0

У чени разкриха как хората се чувстват преди смъртта. Разработката е на учени от Дания, Германия и Норвегия, която беше представена на V конгрес на Европейската академия по неврология в Осло, Норвегия.

Учени разкриха как хората се чувстват преди смъртта. Разработката е на учени от Дания, Германия и Норвегия, която беше представена на V конгрес на Европейската академия по неврология в Осло, Норвегия.

Участниците в проучването, интервюирани от специалисти, казват, че са почувствали аномално възприемане на времето, изключителна скорост на мислене, ярки чувства, както и усещане за отделяне от телата си. Учените, провели изследването, са установили, че всеки десети човек може да преживее така наречените преживявания на смърт, независимо от степента на опасност от ситуацията, в която се намира.

Учените проведоха онлайн проучване на повече от 1 000 души от 35 страни, като ги помолиха да отговорят на редица въпроси за това, дали са преживели мистични преживявания, свързани със смъртта и какви са били те.

Близо 300 от респондентите са съобщили, че имат опит с подобни изживявания, които са били еднакво чести, както за хората, които не са в смъртна опасност, така и за тези, които са били в наистина животозастрашаващи ситуации. За такова се счита, например инфарктното състояние или автомобилна катастрофа. "Опитът, който най-често съобщават участниците в изследването, е: аномално възприемане на времето (87%), изключителна скорост на мислене (65%), изключително живи чувства (63%), чувство за отделеност от тялото или излизане от нея (53%)". Учените са открили връзка между появата на смъртни преживявания и фазата на бързото движение на очите - периода на сън, който се характеризира с повишена активност на мозъка. Един от признаците на тази фаза е именно бързото движение на очните ябълки.

Преди година американска фирма се опита да създаде алгоритъм, с чиято помощ да предказва датата на смъртта при нелечимо болни.

"В състояние сме да определим кои пациенти ще умрат след седмица, след няколко седмици или след година. В състояние сме да определим точно и разходите по лечението на даден пациент". Така Бил Фърст рекламира продукта, създаден от неговата фирма "Aspire Health". Съфинансираната от Гугъл фирма оценява с помощта на алгоритми лекарските диагнози на пациентите и съпоставя картината на заболяването с най-често прилаганите терапии. Целта е да се предотврати разхищаването на лекарства и средства за нелечимо и тежко болни пациенти за които се знае, че няма да живеят дълго.