платформи карат 49 процента от поколението Z да се чувстват негативно относно външния си вид, най-много от всяка категория заедно с техните кариери и професионални успехи (41 процента), личните им взаимоотношения (40 процента) и техния дом или жизнени условия (40 процента). За милениалите обаче на първо място остават парите. Повече от 44 процента от тях казват, че социалните медии ги карат да се чувстват зле за външния си вид, кариерата си (40 процента), домашните или жилищни условия (38 процента) и личните си взаимоотношения (35 процента). Като цяло социалните медии са повлияли по някакъв начин негативно на 84 процента от поколението Z и 77 процента от поколението на милениалите.

Натиск

„Инфлуенсърите играят голяма роля в натиска да се правят импулсивни покупки в социалните медии. Много хора смятат, че те също биха могли да бъдат толкова бляскави само ако имаха желания бански костюм или чифт обувки. Маркетингът в социалните медии и индустрията „Купете сега, платете по-късно“ се обединиха, за да улеснят от всякога преследването на тази илюзия за съвършенство с куп безлихвени плащания наведнъж“, обяснява Росман.

Разделения

Други разделения също излизат наяве. 61 процента от жените казват, че социалните медии са повлияли негативно на живота им по някакъв начин в сравнение с 56 процента от мъжете. Възприятията на жените за външния им вид са най-засегнати - 39 процента, следвани от финансите им (36 процента), житейските им условия (29 процента), личните им взаимоотношения (28 процента) и кариерата им (27 процента). Социалните медии обаче са по-склонни да накарат мъжете да се чувстват негативно по отношение на парите (при 32 процента), следвани от кариерата им (26 процента), външния им вид (25 процента), жизнените им ситуации (24 процента) и личните им взаимоотношения (22 процента).

Основна причина, поради която социалните медии оказват негативно влияние върху възприятията на потребителите за парите. 25 процента от всички запитаните казват, че са качвали публикации в своите платформи, за да покажат себе си като успели в очите на другите. Процентът е изключително висок за поколението Z – близо 50%, и намалява с възрастта, като само 9% от тези, родени преди 1965, признават да са качвали нещо в социалките с цел да изглеждат по-успели в очите на близки и познати.