0

У ченици атакуваха Столичната община със сигнали за опасна пешеходна пътека, организират и петиция за построяване на надлез.

Момичетата и момчетата са от клуба по журналистика към 125-о СУ “Боян Пенев”. Те внесоха сигнали в Столичната община и район “Младост” за опасна пешеходна пътека на спирка “Блок 43”. „Зелената светлина на светофара е с продължителност 14,5 секунди. Това време не е достатъчно, за да се пресече бул. “Александър Малинов”, и стават инциденти“, се казва в двата сигнала.

Хронометър

Репортер на „Телеграф“ също измери времето, необходимо да се пресекат двете платна при зелен светофар. Ако човек се движи по-бавно, се оказва, че то не е достатъчно. А ако е и с някакви двигателни увреждания, ще трябва да изчака до следващото „зелено“ на самото асфалтово по средата, докато около него профучават коли с доста по-висока скорост от разрешените 50 км/ч.

Децата пък често се шмугват на зигзаг между колите, част от които пък преминават на червено. Преди седем месеца на това място е била блъсната майка с дете, но тогава не са били взети мерки от район „Младост“ и от Столичната община.

От клуба по журналистика допълват, че са организирали и петиция за построяването на надлез в този участък, която е подписана от над 200 жители на кв. “Младост”.

Сигналите, които учениците внесоха, са подписани и от учители, както и от служителите на голям вносител на автомобили, чийто офис и шоурум е срещу опасната пешеходна пътека.

Реакция

„Пуснали сме и една петиция, подписана от 219 души, и е основно в социалните мрежи", коментира ръководителят на Клуба по журналистика в училището Иглика Горанова, цитирана от България он еър. "Пратиха ни към кмета на район "Младост" и на Столична община, казаха, че работят по отстраняване на проблема", споделя един от учениците - Мартин.

До месец те трябва да получат отговор от Столичната община какви мерки ще бъдат предприети.

Димитър Петров, директор на “Дирекция анализ и управление на трафика”, обясни пред Нова тв, че дългият червен сигнал за пешеходци се дължи на това, че вероятно не е натиснат бутонът, който задейства зеления сигнал на светофара.

Според него интервалът е с продължителност не 14 секунди, а 17, което “е съвсем нормално за 20 метра пресичане”. Директорката на училището обаче настоява да се намали скоростта на автомобилите в участъка, да се поставят камери и да се регулира светофарът.