О тпускарският сезон започна, с него идват пътуванията на дълги разстояния в температури, които може да достигнат и 40 градуса. Това може да е проблем, особено предвид високата средна възраст на автопарка у нас
Много неизправности по автомобила, които не се проявяват в хладно време, могат да се проявят под палещото слънце и да доведат до сериозни технически повреди.
Системата за охлаждане работи на пълни обороти в горещото време и в случай на неизправност има вероятност двигателят да прегрее, което от своя страна може да го „осъди“ на основен ремонт. За да се предотврати подобно развитие на събитията, е необходимо да се обърне повече внимание на температурните индикатори и при превишаване на работната температура да се спре и да се остави двигателят да се охлади.
Трябва също така да се има предвид, че охлаждащата течност се изпарява и при горещо време е необходимо да се проверява нивото й по-често и да се долива, ако е необходимо.
Неточно работещ термостат или радиатор, запушен с мръсотия или тополов пух, вероятно ще се прояви при горещо време. Това увеличава вероятността от „кипене“ и течове: охладителната система е проектирана да работи под високо налягане и в случай на теч антифризът ще закипи при по-ниска температура.
Редовната смяна на филтрите на климатика е от основно значение, за да не се чудите защо в жегата охлаждането на интериора е доста по-бавно от желаното от вас.
В автомобил, нагрят от слънцето, е изкушаващо веднага да включите климатика на пълна мощност, но трябва да имате предвид, че мощен поток от студен въздух, насочен към предното стъкло, може да доведе до пукнатини по него.
Горещината може да повлияе и на състоянието на боята и пластмасите в интериора. Освен това вътрешната облицовка, когато се нагрява, е в състояние да отделя вредни вещества в затвореното пространство, така че преди пътуване, след дълъг престой под слънцето, е по-добре да проветрите интериора, като отворите всички врати за няколко минути.
Ненавременната смяна на спирачната течност може да доведе до сериозни последствия при горещо време.
Спирачната течност е хидроскопична: с течение на времето в нея се натрупва вода, която може да кипне при високи температури и да образува изпарения в спирачния тръбопровод, което може да доведе до намалена ефективност на спирачките и повреда.
Освен това при горещо време не се препоръчва да пълните резервоара до горе: разширявайки се в затворено пространство, горивото може да изтече от пробката. В този случай остава да се надяваме, че наблизо няма да има небрежно хвърлен фас или случайна искра, която да доведе до пожар.
От горещото време страда и акумулаторът, чийто капацитет намалява при екстремни температури. В същото време електрическата система на автомобила работи с повишено натоварване: вентилаторът често се включва, климатикът работи на пълен капацитет. В такава ситуация е важна работоспособността на електрическото окабеляване и наличието на надежден контакт във връзките.
В случай, че предпазители или светлини изгарят често, трябва да направите диагностика, тъй като проблемите в електрическото оборудване често водят до пожар.
Ако възникне пожар и трябва да използвате пожарогасител, не бързайте да отваряте капака на двигателя: обилният приток на въздух само ще влоши ситуацията. Необходимо е да повдигнете капака с 10-15 см, като най-добре ще е да сте с ръкавици и да гасите пожара с кратки пръскания с пожарогасителя.
Когато излизате в страни от пътя, трябва да сте сигурен, че суха трева и други запалими материали няма да влязат в контакт с горещи зони на автомобила, например ауспуха, тъй като това може да доведе до пожар.